Que estàs buscant?
Català amb materials en castellà i anglés
Es valora les presentacions de treballs per part dels estudiants en llengua anglesa
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses
ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives
ESI4_Capacitat per comprendre i aplicar els principis i pràctiques de les organitzacions, de manera que puguin exercir com a enllaç entre les comunitats tècniques i de gestió d'una organització i participar activament en la formació dels usuaris
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Aquesta assignatura queda dins de la matèria EMPRESA del pla d’ estudis del grau. S’imparteix després de l’ assignatura d’ emprenedoria de primer curso i d’ Economia del trimestre anterior, de segon curss. Per això el focus es possa ara en l’ empresa en funcionament buscant el coneixement en la part operativa d’aquesta des de les seves diferents àrees funcionals. Es dedica un bloc sencer a aprofundir en la part econòmica financera per tal que el futur graduat disposi de la base suficient pel desenvolupament de projectes de gestió de l’ empresa.
En acabar ha de:
La metodologia de l’assignatura combina les classes a l’aula, amb les activitats i el treball en grup dins i fora de l’aula. Es tracta d'una metodologia totalment basada en "el cas" (business case) de forma que l'estudiant descobreix els conceptes per ell mateix en un Learning By Doing.
Hi ha tres formats de classe dins aula:
El treball a l’aula es basa en classes on el professor explica els conceptes de teoria amb exemples reals, notícies actuals de premsa i casos pràctics que es resolen conjuntament amb la participació dels alumnes. Donat el caràcter social d’aquesta assignatura, i per tant que en molts casos no hi ha una única solució als problemes plantejats, es fa molt interessant, a partir d’uns mínims conceptes teòrics, la intervenció dels alumnes i promoure el debat en alguns temes. A l’aula també es treballarà en grup, analitzant articles o notícies, resolent exercicis i proposant solucions.
PLANIFICACIÓN |
|
|
||||||
|
Aprendizaje dirigido
|
Aprendizaje autónomo |
|
|||||
Horas Teoría |
TEMARIO TEORIA |
Hora práctica |
TALLER DE PRACTICAS EN GRUPO |
ACTIVIDAD
|
TALLERES / PRÁCTICAS GRUPO |
|
||
Semana 1 (tema 1) |
4 |
Presentación |
0 |
|
|
|
|
|
Conceptos de empresa-I |
|
|||||||
Semana 2 (tema 2) |
4 |
Conceptos de empresa- II |
0 |
|
A1. Cuestionario tema 1 |
|
|
|
Admin. Económica-I |
|
|||||||
Semana 3
(inicio taller) |
2 |
Administración Económica- II Ejercicios en clase |
2 |
|
|
Presentación taller hojas de cálculo |
|
|
Semana 4 (tema 3) |
4 |
Administración Financiera- I
|
0 |
Taller de manejo de hojas de cálculo básico |
A2. Cuestionario tema 2 |
|
|
|
Semana 5
|
2 |
Admin. Financiera- II Ejercicios en clase |
2 |
Taller de manejo de hoja de cálculo avanzado |
|
|
|
|
Semana 6 (tema 4) |
2 |
Organización funcional de la empresa- I
|
2 |
Taller de Hojas de cálculo PEF. Excel Barcelona activa |
A3: Cuestionario tema 3 |
Entrega ejercicios taller de uso de hojas de cálculo |
|
|
Semana 7 |
2 |
Organización funcional de la empresa- II Caso práctico |
2 |
Taller de Casos de negocio del sector |
|
Propuesta de tema de investigación de grupo |
|
|
Semana 8 (tema 5) |
4 |
Dirección y estrategia de la empresa-I |
0 |
Taller de selección de un Proyecto propio de equipo-I |
A4: Cuestionario tema 4 |
|
|
|
Semana 9 (fin teoría)
|
2 |
Dirección y estrategia de la empresa-II Caso práctico |
2 |
Taller de trabajo con un Proyecto propio de equipo -II |
|
|
|
|
Semana 10 (fin talleres) |
0 |
|
4 |
Taller final de Exposición de Proyecto de equipo |
A5: Cuestionario tema 5 |
Entrega tema de investigación en grupo |
|
|
|
|
|
|
|
Examen final |
|
|
|
Tema 1: Conceptes bàsics dempresa i administració
Economia. Mercat. Oferta i demanda. Història econòmica. Microeconomia. Factors de producció. Béns i serveis. Tipus d'organitzacions. Propietat, adreça i govern de l'empresa. Sector. Cadena de valor del sector.
Tema 2: Administració econòmic de l'empresa
Conceptes de comptabilitat. Estats comptables. Costos. Ingressos. Actius. Passius. Patrimoni. Capital. Anàlisi patrimonial. Compte de resultats. Balanç. Tresoreria. Ràtios econòmics financers. Punt mort. Fons de maniobra.
Tema 3: Anàlisi i planificació financera
Adreça financera. Inversió. Palanquejament. Finançament. Activació de despeses. Mètriques de negoci. PEF (pla econòmic financer). Valoració de l'empresa (postmoney, premoney). Cosina d'emissió. Capital llavor i capital risc.
Tema 4: Organització i estratègia de lempresa
Subsistemes funcionals de l'empresa. Direcció comercial i de màrqueting. Adreça d'operacions. Adreça administrativa (financera i de Recursos humans). Documentació mercantil (rebut, factura, nòmina, models d'impostos…). Disseny organitzacional. Legislació bàsica (mercantil, fiscal, seguretat social/laboral, propietat industrial/ intel·lectual, protecció de dades, drets d'imatge, compliance, …). Pla estratègic. Anàlisi de l'entorn (DAFO, PESTEL, …). Missió, visió i valors. Objectius. Estratègia de mercat. Comportament humà de l'empresa. Pressupost/pla de negoci. Indicadors de control. Gestió de la Innovació. Ètica i RSO
A nivell metodològic es fa un ús pràctic d’ eines àmpliament utilizades en la gestió de l’ empresa i a escoles de negoci. Es recorre a l’ estudi de casos pràctics per interpretar conceptes teòrics que puguin semblar abstractes (Learning by doing). Es treballa en grup per discutir casos i exemples en les diferents àrees funcionals de l’ empresa, de forma que es vagi adquirint el llenguatge propi de l’ empresa i la pràctica de treball en administtració d'empreses.
Sistema d' Evaluació
|
||
|
Evaluació ordinària (continuada) |
Evaluació extraordinària (recuperació) |
1.Actividatats Individuals/ tipu test |
25% |
|
2. Taller de fulls de càlcul |
25% |
0
|
3. Examen final |
50%
|
100%
|
TOTAL: |
<=10 |
<= 5 |
Fundamentos de marketing. Philip Kotler
Fundamentos de dirección de empresas. Maria Iborra, et.a.
Comprender la contabilidad y las finanzas. Oriol Amat
Cuadro de mando integral. Michale Hammer
Conceptos de economía. Paul Hayne