Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà.
V8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
V11. Dissenyar i desenvolupar l'animació 3D aplicant les tècniques i processos que condueixen a la producció de videojocs i curtmetratges lineals d'animació.
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura Disseny 3DI es centra en la creació artístico-tècnica dels gràfics per als videojocs. La part artística es refereix a l'aspecte visual i gràfic d'un videojoc. La part tècnica és la conceptualització, disseny i creació de models, texturització i il·luminació en un motor gràfic. En l'assignatura de Disseny 3D I, farem més èmfasi en la part tècnica. L'alumne aprendrà a modelar en 3D tant models orgànics com inorgànics, a generar coordenades UV, a texturitzar, a il·luminar i implementar en un motor gràfic els seus models. Les classes constaran d'una part teòrica i una pràctica, així l'alumne podrà seguir al professor en la realització i explicació d'exemples reals i aquest supervisarà després les pràctiques dels alumnes. Per assolir els coneixements de l'assignatura s'avaluen per un costat exercicis de modelatge curts realitzats a classe i entregues que demostrin l'aprenentatge, a més d'un examen pràctic final.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En acabar l'assignatura, l'estudiant ha de ser capaç de:
E10.1. Descriure els fonaments del modelatge 3D, les metodologies, els tipus de modelatge, il·luminació, texturització i implementació en motor gràfic.
E10.2. Dissenyar i modelar l'entorn 3D d’un videojoc d'acord amb les especificacions.
E10.3. Desenvolupar el modelatge 3D dels elements d'un videojoc, escenes i props.
E10.4. Composar, Il·luminar i texturitzar una escena 3D.
L'assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Classe magistral, presentacions, càpsules de vídeo, estudi de casos, aprenentatge col·laboratiu, resolució de problemes i aprenentatge basat en preguntes.
Tema 1. Introducció al disseny 3D
1.1.Que es el 3d, vèrtex, arestes i polígons.
1.2.Introducció a 3d max, vistes, navegació i menús.
1.3.Eines de 3dmax,edició de polys, extrusió, divisió, assemblatge de polígons.
Tema 2. Introducció a la texturització.
2.1.Com funciona la texturització, projecció, uvs.
2.2.Els materials, tipologies i tipus de mapes.
2.3.Uvs, seams i unwrap.
2.4.Aplicació de textures a model. (difús).
Tema 3. Il·luminació.
3.1.Teoria sobre il·luminació,
3.2.Utilització de la il·luminació com a element d'expressió.
3.3.Creació d'una escena il·luminada en unity.
Tema 4. Baking de textures de highpoly a lowpoly.
4.1.Que és un bake
4.2.Retopologia
4.3.Explicació de normalmaps, altres mapes i les seves utilitzacions
4.4.Aplicació dels mapes a materials de 3dmax i PBR
4.5.Introducció a software de texturització avançada.
Tema 5. Creació d'assets per a un joc.
5.1.Anàlisis del joc sobre el qual hem de realitzar l'asset. (guies d'estil, moodboards )
5.2.Assets modulars, escenaris i interiors, roques, textures desert, nau i interior. (reutilització d'assets )
5.3.Creació de concept art.( look and feel concepts i blueprints )
5.4.Modelant amb referències, blueprints, planta, perfil i alçat
5.5.Generació d'ID maps i UVS avançades
Tema 6. Creació d'una escena a unity.
6.1.Sistemes de creació d'escenes, predisseny amb blocking
6.2.Importació i col·locació de models
6.3.Edició i texturització de terreny a unity
6.4.Realització d'un skybox o esfera amb imatges 360
6.5.Creació de prefabs, i organització de projectes
6.6.Il·luminació dimàmica i Baking de lightmaps.
Amb l'objectiu de recollir evidència de l'assoliment dels resultats d'aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu.
A1. Exercicis a classe (Evidència del resultat d'aprenentatge E10.1-E10.2-E10.3-E10.4)
Realització de varios exercicis curts a classe relacionats amb la matèria del dia.
A2. Pràctiques de laboratori - Individual: Modelatge d'un model per a un motor gràfic. (Evidència del resultat d'aprenentatge E10.2)
Realització d'un model 3D complert, amb un setup de UVS, textures i materials i implementació a motor gràfic.
A3.Pràctiques de laboratori - Individual: Creació d'escenari. (Evidència del resultat d'aprenentatge E10.3 E10.4)
Realització d'escenari 3d i implementació a motor gràfic.
A4. Examen final: Modelatge d'estructures poligonals. (Evidència del resultat d'aprenentatge E1.6)
Realització de models poligonals amb bisells, forats i extrusions.
Criteris generals de les activitats:
-El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d'avaluació i/o rúbriques.
-El professor informarà de les dates i format del lliurament de l'activitat.
La nota de cada alumne es calcularà següent els següents percentatges:
A1. Exercicis a classe: 15%
A2. Pràctiques de laboratori - Individual: Modelatge d'un model per a un motor gràfic: 20%
A3. Pràctiques de laboratori - Individual: Creació d'escenari: 30%
A4. Examen final: 35%
Nota final = A1 0,15 +A2 0,2 + A3 0,3 + A4 0,35
Consideracions:
Recuperació:
3ds max 8 Curso de Iniciación
Josep Molero - INFORBOOK'S, S.L.
ISBN 84-96097-51-X
Arte de videojuegos - Da forma a tus sueños
Daniel González - RA-MA
ISBN 978-84-9964-276-5
3D Max Speed modeling for 3D Artists
Thomas Mooney - Packt Publishing
ISBN 978-1-84969-236-6
3DS Max Modeling for Games Volumes I and II
Andrew Grahan – Focal Press 2015 Edition
ISBN 978-0-240-81606-7
Autodesk 3dS Max Essentials 2016
Dariush Derakhshani & Randi L. Derakhshani
ISBN-13: 978-1119059769
CG Textures
www.cgtextures.com
Técnicas digitales de textura y pintura
Owen Demers - Anaya Multimedia
ISBN 84-415-1305-8
Digital Lighting and Rendering (3rd Edition) (Voices That Matter)
Jeremy Birn
ISBN 978-0321928986
Kelly L. Murdock's Autodesk 3ds Max 2016 Complete Reference Guide
Kelly Murdock