Que estàs buscant?
Virtual: català
Presencial: català
Materials: anglès, castellà, català
B10 Desenvolupar aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E10 Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Lleure, i l'Espectacle Esportiu
E13 Desenvolupar recursos cognitius i tècnics per a l'emprenedoria en activitats marítimes, wellness i salut
G1 Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
G11 Elaborar textos escritos y audiovisuales relacionados con las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T4 Aplicar los conocimientos a su trabajo de forma profesional con la elaboración y defensa de argumentos y de resolución de problemas dentro del área de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T5 Desarrollar habilidades de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo
Introducció al concepte d'esperit emprenedor i actituds emprenedores que el fan possible, així com les diverses manifestacions de la iniciativa emprenedora per acabar abordant tot el procés emprenedor complet i la seva sostenibilitat. Anàlisi de la figura de l'emprenedor com a element central del procés emprenedor i les principals habilitats de han de tenir.
Conèixer les competències necessàries per generar noves iniciatives empresarials sostenibles per compte propi (emprenedoria) o aliena (intraemprenedor). Les competències emprenedores ajudaran als estudiants a identificar i crear oportunitats de mercat transformant idees en possibles negocis viables i sostenibles.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
5. Gestionar projectes esportius mitjançant la integració de les àrees de coneixement que són d'aplicació, desenvolupant les habilitats directives, tècniques, personals, socials i deontològiques per l'exercici de la professió de director esportiu, especialment orientat a Ports Esportius.
6. Aplicar els procediments i accions necessàries per crear una empresa esportiva i disposar dels coneixements i habilitats necessàries per la seva dirección i gestió.
Aquesta és una assignatura semipresencial. Això vol dir que hi ha un % de l’assignatura que es fa de forma presencial, a l’aula, amb diferents activitats individuals o en grups d’estudiants i un % de l’assignatura que es treballa de forma autònoma, fora de l’aula.
La metodologia en assignatures semipresencials requereix de la responsabilitat de l’estudiant, i de la seva bona gestió del temps.
La metodologia de l’assignatura es durà a terme combinant temps presencial d’aula, amb temps de treball autònom, amb suport de l’entorn virtual d’aprenentatge.
Sessions teòriques |
Classe magistral :Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor a la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura. Conferències :Sessions presencials o transmeses en streaming , tant en les aules de la universitat com en el marc d'una altra institució , en què un o diversos especialistes exposen les seves experiències o projectes davant els estudiants. Càpsules de vídeo : Recurs en format vídeo , que inclou continguts o demostracions dels eixos temàtics de les assignatures . Aquestes càpsules estan integrades en l'estructura de l'assignatura i serveixen als estudiants per revisar tantes vegades com calgui les idees o propostes que el professor necessita destacar de les seves classes . |
Aprenentatge dirigit |
Seminaris :Format presencial en petits grups de treball . Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau Debats i fòrums :Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l'assignatura persegueixi . Els debats tenen una data d'inici i fi i estan dinamitzats pel professor Estudi de casos :Dinàmica que part de l'estudi d'un cas , que serveix per contextualitzar l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats , tant a nivell individual com en grup , entre els seus estudiants. |
Aprenentage autònom
|
Recerca i lectura crítica d'articles: Els estudiants parteixen d'una hipòtesi de treball que desenvoluparan , seguint les fases de la metodologia d'investigació , entre les quals la lectura crítica d'articles. Tutories no presencials: per què l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l' ESCST . |
Tant en les sessions presencials com en el treball autònom, l’estudiant treballarà de forma individual i en grups de treball.
Cada ECTS equival a 25 hores de dedicació de l’estudiant, considerant el temps invertit al total de les activitats relacionades amb el temps presencial i el temps de treball autònom, que el professor de l’assignatura guia, així com els temps de lectura, cerca d’informació, connexió a l’Aula Virtual, elaboració de treballs.
