Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Alex Araujo Batlle

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Narcís Martí Fabregó

Competències


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.

  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

Competències específiques
  • CE12. Dominar els procediments operatius de les empreses d'allotjament, restauració i intermediació turística.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.

  • CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.

  • CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.

  • CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.

Descripció


  • Estudi de l'organització de les empresa d'allotjament
  • Anàlisi dels diferents departaments d'una empresa d'allotjament per a una bona organització
  • Estudi de les normatives per a la legalització d'una empresa d'allotjament

NOTA: Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.

Resultats d'aprenentatge


  • Definir estratègies turístiques, polítiques i objectius de cada departament segons les seves funcions i instruccions dins d'un allotjament turístic.
  • Conèixer i aplicar el procediment operatiu de tots els departaments d'un allotjament turístic

Metodologia de treball


- Classes de tipus magistral i treballs en grup

- Durant les sessions es treballa amb exemples reals de tot el que es va explicant.

- Es demana a l'estudiant que cerqui notícies que puguin influir en el turisme i s'analitzen les seves conseqüències.

-Projecte d'un hotel seguin les pautes donades durant les sessions.

Continguts


  1. L'hoste, Comensal o Visitant.
  2. Normativa / Classificacions Hotelera.
  3. La Direcció: Característiques, protocol, fidelització,polítiques i objectius, organigrames.
  4. Gestió: PMS - TIC's - Business Intelligence- Big Data, Innovació, fires, producte, sistemes, ratis, comercialització, segmentació, processos.
  5.  Els preus: Costos, Màrqueting, Impostos, canals de distribució, contractes, tarifes. Revenue Management -PMS
  6. RRHH- Recursos Humans: Client intern, motivació, reunions departamentals, formació, funcions.
  7. La Recepció: Organigrama, RRHH, objectius i polítiques, perfils, funcions, gestió del departament, normes, recopilació de dades. TIC's.
  8. Recepció. Back Office: Comercial, TTOO - contractes, Reserves, objectius i polítiques, gestió de grups, gestió passants, planning. TIC's
  9. Recepció. Front Office: Check in / out, fitxes, funcions i instruccions, registres i controls, consergeria. TIC's
  10. Pisos i Bugaderia: Organigrama, RRHH, objectius i polítiques, perfils, funcions, gestió del departament, normes, recopilació de dades. TIC's
  11. Menjars i Begudes  I. Organigrama, RRHH, objectius i polítiques, perfils, funcions, gestió del departament, coneixement del material i serveis, normes, recopilació de dades. TIC's
  12. Menjar i Begudes II.Organització, protocol, instruccions, registres i controls. TIC's
  13. Magatzem i compres: Organigrama, RRHH, objectius i polítiques, perfils, funcions, gestió del departament, normes, recopilació de dades. TIC's
  14. Manteniment: Organigrama, RRHH, objectius i polítiques, perfils, funcions, gestió del departament, normes, recopilació de dades.TIC's
  15. Pautes del treball

Activitats d'aprenentatge


  1. Treball fi d'assignatura "Projecte i organització d'un hotel".Es valorarà:
    1. El treball en equip
    2. El conjunt del projecte segons les pautes donades a les sessions.(organització general de l'hotel segons categoria, organització dels departaments del organigrama)
    3. Exposició oral del treball ( dues sessions)
    4. Adaptació de les informacions donades ,durant les sessions, a l'hotel del treball.
  2. Pràctiques ( treballs individuals, comentaris de text, puntualitat, assistència a conferències, etc)

Sistema d'avaluació


40%  Treball de fi d'assignatura "Projecte i organització d'un hotel"

10% Participació a l'aula

50% Examen final

Cal aprovar l'examen final per comptabilitzar el percentatge del treball i les pràctiques

Recuperació. En el cas que un estudiant hagi suspès l'examen final podrà anar a la recuperació. Només es recuperarà l'examen mantenint-se els percentatges esmenats sobre la nota final.

Bibliografia


Bàsic

Martin Rojo Inmacualda.(2009)."Dirección y gestión de empresas en el sector turístico".Editorial Piramide. Madrid. 4ªedición.

Blasco, Albert i Vives, Roser. (2014). "Fundamentos de la gestión de alojamiento y restauración". Editorial Síntesis SA. Madrid

Talón Pilar,Gonzalez Lydia, Segovia Mónica.(2012)."Yield Revenue Management en el sector hotelero. Delta Publicaciones. Madrid

Pérez Fernández de Velasco, José Antonio.(2012)."Gestión por procesos".ESIC Editorial.Pozuelo de Alarcón (Madrid).

OMT.(1999)."Código ético mundial para el turismo". Organización Mundial del turismo.

Horovitz,Jackes.(2000)."Los siete secretos del servicio al cliente".Pearson Ediciones. Madrid

Grönroos Christian.(1994) "Marketing y Gestión de Servicios". Editorial Diaz de Santos

Complementary

Laborda, José Luis.(2000)."Congresos, convenciones e incentivos". OTAC.

Gatell, Jesús.(1994)."Hotel, Hotel Marketing". Editorial Ciencias de la Dirección. Madrid

Huete Luis María.(2008)."Servicio & Beneficios".Ediciones Deusto. Barcelona.

De Urbina,José A.(1990)."El arte de invitar.Suprotocolo".Consejo Superior de Relaciones Públicas de España.

R.Nieven,Paul.(2003)."El cuadro de mando integral paso a paso".Gestión2000. Barcelona

Kaplan,R. y Norton,D. (2011). "Mapas estratégicos.Convirtiendo los activos intangibles en resultados tangibles.Ediciones Gestión 2000. Barcelona

Muñoz, Andres. (2005) "Logística y Turismo". Editorial Diaz de Santos