El Grup de Recerca SSIT publica “JoSSIT”, la primera revista científica de l’estat sobre la relació entre so i imatge

El Grup de Recerca de So, Silencia, Imatge i Tecnologia (SSIT) de l’Escola Superior Politècnica del TecnoCampus ha publicat el primer número de la revista científica electrònica Journal of Sound, Silence, Image and Technology, la primera revista científica del TecnoCampus i la primera d’Espanya dedicada a la relació entre so i imatge. L’objectiu de la publicació és recollir el debat acadèmic i investigació científica sobre la relació del so com a concepte ampli en un context audiovisual.

El primer número es titula “Trànsits sonors” i reflexiona sobre els moments de trànsit a l’audiovisual, un moment clau de transformació, on allò nou no acaba de trobar la seva forma i allò vell ja no s’adequa a l’expectativa social, que els llenguatges sonors i visuals es renoven i els experiments revelen noves vies d’expressió. JoSSIT és una publicació científica electrònica en obert que se centra principalment en la narrativa del so, el silenci i la música en els audiovisuals, l’aplicació pràctica de la tecnologia vinculada al so, el silenci i la música, l’evolució de l’escolta i la interpretació del so, el silenci i la música; les característiques del consum i la recepció del so i la música al segle XXI, teories sobre so, silenci, música i la seva interrelació amb la imatge, música, so, silenci i persuasió, i música, so, silenci i Internet.

El Consell Editorial de la revista el formen el professor Daniel Torras, com a editor, el professor Jordi Roquer, com a director de la publicació i Anna Gabriel, com a secretària editorial i suport institucional. El comitè científic consta d’acadèmics especialitzats en l’àrea de música i so audiovisual, entre els quals destaquen Philip Tagg, de la de la Universitat de Salford; Michel Chion, de la Universitat de París III Sorbonne Nouvelle; i Nicholas Cook, de la Universitat de Cambridge.

JoSSIT és una publicació anual i els articles es publiquen sempre en anglès i, alternativament, en castellà i català. Amb l’objectiu d’assegurar la qualitat dels continguts, els textos se seleccionen a través del procediment de revisió cega (blind peer review), on experts acadèmics de l’àrea revisen el contingut sense conèixer qui és l’autor de la publicació, alhora que l’autor no sap quin expert revisa el text.