TEMA 1: ELS BÀSICS DE L’EMPRENEDORIA
1.1 Tendències
1.2 Emprenedoria i intraemprenedoria
1.3 Models de negoci sostenibles
1.4 Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
TEMA 2: EL ROL DE L’EMPRENEDORIA EN EL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC
2.1. Tipologies d’innovació
2.2. El procés d’evolució del producte (The product evolution process)
2.3. Els models hèlix
2.4 L’impacte de les empreses emprenedores a l’economia actual
TEMA 3: LA PERSONA EMPRENEDORA
3.1. La mentalitat emprenedora
3.2. El significat Ikigai
3.3. Quines són les principals competències emprenedores?
3.4. Entreprenedors vs Intraemprenedors
TEMA 4: EL PROCÉS EMPRENEDOR
4.1. El model de procés emprenedor de Timmons
4.2. El procés emprenedor complet
4.3. El Business Model Canvas i Business Model Canvas Social
4.3 El pla d’empresa
TEMA 5: PROJECTE EMPRENEDOR (Desing Thinking)
5.1. Inspiració
5.2. Ideació i validació
5.3. Prototipatge i validació
5.4. Comunicació
L'assistència i participació en activitats plantejades dins i fora de l'aula tant presencialment com on-line és obligatòria. L'assignatura no es pot superar sense l'assistència a classe. Per tenir opció a ser avaluat/da d'aquesta assignatura cal haver assistit, com a mínim, al 80 % de les classes.
La nota per superar l'examen final ha de ser superior a 5 sobre 10. En aquest cas es comptabilitzarà les notes resultants dels Treballs individuals i/o en equip (50 %) i del Projecte emprenedor (20 %)
En el cas que la nota de l'examen final sigui inferior a 5, no es comptabilitzaran les notes resultants dels Treballs individuals i/o en equip (50 %) i del Projecte emprenedor (20 %)
El sTreballs individuals i/o en equip (50 %) i del Projecte emprenedor (20 %) són obligatoris per presentar-se a l’examen final. S'ha de tenir nota final de totes les modalitat: Treballs individuals i/o en equip (50 %) i del Projecte emprenedor (20 %)
Les tasques programades dins l'avaluació es podran revisar durant els 5 dies posteriors a l'entrega de notes. Passat aquest període no es podran demanar revisions ni reclamacions de notes.
Recuperació de l'assignatura :
Només es recuperarà l'examen final. S'haurà d'obtenir una nota superior a 5.
Els Treballs individuals i/o en equip (50 %) i del Projecte emprenedor (20 %) NO es recuperaran, però es conservaran les notes per al seu còmput en la nota final de l'assignatura.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Leydesdorff, L. (2012). The triple helix, quadruple helix,…, and an N-tuple of helices: explanatory models for analyzing the knowledge-based economy?. Journal of the knowledge economy, 3(1), 25-35.
Tang,J. Kacmar,M. Busenitz,L. (2012) Entrepreneurial alertness in the pursuit of new opportunities. Journal of Business Venturing 27: 77-94
Teece, D. J. (2012). Dynamic capabilities: Routines versus entrepreneurial action. Journal of Management Studies, 49(8), 1395-1401.
Valliere, D. (2013). Towards a schematic theory of entrepreneurial alertness. Journal of business venturing, 28(3), 430-442.
Liñán, F., & Fayolle, A. (2015). A systematic literature review on entrepreneurial intentions: citation, thematic analyses, and research agenda. International Entrepreneurship and Management Journal, 11(4), 907-933.
Shane, S., Locke, E. A., & Collins, C. J. (2003). Entrepreneurial motivation. Human resource management review, 13(2), 257-279.
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2011). Business Model Generation: Ediciones Deusto.
Van Der Pijl, P., Lokitz, J., & Solomon, L. K. (2016). Design a better business: New tools, skills, and mindset for strategy and innovation. John Wiley & Sons.
Upward, A., & Jones, P. (2016). An ontology for strongly sustainable business models: Defining an enterprise framework compatible with natural and social science. Organization & Environment, 29(1), 97-123
https://www.un.org/sustainabledevelopment/
Trias de Bes F.(2007) El libro negro del emprendedor. Empresa activa