Que estàs buscant?
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE6. Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seva explotació a través de models de gestió innovadors.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
Reconeixement dels principals llocs de destinació turística mundial i els seus recursos.
Elaboració descripció i anàlisi del producte turístic.
NOTA: Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
MD1 Classe magistral
MD2 Conferencies
MD3 Presentacions
MD6 Debats i fòrums
MD7 Estudi de cas
MD8 Jocs de rol
MD10 Investigació i lectura critica
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
MÒDUL I:
Tema 1 Els cinc continents. Recursos turístics territorials
1.1 Catalogació dels diferents continents i àrees geogràfiques turístiques
1.2 Europa com a destinació turística. Evolució del continent
1.3 Recursos turístics d’Europa: espais naturals, manifestacions culturals, obres tècniques o científiques, folklore, grans esdeveniments
1.4 Grans recursos turístics mundials
MÒDUL II:
Tema 2 Anàlisi de la destinació turística
2.1 Introducció
2.2 El destí
Tema 3 Oportunitats de creació i modificació de productes
3.1 Processos
3.2 Cicle de vida d’un destí
Tema 4 Disseny i creació de productes turístics
4.1 La intervenció de l’administració pública
4.2 Metodologia de creació de productes en el sector privat
Tema 5 El turisme de negocis
5.1 Característiques
5.2 Diversificació de productes
Tema 6 Determinació de preus
6.1 Metodologia
6.2 Càlcul de la rendibilitat
6.3 Pressa de decisions
AF1. Sessions teòriques
AF2. Seminaris
AF3. Treballs en grup
AF4. Treball individual
AF5.Estudi personal
AF6. Pràctiques externes
SE1 Participació a l’aula
SE2 Treballs individuals i/o en grup
SE3 Exposicions orals
SE4 Examen final
Sistema d'avaluació
-Examen: 50 % de l’assignatura. El 10 % de la nota de l'examen correspon al MÒDUL I i el 40% al MÒDUL II. Es necessari obtenir un mínim d’un 5 en cada Mòdul per fer mitjana.
-Treball T01: 20 % de l’assignatura. Correspon al Mòdul I. No recuperable. En el cas de no entregar els treballs en la data límit assenyalada es puntuarà com 0.
-Treball T02: 20 % de l’assignatura. ECorrespon al Mòdul II. Equips de 2-3 persones. En el cas de no entregar els treballs en la data límit assenyalada es puntuarà com 0
- Participació a l'aula: 10%
Per aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mitjana igual o superior a 5. En cas de suspens d'un dels MÒDULS, l’estudiant només recuperarà aquella part.
Per tenir accés a la recuperació és necessari que l’estudiant s’hagi presentat a la prova final
Barrado, D.A. Geografía mundial del turismo, Ed. Síntesis, Madrid, 2001
Valls, J.F. Las claves del mercado turístico: como competir con el nuevo entorno. Bilbao: Deusto, 2003
Díaz, B. Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis, 2011
Mesplier, A i Duraffour, P. Geografía del turismo en el mundo, Síntesis, Madrid, 2000
Iglesias, J.R. Comercialización de productos y servicios turísticos. Madrid: Síntesis, 2007