Que estàs buscant?
En els materials de l'alumne pot haver documentació en anglès.
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E9_F Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L’assignatura de Patologia cardiorespiratòria està ubicada dins la matèria de Fisioteràpia en especialitats clíniques. És una assignatura de formació obligatòria del Grau de Fisioteràpia i del grau doble de Fisioterapa i CAFE.
L’assignatura comprèn l’estudi de diferents patologies cardíaques i respiratòries, així com aquells aspectes clínics, diagnòstics i terapèutics que interessen tant a fisioterapeutes com a professionals de l’activitat física i de l'esport.
S’expliquen els processos patològics, que han de donar fonament lògic per al desenvolupament de la seva activitat profesional.
L’assignatura requereix que l’alumne tingui coneixements bàsics de fisiologia i anatomia cardiovascular i respiratòria.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
La metodologia a seguir durant l'assignatura és la de classes teòriques d'una durada de 1h i 45minuts; durant aquestes clases pot haver una part més pràctica de preguntes o exercicis que l'alumnat farà per assegurar la comprensió teórica i seran avaluables.
Activitat: Classe magistral. 35 hores. Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor. Competències: B2, B4, E16
Activitat : Treball en grup. 10 hores. Realització de treballs de grup o individuals durant la classe. Activitats d'aprenentatge cooperatiu, anàlisis de lectures, estimulació de la discussió i estudi de casos. Competències:T3, E16
Activitat : Tutoría grupal: 2 hores. Competencies: CB2, CB4.
Activitat: Treball individual: 5 hores. Realització de treballs individuals. Competències: CB2, CB4, E5
Activitat: Tutoria individual: 3 hores. Competències: CB2, CB4
Activitat: Estudi personal: 45 hores. Solució de problemes, recerca bibliográfica, i estudi personal. Competències: CB2, CB4, T3, E5, E16
Avaluació continuada : 60% (20% treballs grupals i 40% treballs individuals)
Examen Final: 40%
L'assignatura s'avaluarà tenint en compte els exercicis realitzats a classe (ja siguin en grup o bé en individuals) o fora de l'horari docent que computaran un 60% de la nota i l'examen final que computarà un 40%.
“La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.”
Període de recuperació:
Respecte a la recuperació, només serà possible recuperar l'examen final, no la part d'avaluació continuada.
La nota final de l'assignatura continuarà sent una suma de l'avaluació continuada (60%) i de l'examen final de recuperació.
Els estudiants tindran l’opció de realitzar la recuperació de l’assignatura en cas que s'hagin presentat a l’examen final i hagin suspès.
Farreras Rozman.2016.Tractat de Medicina Interna. Volum I i II. 18º edició. Ed. Elsevier
Harrison. 2016 Principis de Medicina Interna. 19º edició. Ed. MacGraw Hill
Guyton i Hall. 2016. Tractat de Fiologia Mèdica. 13º edició. Ed.Elsevier.
West. Fisiopatología pulmonar. Ed wolters Kluwer. 2017