Que estàs buscant?
E1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
E2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
E4. Dissenyar un joc i la seva monetització, tenint en compte els diferents paràmetres i variables que regeixen el model de negoci del producte.
E5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G2. Resoldre problemes complexos del seu àmbit laboral, mitjançant l'aplicació dels seus coneixements, l'elaboració d'arguments i procediments, i l'ús d'idees creatives i innovadores.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T1. Comunicar en un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran els graduats i graduades.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
Disseny de nivells prepara els alumnes per a una de les professions més comuns i importants en la indústria de desenvolupament de videojocs.
Aprendran a generar contingut jugable de qualitat complint uns requeriments prèviament dissenyats en documents de disseny.
Algunes facultats concretes a destacar que desenvoluparan durant l’assignatura són:
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
TEMA 1: Bases del Level Design
TEMA 2: Pre-disseny i prototipat
TEMA 3: Creant un nivell
TEMA 4: Elements visuals
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu:
A1. Pràctica 1: Predissenys
L’alumne haurà de preparar un predisseny i el seu walkthrough associat per a 2 nivells de 2 jocs diferents.
A2. Pràctica 2: Prototips
L’alumne haurà d’entregar 2 nivells jugables segons els criteris definits a l’activitat 1, procurant afinar velocitats, espais i la col·locació d’elements clau pel gameplay.
A3. Pràctica 3: Level Design Documents
Cada alumne haurà d’entregar un LDD per cada nivell, amb especial atenció a apartats clau com Pacing o Scripting de seccions jugables del nivell.
Hauràn d’aportar, a més a més, un prototip jugable basat en l’activitat 2, però aplicant recursos visuals, jugables i Scripting definits en els seus respectius LDDs.
A4. Exercicis a realitzar a classe
A5. Examen final
Criteris generals de les activitats:
El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d’avaluació i/o rúbriques.
El professor informarà de les dates i format del lliurament de l’activitat.
La nota de cada alumne es calcularà segons els següents percentatges:
Una activitat no entregada o entregada amb endarreriment i sense justificació compta com un 0.
Les notes de les activitats tindran en compte el correcte seguiment dels requeriments, la ortografia i la pulcritud a l’hora de transmetre la informació.
L’entrega d’activitats en anglès sumarà puntuació. No obstant, si és un nivell d’anglès ple d’errors no ho farà.
Un examen amb una nota inferior a 4 sobre 10, independentment de la resta de notes de les activitats, implica que l’alumne haurà de recuperar l’assignatura.
En la recuperació es calcularà la nota tenint en compte la resta d’activitats segons els percentatges establerts anteriorment.
Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley; 2 edition (April 28, 2014)
Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).
Level Design for Games:Creating Compelling Game Experiences; ADDISON WESLEY LONGMAN INC DIV PEARSON SUITE 300; 1st edition (February 16th, 2006)
Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)
Gamasutra: The Art & Business of Making Games (web). http://www.gamasutra.com/
VidaExtra (web). http://www.vidaextra.com/
AnaitGames (web). http://www.anaitgames.com/