Que estàs buscant?
E1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
E2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
E5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L’assignatura Disseny de Jocs I és la via d’entrada de l’alumne en el rol del dissenyador de jocs. Els continguts estan orientats a ampliar l’horitzó creatiu de l’alumne per a poder començar a documentar correctament i de forma professional les idees que més tard es convertiran en un joc. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb treballs individuals i grupals i un examen escrit.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç de:
L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Classe magistral, Estudi de casos, Aprenentatge basat en preguntes i Laboratori en grup reduït
TEMA 1: Millorar com a dissenyador
TEMA 2: Documentació de disseny
TEMA 3: Mecàniques de Joc 2D
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):
A 1: Exercici a casa: Recerca (Evidència del resultat d’aprenentatge E1.6 i E3.1)
Realitzar un procés d'investigació analitzant les fortaleses i debilitats i lliurament d'un informe analitzant els resultats.
A.2: Pràctiques de laboratorio: Exposició (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.1, E3.1 i E5.1)
Per equips els alumnes realitzaran diverses presentacions davant dels seus companys i professor en què descriguin un projecte dissenyat entre tots ells seguint el format estàndard de la indústria.
S'hauran d'adaptar a les condicions imposades pel professor, fent d'aquesta activitat un repte encara més gran d'adaptabilitat per part dels equips.
A.3: Exercici a classe i Treball individual Aprenentatge basat en preguntes (Evidéncia del resultat d’aprenentatge Totes)
Durant tota les classes es realitzaran diverses activitats avaluatives en forma de preguntes per fomentar la participació i l'assistència.
A.4: Examen Final (Evidència del resultat d’aprenentatge Totes)
Examen final de curs, s'integren tots els coneixements apresos a classe i posats en pràctica.
Criteris generals de les activitats:
- El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d’avaluació.
- El professor informarà de les dates i format del lliurament de l’activitat.
La nota de cada alumne es calcularà en base als següents percentatges:
Nota final = A1 0,1 + A2 0,25 + A3 0,4 + A4 0,25
Consideracions:
Una activitat no entregada o entregada amb retràs és un 0. Les notes de les activitats tindran en compte el correcte seguiment dels requisits, la ortografia i la claredat a l'hora de transmetre la informació.
En cas de plagi, se suspendrà l'assignatura sense possibilitat de recuperació.
Recuperació:
La recuperació es realitzarà per mitjà d'un examen escrit o oral en el que hi entrarà tots els continguts indicats a la bibliografia bàsica dins del període establert pel Cap d'Estudis. Aquest examen comptarà un 100% de la nota
Anna Anthropy & Naome Clark (2014), A Game Design vocabulary. Boston:
Addison-Wesley.
Ernest Adams & Joris Dormans (2012), Game Mechanics, Advanced game design.
Berkeley: New Riders Games.
Jesse Schell (2011), The Art of game design: a book of lenses. Amsterdam:
Elsevier/Morgan Kaufmann.
Wesley Addison (2006), Level Design for Games: Creating Compelling
Experience. Berkeley: New Riders Games.
Katie Salen (2005), The Game Design Reader. A Rules of Play Anthology.
Massachuset: The MIT Press.
Katie Salen (2003), Rules of Play: Game Design Fundamentals. Massachuset: The MIT Press.
Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley; 2 edition (April 28, 2014)
Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).
Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)