Que estàs buscant?
Alguns documents poden estar en castellà.
Es tracta d'una introducció al turisme, és un aterratge del alumne al món del turisme , on es tracten qüestions tan diverses com les seves vessants econòmiques, socials, culturals i mediambientals. Quines són les necessitats dels turistes i com s'articula l'oferta i la demanda turística i les polítiques turístiques per aconseguir la satisfacció del turista. i analitzar cap a on va el sector del turisme.
NOTA: Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Sessions teòriques: classes magistrals per part del professor amb la incorporació de vídeos
Aprenentatge dirigit: estudi de casos
Aprenentatge autònom: cerca d'informació i lectura crítica d'articles
1.- Introducció al mercat turístic: Organismes mundials: OMT, OMC, FMI, Banc Mundial. Vacances, viatges i turisme: dades estadístiques bàsiques, frontur, familtur, interpretació de dades. Motivacions dels viatges turístics: oci, negocis, altres motivacions, síndromes relacionats amb el viatge turístic. Necessitat de viatjar: jerarquia de necessitats (Maslow). Evolució del turisme:de la revolució industrial a la societat del lleure, turisme de masses. Recursos turístics.
2,. Estructura del mercat turístic i política turística . Oferta i demanda turística, tendències turístiques i producte turístic així com la política turística al estat espanyol i les CCAA, en especial Catalunya.
3.- Economia del turisme: La OMT les dades turístiques i els seus. Impactes econòmics: compte satèl·lit de turisme, balança de pagaments, efecte multiplicador, PIB, PNB. Impactes socials i culturals: psicologia del turisme, canvis culturals, impactes positius, impactes negatius, postures de la població local, estereotips, prejudicis, característiques de la societat d'acollida.
4.- Serveis turístics : Els principals serveis turístics , allotjaments, serveis de restauració, transports turístics , Agencies de viatges i TTOO.
5.- Geografia del turisme : Principals àrees d´atracció turística mundial, principals nuclis turístics , tipus de turisme i estratègies geogràfiques, altres tipus de turisme i la distribució de la oferta turística.
Sessions teòriques
Treballs en grup
Treballs individuals
Tutories presencials
Participació en les activitats de classe setmanalment debats i discussions .
Treballs grupals: 20% de la nota . No són recuperables
Treballs individuals :20% de la nota . No son recuperables .
Participació a l'aula: 10%. No són recuperables
Prova final: 50% de la nota
Per aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mitja igual o superior a 4. En cas de suspens solament es podrà recuperar la prova final
Per accedir a la recuperació es necessari haver-se presentat a la prova final
Olmos, L, Garcia R, (2016). " Estructura del mercado turístico" Ediciones Paraninfo.
Montaner J, (2000) " Estructura del mercado turístico " Ed. Sintesis Madrid.
Valls J F, (2004) "Gestió de destins turístics sostenibles" Ediciones Gestión 2000
Bigné E, (2000) " Marketing de destinos turísticos " ESIC Madrid
Maimí B, Vergés A, (2010), " Aplicación innovadora de las TICS en el desarrollo de territorios turisticos emergentes " Consell comarcal del Maresme.
Vall J F , (2003) , " Gestión de empresas de turismo y ocio " Ediciones Gestión 2000