Que estàs buscant?
Les classes són en Català. Els materials de l'assignatura poden estar en català, castellà i anglès.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE10. Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar la iniciativa emprenedora mitjançant models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
CE11. Analitzar i valorar l'entorn cientificotecnològic i econòmic, per buscar oportunitats innovadores i establir processos necessaris per adaptar l'organització.
CE12. Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn com un projecte.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Eines TIC és una assignatura de primer trimestre de primer curs que introdueix l'estudiant en l'àmbit digital des d'una perspectiva empresarial.
Al llarg del trimestre, l'assignatura té com a principal finalitat iniciar l'estudiant, de manera gradual i integrada, en l'adquisició de la competència d'ús i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'àmbit acadèmic, personal i professional.
Un segon objectiu general és plantejar i conèixer quines són les tendències en el món digital, i quina és l'evolució i impacte d'aquestes en l'àmbit de l'empresa des d'una perspectiva històrica.
Un tercer objectiu és el d'intentar reflexionar al voltant de l'impacte de la tecnologia en l'àmbit personal i laboral. Cerquem que l'estudiant reflexioni críticament al voltant de l'ús de les TIC per a treballar i estudiar en la societat de la informació; del que implica ser individus digitals i com en podem aprendre a treure el màxim profit possible; de com les TIC s'utilitzen per buscar informació, classificar-la i presentar-la; de com gestionem les dades i la nostra privacitat; de com estem connectats i de la revolució digital que estem vivint.
Tots aquests aspectes s'apliquen al camp del Turisme, tenint en compte les etapes del viatge, la cadena de valor i els diferents agents implicats.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres
El seguiment de l’assignatura requerirà que l’estudiant assisteixi a classe amb el seu ordinador portàtil.
Els continguts docents i les competències es treballaran en sessions de tres tipus:
1. Classes teòriques: Sessions basades en l’exposició dels continguts més rellevants de l’assignatura. Es contemplen les següents metodologies d’impartició:
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l’explicació del professor i dels estudiants, on assisteixen els estudiants matriculats a l’assignatura.
MD2. Conferències: Sessions presencials o retransmeses en streaming, tant a les aules de la universitat como en el marc d’una altra institució, en las que un o varis especialistes exposen les seves experiències o projectes davant dels estudiants. Visites a exposicions i/o presentacions de temes relacionats amb els continguts de l'assignatura.
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials.
2. Aprenentatge dirigit: Sessions basades en el treball individual o de grup. Els estudiants tenen suport directe del professor a l’aula i fòra de l’aula. Es contemplen les següents metodologies d’impartició:
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l’assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l’assignatura i on la participació de l’estudiant és clau.
MD6. Debats i fòrums: Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l’assignatura persegueixi. Els debats tenen una data d’inici i de fi i estan dinamitzats pel professor., qui també en redactarà les conclusions.
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l’estudi d’un cas, que serveix per contextualitzar a l’estudiant en una situació en concret. El professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants.
MD8. Jocs de rol: Dinàmica de simulació en la que cada estudiant representa un rol especificat pel professor. Com a “rol”, tindrà accés a una informació específica i “jugarà” segons les característiques del seu rol, segons les regles del joc, per resoldre o vivenciar la situació de referència de la dinàmica.
3. Aprenentatge autònom: Sessions planificades com a tasques establertes i organitzades.
MD9.Resolució d’exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d’ exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor o el desenvolupament d’un projecte.
MD10.Lectures, cerques d'informació.
Per realitzar aquestes activitats, es farà un ús intensiu de les eines i tecnologies de suport necessàries pel seguiment de cada un dels temes, tenint en compte que els principals espais digitals de treball seran:
- Plataforma institucional: L'aula virtual serà el lloc de referència pel seguiment de l'assignatura. És també l'espai de comunicació i avaluació.
- Plataforma personal: L'estudiant disposarà d'un espai personal digital des d'on gestionarà la seva feina al llarg del trimestre i a més, li permetrà treballar de manera col·laborativa, segons les activitats programades.
Tema 1. Transformació digital
Tema 2. Presència digital
Tema 3. Omnicanalitat
Tema 4. Tendències
Les activitats de l’assignatura tenen com a objectiu que l’estudiant, individualment o en equip pugui experimentar i per tant tenir una actitud crítica sobre el temes de l’assignatura, des d’una perspectiva individual, col.lectiva o des del punt de vista d’empresa.
Cada setmana treballarem dos tipus d'activitats:
L'avaluació de l'assignatura es distribueix en:
Cal tenir en compte que:
SEGITTUR (2021). Manual para la creación de una guía digital de destino. Red DTI.
SEGITTUR (2021). Catálogo de soluciones tecnológicas para los Destinos Turísticos Inteligentes.
Andrew J.Frew i Alisha Ali. (2013). Information and Communication Technologies for Sustainable Tourism. Editorial : Routledge
Comscore (2022). Desde aerolíneas hasta hoteles y agencias de viajes: los comportamientos online de los consumidores que impactan a la industria de viajes.
Invat-tur (2015). BIG DATA: retos y oportunidades para el turismo. Agència Valenciana del Turisme.
World Travel & Tourism Council (2020). To Recovery & Beyond: The Future of Travel & Tourism in the Wake of COVID-19.
Susskind, Richard i Susskind, Daniel (2015). The future of the professions: How Technology Will Transform the Work of Human Experts. Oxford University Press.
Navío-Marco, Julio; Ruiz-Gómez, Luis M. i Sevilla-Sevilla, Claudia (2018). Progress in information technology and tourism management: 30 years on and 20 years after the internet - Revisiting Buhalis & Law’s landmark study about eTourism. Tourism Management, 69(June 2018), 460-470. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.06.002
Huertas, Assumpció i Marine-Roig, Estela (2016). Differential Destination Content Communication Strategies Through Multiple Social Media. In Information and Communication Technologies in Tourism 2016 (pp. 239–252). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-28231-2_18