Que estàs buscant?
Preferentment en castellà però determinats exercicis poden ser en català
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
E3_Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G4_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
La pràctica adequada i progressiva dels diferents exercicis proposats pel professor en el transcurs de l’assignatura, degudament resolts, ja sigui conjuntament a classe o bé individualment o en equip; buscant la solució manualment, i/o utilitzant els mitjans informàtics, el que es pretén és facilitar la consecució d’una experimentada professionalitat.
Per últim, la manera de realitzar cadascuna d’aquestes tasques amb la suficient cura, dedicació, i qualitat en el treball, tenint en compte la preservació del mediambient i actuant en tot moment amb l’adient ètica professional, permetrà assolir els objectius finals que ens proposem
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
TEMA 1 INTRODUCCIÓ
El perquè dels impostos en el món actual. Esquema del sistema tributari espanyol. Diverses administracions implicades.
TEMA 2 LES ACTIVITATS DEL SECTOR TURISTIC I DE L´HOSTELERIA.
2.1 Objecte. L’inici d’ activitat.
2.2 Formes jurídiques adoptades
2.2.1. Empresari individual
2.2.2. Societat mercantil
2.2.3. Règim jurídic de les agències de viatges
2.3 La declaració censal.
TEMA 3 ELS IMPOSTOS LOCALS.
3.1 Impost sobre activitats econòmiques. Subjectes Passius. Tarifes. Coeficients modificadors. Reduccions per activitats respectuoses amb el medi ambient.
3.2 Impost sobre Béns Immobles
3.3 Impost sobre l’increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana
3.4 Altres Impostos Locals opcionals.
3.5 L’ECOTAXA: illes balears i Ajuntament de Barcelona
TEMA 4 ELS IMPOSTOS INDIRECTES
4.1 Impost sobre el valor afegit
TEMA 5 L’IMPOST SOBRE SOCIETATS
5.1 Mètodes De determinació de la Base Imposable
5.1.1. Estimació Directa Simplificada
5.1.2. Estimació Directa Normal
5.1.3. Estimació Indirecta
5.2 La determinació simplificada
5.2.2. Mòduls per els negocis personals
5.2.3. Determinació del incentius per creació de llocs de treball e inversió
La pràctica adequada i progressiva dels diferents exercicis proposats pel professor en el transcurs de l’assignatura, degudament resolts, ja sigui conjuntament a classe o bé individualment o en equip, buscant la solució manualment, i/o utilitzant els mitjans informàtics. El que es pretén és facilitar la consecució d’una experimentada professionalitat.
L'examen a fi de trimestre suposa el 60 % de la nota (juntament amb els parcials), el restant 40 % es formarà del treball efectuat en les activitats col•lectives a classe i de la realització de les tasques individuals. Es valorarà la defensa en públic, l'explicació davant els companys dels dubtes i preguntes formulades i la resolució de les dificultats oposades.
Es necessària la participació per part de l’alumne. Aquesta metodologia requereix uns grups amb dimensions reduïdes, en cas contrari la implicació dels alumnes es dificulta i no es pot assolir els mateixos rendiments.
Aquesta metodologia exigeix la comprovació d’haver assolit els objectius que es fa mitjançant una avaluació final que es complementa amb la valoració del professor de fins un 40 % pel treball desenvolupat durant totes les sessions presencials.
RECUPERACIONS
Es requerirà dels alumnes un mínim de coneixements i la recuperació serà o bé totalment o parcialment de les parts que no arribin a un nivell suficient de coneixements.
Raquel Paredes, Emilio Albi, José Antonio Rodríguez Ondarza Sistema fiscal español I: IRPF. Imposición sobre la riqueza Ariel. Economía y Empresa 2020
Maria Carmen Moreno Moreno, Raquel Paredes Gómez. Casos prácticos de siste urso de Derecho Financiero y Tributario (Derecho - Biblioteca Universitaria 2017
Luis Malvárez Pascual (Autor), Salvador Ramírez Gómez (Autor), Antonio José Sánchez Pi (2015). Lliçons del Sistema Fiscal Español (Dret - Biblioteca Universitària D'Editorial Tecnos)
Juan Martín Queralt, Carmelo Lozano Serrano, José Manuel Tejerizo López. (2009). Curso de Derecho Financiero y Tributario (Derecho- Biblioteca Universitaria De Editorial Tecnos)
CALZADILLA ORTIZ, R Esquemas y casos prácticos de Sistema Fiscal. Madrid. Fragua editorial 19 Edicción 2012.
Cristino Fayos Cobos/ Leopoldo González González. Esquemes De Sistema Fiscal Español - 14ª Edició (Biblioteca Universitària d'Hisenda Pública i Dret Fiscal)
ALBI IBAÑEZ, Emilio y PAREDES GOMEZ, Raquel Sistema Fiscal Español. Barcelona, Ariel 2016