Que estàs buscant?
L'assignatura MÈTODES DE RECERCA EN MITJANS AUDIOVISUALS (4 ECTS) té com a objectiu introduir a l'alumne a la recerca en Media Studies, tant a nivell general com a disciplines específiques i relacionades (Film Studies, Game Studies...), per tal que conegui els conceptes, lògiques i eines bàsiques d'aquesta. Amb aquesta assignatura l'alumne serà capaç d'enfrontar-se a aspectes concrets dels mitjans des d'una perspectiva teòrica, analítica i crítica, així com dissenyar un pla de recerca sòlid i coherent amb els requisits del coneixement acadèmic.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19.
D'aquesta manera s'assegurarà la consecució dels mateixos coneixements i competències que s'especifiquen en aquest pla docent.
- Conèixer els principis bàsics de la recerca i el món acadèmic.
- Ser capaç de llegir i interpretar un paper, informe o llibre acadèmic.
- Conèixer de manera general el camp acadèmic dels Media Studies i altres disciplines associades.
- Ser capaç de dissenyar un pla de recerca.
L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball: classes magistrals, presentacions, càpsules de vídeo, estudi de casos, recerca i lectura crítica d’articles.
Aquest curs, degut a la situació generada per la Covid-19, l’assignatura s’impartirà en modalitat de docència online en les hores de teoria, i en modalitat de docència presencial en les hores de pràctica.
Tema 1. Què és recerca? Com llegir un paper?
Tema 2. Disseny de la recerca
Tema 3. Introducció als Media Studies
Tema 4. El marc teòric
Tema 5. Qualitatiu vs Quantitatiu
Tema 6. Hipòtesi i preguntes de recerca
Tema 7. Entrevista, enquesta i focus group
Tema 8. (Auto)etnografia i observació participant
Tema 9. Anàlisi textual
Tema 10. Presentació de resultats i conclusions
Amb l'objectiu de recollir evidència de l'assoliment dels resultats d'aprenentatge esperats, es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu:
A1. Participació en les activitats plantejades a l'aula 10%
Seguiment de les activitats i exercicis plantejats a les hores pràctiques de l'aula, amb informes puntuals al fòrums del campus virtual
A2. Anàlisi i comparació de dos papers acadèmics 20%
Lectura, anàlisi i comparació de les estructures, metodologies i aproximacions de dos papers al mateix objecte d'estudi
A3 Disseny d'un pla de recerca 30%
Disseny d'un pla de recerca que inclourà objecte d'estudi, objectiu, bibliografia bàsica, justificació i metodologia
A4 Examen final 40%
Presentar-se a l'examen és obligatori per passar l'assignatura. En cas contrari, l'alumne tindrà un No Presentat.
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Participació a les activitats plantejades a l'aula 10%
A2. Anàlisi i comparació de dos papers acadèmics 20%
A3 Disseny d'un pla de recerca 30%
A4 Examen final 40%
Nota final = A1 x 0,1 + A2 x 0,2 + A3 x 0,3 + A4 x 0,4
Consideracions:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a la Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Recuperació:
Sampieri, Roberto Hernández; Fernández Collado, Carlos; Baptista Lucio, Pilar. "Metodología de la investigación". McGraw Hill, 2014
McQuail, Denis; Deuze, Mark. "McQuail's media and mass communication theory". Sage, 2020
Lankoski, Petri; Björk, Staffan. "Game Research Methods", ETC Press, 2015
Bateman, Chris. "Wikipedia Knows Nothing". ETC Press, 2016. https://press.etc.cmu.edu/index.php/product/wikipedia-knows-nothing/
Monaco, James. "How to Read a Film: Movies, Media, and Beyond: The World of Movies, Media, Multimedia: Language, History, Theory". OUP, 2009.