Que estàs buscant?
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L'assignatura de patologia neurològica està ubicada dins del mòdul de Fisioteràpia en especialitats clíniques i de formació obligatòria dins del grau de fisioteràpia. Té per objectiu proporcionar al futur fisioterapeuta els coneixements bàsics de Neurologia per poder participar en el tractament global dels malalts afectats de malalties del sistema nerviós, en un marc multidisciplinari per tal de millorar la seva funcionalitat i qualitat de vida.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
RA 2. Analitza els efectes produïts per les intervencions. Avalua beneficis i riscos i establir un criteri d'intervenció en funció de les prioritats i efectes perseguits
RA 3. Analitza les expectatives del pacient per a cadascuna de les especialitats clíniques respecte a la seva evolució, demandes i necessitats
RA 4. Estableix el protocol d'intervenció en funció de la negociació conjunta entre terapeuta i pacient
RA 5. Avalua l'estat físic i mental del pacient. Determina el nivell de severitat, disfuncions, minusvalideses i limitacions tant a nivell individual com social.
RA 6. Aplica tecnologies per a l'avaluació del pacient. Incorpora nous instruments de modición que facilitin l'objectivació de les intervencions. Participa en la validació
RA 8. Interactua amb els altres professionals de la salut i de l'activitat física per a fonamentar un pla d'intervenció basat en els diagnòstics clínics específics de cadascuna de les professions
RA 11. Identifica les principals patologies repiratòries, cardíaques i neurològiques. Aprendre les intervencions mèdic-quirúrgiques, efectes i resultats. Aportació de la fisioteràpia en el tractament i millora de les intervencions mèdiques i/o quirúrgiques
RA 12. Interactua amb els professionals mèdics per al guany d'eficàcia terapèutica. Establir objectius conjunts d'intervenció.
Metodologia | hores |
Classe Magistral |
35 |
Treball en grup | 10 |
Tutoria grupal | 2 |
Treball individual | 5 |
Tutoria individual | 3 |
Estudi personal | 45 |
SÍNDROMES NEUROLÒGIQUES:
ENFERMETATS NEUROLÒGIQUES MÉS FREQÜENTS
MD 1. Sessions de classes expositives basades en l'explicació del professor
MD 2. Seminaris de discussió sobre temes o lectures prèviament assignades
MD 4. Tutories presencials en grup o individuals
MD 5. Realització de treballs individuals
MD 6. Activitats no presencials dedicades a la resolució d'exercicis pràctics
MD 8. Presentacions de temes per part dels alumnes
Examen final: 50% de la nota (1 pregunta per desenvolupar+ tipus test). És obligatori aprovar l'examen per fer mitja amb les altres notes del treball individual i grupal
Presentació de Treball individual: 30% de la nota
Presentació de Treball grupal: 20% de la nota
És obligatori aprovar el treball individual i grupal per tenir aprovada l'assignatura
És obligatori realitzar totes les activitats que evaluen per nota
El examen de recuperació serà un examen tipus test (no caldrà recuperar el treball individual ni el grupal)
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
J.Cambier, M.Masson. Manual de Neurología. Editorial Elsevier-Masson, ed 7, 2000.
Rohkamm: Neurología. Texto y Atlas. Editorial Panamericama, ed 1, 2010
Kukowski B. Diagnóstico diferencial de síntomas neurológicos. Editorial Masson, ed 1, 2001
Societat Catalana de Neurologia, http://www.scn.cat/webs.php
Carrillo P. Exploración neurológica básica por el médico general. Revista UNAM 2016; 5, 42-56