Que estàs buscant?
Tot els materials escrits durant les classes i les activitats són en anglès.
V1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
V3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
V4. Dissenyar un joc i la seva monetització, tenint en compte els diferents paràmetres i variables que regeixen el model de negoci del producte.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
Disseny de nivells prepara els alumnes per a una de les professions més comuns i importants en la indústria de desenvolupament de videojocs.
Aprendran a generar contingut jugable de qualitat complint uns requeriments prèviament dissenyats en documents de disseny.
Algunes facultats concretes a destacar que desenvoluparan durant l’assignatura són:
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En acabar l’assignatura els estudiants han de ser capaços de:
L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Introduction to level design basics
LDD (Preproduction Blueprint)
2D platform level design framework (CCST)
3D Combat-multiplayer LD
Player guidance
Boss design
Tutorial Levels
Puzzles
Balancing & Game feel (UX)
Playtesting
Structure, Pacing & Flow
Rewarding
Architectural and theme park
Secret places
Procedural narrative
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):
A1. Pràctica de laboratori - Parelles: Dissenyar un nivell "One Page Dungeon" (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.2 i E2.4 i E5.2)
L’alumne haurà de preparar un prototip Whiteboxing d'un One Page Dungeon.
A2. Pràctica de laboratori - Parelles: Dissenyar un nivell "Movie Scene" (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.2, E2.4 i E5.2)
L’alumne haurà de preparar un prototip jugable, realitzat amb un editor de nivells d'un videojoc comercialitzat, duna escena d'una película seleccionada per l'alumne.
A3. Treball individual: Dissenyar un nivell "Unreal Iteration" (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.2 i E2.4)
L'alumne haurà de fer la segona iteració de la A1 o de la A2 amb Unreal i passant de Whiteboxing a un nivell jugable, iluminat, texturitzat i modelat, aplicant tots els coneixements adquirits a classe.
A4. Examen final (Evidència de tots els resultats d’aprenentatge)
Criteris generals de les activitats:
El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d’avaluació i/o rúbriques.
El professor informarà de les dates i format del lliurament de l’activitat.
TOTES les entregues (A1, A2 i A3) hauran d'estar acompanyades d'un Level Design Document i un video de gameplay de màxim 3 minuts
La nota de cada alumne es calcularà segons els següents percentatges:
Nota final = A1 0,2 + A2 0,2 + A3 0,3 + A4 0,3
Consideracions:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final per a aprovar l’assignatura.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà a la Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
- Les notes de les activitats tindran en compte el correcte seguiment dels requeriments, la ortografia i la pulcritud a l’hora de transmetre la informació.
- L’entrega d’activitats en anglès sumarà puntuació. No obstant, si és un nivell d’anglès ple d’errors no ho farà.
Recuperació:
- Cal obtenir una nota superior a 5 a l’examen final de recuperació per a aprovar l’assignatura.
- La nota de l’examen de recuperació s’aplicarà només a la nota de l’activitat A4.
- En cas de superar la recuperació, la nota final màxima de l’assignatura serà de 5.
Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley; 2 edition (April 28, 2014)
Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).
Level Design for Games:Creating Compelling Game Experiences; ADDISON WESLEY LONGMAN INC DIV PEARSON SUITE 300; 1st edition (February 16th, 2006)
Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)
Gamasutra: The Art & Business of Making Games (web). http://www.gamasutra.com/
VidaExtra (web). http://www.vidaextra.com/
AnaitGames (web). http://www.anaitgames.com/