Que estàs buscant?
Poden haver-hi materials en anglès i català.
• Aplicar tècniques estadístiques qualitatives i quantitatives per a la recerca de mercats
• Plantejar, organitzar, realitzar i presentar un projecte de recerca de mercats i utilitzar els resultats obtinguts per a la presa de decisions
Capacitat per reconèixer, familiaritzar-se i utilitzar tècniques estadístiques a l’hora de prendre decisions de mercat. Tot aquest enfocament farà compatible la capacitat per calcular manualment les diverses eines per un conjunt reduït de dades amb la capacitat d’utilitzar i analitzar i interpretar les sortides (outputs) dels softwares estadístics. Algunes preguntes que es resoldran al llarg del curs:
Ser capaç de descriure la distribució d'una variable en tots els seus nivells: centralització, dispersió, simetria i curtosi (com per exemple el nombre de followers de diversos perfils de twitter)
Identificar la força de l'associació entre variables.
Diferenciar entre correlació i causalitat
Quantificar la relació causal entre dos variables com la publicitat i les vendes
Identificar els diferents patrons d'una sèrie temporal (tendència i estacionalitat) com les visitants a una pàgina web
Calcular probabilitats en una situació d'incertesa per les distribucions més comunes.
En les sessions presencials amb tot el grup es combinaran sessions de teoria amb sessions de resolució d'exercicis a mà i mitjançant casos pràctics amb dades d’empreses reals.
En les sessions pràctiques els estudiants treballaran exercicis i bases de dades amb el programa R/Stata (a determinar). Caldrà portar portàtil a l’aula.
Hi haurà una conferència d’un/a professional que utilitza l’Estadística aplicada al Marketing. Ja sigui en investigció de mercats, big data o posicionament estratègic.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1
|
Introducció
|
Tema 2 |
Estadística Unidimensional
|
Tema 3 |
Estadística bidimensional
|
Tema 4 |
Sèries temporals
|
Tema 5 |
Probabilitat
|
Exercici Estadística descriptiva. Individual (Dins i fora de l'aula)
Test estadistica descriptiva. Individual (Dins i fora de l'aula) . Virtual
Exercici associació entre variables quantitatives. Individual (Dins i fora de l'aula)
Exercici associació entre variables qualitatives. Individual (Dins i fora de l'aula)
Exercici de sèries temporals. Individual (Dins i fora de l'aula)
Test associació entre variables quantitatives i qualitatives i sèries temporals. (Dins i fora de l'aula) . Virtual
Exercici de distribució binomial. Individual (Dins i fora de l'aula)
Exercici de distribució normal. Individual (Dins i fora de l'aula)
Test de probabilitat. (Dins i fora de l'aula) . Virtual
Treball amb software informàtic. Grup (Dins i forma de l'aula)
Examen. Individual
L'avaluació trimestral tindrà en compte els següents aspectes amb els pesos que s'indiquen:
- SE4. Examen final de trimestre: 60%. Nota mínima 3.5 sobre 10.
- SE2. Treball amb base de dades: 30%
- SE2. Lliurament d'exercicis i pràctiques proposades: 10%
Hi haurà una recuperació al iniciar el següent trimestre. Només es recuperarà l’examen. A l’altra 40% és mantindrà la nota de l’avaluació trimestral.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.