Trenta empreses del territori participen a una sessió sobre com obrir-se al mercat alemany

El TecnoCampus va organitzar el passat dimecres 14 de març una sessió sobre com exportar amb èxit al mercat alemany, en la qual hi van participar trenta empreses del parc empresarial i del territori. La jornada, organitzada amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Barcelona, s’emmarcava dins de l’International Business Network, un punt de trobada per a empreses interessades a conèixer les oportunitats de negoci i a nous mercats internacionals.

La ponència inaugural va anar a càrrec del responsable del Departament d’Internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Maria Gomes, qui va introduir les característiques específiques del mercat. En el seu discurs, va assenyalar la barrera idiomàtica, els estàndards de qualitat i la confiança del mercat com alguns dels principals reptes a l’hora d’exportar a Alemanya. No obstant, va remarcar que es tracta d’un mercat on es valora la fidelitat, de manera que un cop has aconseguit guanyar-te la seva confiança, ja acostuma a ser per a tota la vida.

També va assistir a la sessió el director de l’empresa mataronina Gil-Bo, Albert Gil, que va explicar el procés d’internacionalització de l’empresa i com va començar a exportar a Alemanya ara fa deu anys. Segons Gil, es tracta d’un mercat molt competitiu, on les empreses són molt eficients i compensen el preu amb l’eficiència. “Alemanya és un mercat molt exigent que estimula l’empresa per oferir un millor servei al client, i és un aprenentatge clau per millorar en el mercat nacional i operar en altres països”, va afegir.