Que estàs buscant?
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L'assignatura presenta el marc teòric del disseny d'interfícies en general, així com específic de videojocs dins de la matèria de Creació Artística. L’estudiant aprendrà a analitzar i dissenyar interfícies gràfiques d’usuari i, específicament, interfícies d’usuari per videojocs. A més, amb els coneixements adquirits, l'estudiant podrà avaluar críticament els dissenys i la usabilitat d'interfícies de jocs existents (o d'altres aplicacions).
L'assignatura té relació amb les assignatures de disseny de joc, de disseny gràfic i experiència d'usuari.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
L'estudiant haurà d’assolir aquests resultats propis de la matèria de Creació Artística:
E8.1. Idear el aspecto gráfico de un videojuego, segín el tipo de usuario, tipo de juego y contexto cultural e histórico del mismo.
E8.2 Representar gráficamente los elementos de un videojuego: escenas, personajes, niveles, etc.
E8.3 Representar de forma visual informació i dades mitjançant infografies i d'altres tècniques d'avantguarda.
L'assignatura combina les classes magistrals, presentacions, càpsules de vídeo, estudi de casos, jocs de rol i aprenentage col·laboratiu
1. Interfície d'usuari
1.1 Definició,
1.2 Objectius i Principis de la interfície d'usuari.
1.3 Interfícies en videojocs
1.4 Tipologies, gèneres i elements
2. El procés de disseny de la interfície
2.1 Rols en el disseny d' interfícies
2.2 Pipeline del disseny d' interfícies
2.3 Document de disseny d' interfícies
2.4 HUD: Head up Display
3. Disseny d’ interfície gràfica
3.1 Composició
3.2 Lleis Gestalt
3.3 Colors
3.4 Balanç i pes
3.5 Divisió de la imatge
3.6 Tipografia
4. Disseny d’interacció
4.1 HCI: Human Computer Interaction
4.2 Esquemes de feedback
4.3 Estètica i immersó
5. Usabilitat i UX
5.1 Game Accessibility Guidelines
5.2 Usability test paln
5.3 Accesibilitat
A1. Exercici: Tipologies de interfaz d’usuari en jocs. (Evidència del resultats d'aprenentatge E8.3)
En grups, els estudiants hauràn d’investigar i elaborar una classe i una infografía amb els diferents tipus d’interfícies en diferents tipus de plataformes, i en diferents tipus de jocs.
A2. Treball individual: Redisseny interfície joc comercial (Evidència del resultats d'aprenentatge E8.1, E8.2)
L’estudiant, individualment, haurà d’analitzar la interfície d’un joc, i proposar un redisseny per un altre briefing, a partir dels resultats d'un test d'usabilitat.
A3. Examen final. (Evidència de tots els resultats d’aprenentatge)
A més, l'estudiant tindrà un conjunt d'exercicis que li permetran consolidar els conceptes vistos a classe.
Criteris generals de les activitats:
- El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d’avaluació i/o rúbriques.
- El professor informarà de les dates i format del lliurament de l’activitat.
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercici: Tipologies de interfaz d’usuari en jocs 20%
A2. Treball individual: Redisseny interfície joc comercial 30%
A3. Examen Final : 50%
Nota final: A1 0,2 + A2 0,3 + A3 0,5
Consideracions:
- Cal obtenir una nota igual o superior a 5 a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà al Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Recuperació:
Si NF és menor de 5, l’assignatura estarà suspesa i per recuperar-la, l’estudiant haurà de presentar les pràctiques A2 i/o A3 de nou.
Es calcula la nota final amb la següent fórmula:
Nota final reavaluació (NFR) [reavaluació] = A1 0,2 + A2 0,3 + A3 0,5
Jakob, N. (2000). Designing Web Usability: The Practice of Simplicity. New Riders Publications Pearson.
Saunders, K., Novak, J. (2012). Game Development Game Interface Design. Delmar Cengage Learning.
Steve, K. (2005). Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. Addison Wesley.
Nielsen Norman Group
https://www.nngroup.com/
Accesibilitat
http://gameaccessibilityguidelines.com/
Scolari, C. A. (2018). Las leyes de la interfaz. Barcelona: Gedisa Editorial.
Peter Shimpeno. Improving the User Interface through Gestalt Design Principles, MFA User Experience Designer The 26th Annual IEEE Software Technology Conference.