El TecnoCampus apropa l’emprenedoria als més joves a través d’experiències d’èxit del territori

Prop de 150 estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius van omplir ahir al matí l’Auditori del TecnoCampus per assistir a la sessió “Difusió de joves experiències emprenedores”, que s’emmarca dins del programa Tallers Linnk del TecnoCampus. L’objectiu és acostar la cultura emprenedora als alumnes d’escoles i instituts a través de casos d’èxit del territori.

La cap d’Emprenedoria del TecnoCampus, Antonia González, va destacar en el discurs de benvinguda que un dels trets diferencials del TecnoCampus és el seu model, que integra universitat i empresa en un espai únic dedicat la innovació i l’emprenedoria, essent aquesta darrera un eix transversal en tots els estudis que s'imparteixen. Van assistir-hi estudiants de l’Institut Palau Ausit, de Ripollet; La Presentació, d’Arenys de Mar; i de l’Institut Josep Puig i Cadafalch, de Mataró.

Es van presentar quatre casos d’èxit de projectes emprenedors impulsats per estudiants, graduats i empresaris del parc TecnoCampus: Mariam Ayadi i Nil Mandri, amb Wipass, projecte guanyador de l’última edició dels premis Creatic; Sònia Mestres i Esther Pradell, amb el diari Bitxos des de la incubadora; Miquel Giménez, amb Thumblock; i Eric Fernandez, de Motum Projects. Tots han coincidit a apuntar que sentir passió pel projecte i ser capaç de detectar una oportunitat de negoci, és a dir, una necessitat real en el mercat són claus per culminar amb èxit les primeres fases del projecte. “Abans d’invertir molts diners en un negoci, cal fer petites accions i testejar la idea en el mercat”, va afirmar Sònia Mestres, que han desenvolupat el diari Bitxos utilitzant la metodologia de Lean Startup. “Tenir una idea bona és important, però l’esforç i la constància és el que t’ajudarà a convertir-ho en un projecte d’èxit”, va afegir Miquel Giménez.