Tecnocampus http://www.tecnocampus.cat/ Web de Tecnocampus Tue, 19 Feb 2013 17:02:14 +0000 ca <![CDATA[ Dos estudiants de màrqueting organitzen un grup focal amb una desena de professionals destacats del sector turístic ]]> Tue, 21 Feb 2017 00:00:00 +0100

Lluc Colomo i Marcel Cierco, estudiants del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus, van organitzar el passat divendres 17 de febrer un grup focal amb deu professionals rellevants del sectors turístic i hoteler de Catalunya. La sessió s’emmarcava dins del seu Treball Final de Grau, relacionat amb el producte Guestin, un sistema de comunicació per al sector turístic que integra tots els canals, com per exemple pantalles tàctils, cartellera digital, wifi, televisió o aplicacions mòbil.

La sessió es va dividir en dues parts, la primera es va dedicar a detectar les necessitats actuals del sector turístic, mentre que a la segona es va dur a terme un dinàmica per fer una prova de mercat de l’eina Guestin, pensada per millorar la comunicació entre els hotels i els seus clients. “L’objectiu general de la sessió era conèixer les valoracions de persones representatives del sector turístic per acabar de definir el marc teòric del nostre treball”, comenta Colomo.

A la sessió hi van participar Marta Ribas, tècnica de pomoció turística de DO Alella; Miquel Homs, director de l’Hotel Atenea; Pere Aragonès, director de Golden Hotels; Joan Cama, director d’Illa Fantasia; Ferran González, director de Tourism & Leisure Development; Gonçal Portas, fundador de Valuatravel; Josep Maria Bagudà, director del Grup Serhs; Mateu Casals, director de l’Hotel Terramar; Miquel Trapé, assistent de presidència de GHT Hotels i Rosa Mulet, directora de GHT Hotels. Ambdós estudiants consideren que reunir aquests professionals del sector turístic segurament no hagués estat possible sense el suport dels professors de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa.

Pel que fa al producte Guestin, Cierco comenta que una de les principals conclusions que ha extret de la sessió és que “quan es parla de comunicació digital hotel-hoste, les aplicacions mòbil per si soles no funcionen”. "Serà emocionant veure en els propers anys la renovació que inevitablement vindrà en el sector hoteler”, afegeix. Lluc Colomo i Marcel Cierco s’encarreguen de l’estratègia de comercialització de la marca Guestin des de DirCom Marketing, empresa que han creat juntament amb Jordi Sánchez, també estudiant del TecnoCampus, i Xavier Giralt, amb més de vint anys d’experiència en el sector de la tecnologia i soci de l’empresa AMIProjects. Des del novembre del 2016 l’empresa està allotjada a la incubadora del parc empresarial i tecnològic del TecnoCampus, on el proper divendres 24 de febrer tindrà lloc una segona sessió que seguirà la mateixa dinàmica.
 

]]>
<![CDATA[ El professor Josep Maria Raya publica un article a La Vanguardia sobre el creixement dels preus del lloguer ]]> Thu, 16 Feb 2017 00:00:00 +0100

Josep Maria Raya, professor de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus, va publicar un article al suplement "Diners", que es publica setmanalment al diari La Vanguardia, el passat diumenge 12 de febrer. L’article, titulat “És impossible”, se centra en l’increment dels preus del lloguer, especialment a la ciutat de Barcelona.

“La crisi ha fet que es valori més l’ús de la propietat, especialment perquè la propietat continua sent inaccessible per a una gran part de la població”, apunta Raya com un dels principals motius. En aquest sentit, explica que la demanda de lloguer ha augmentat exponencialment sense que l’oferta ho hagi fet en la mateixa proporció. Per altra banda, el boom turístic tensa més els preus i fa que augmenti l’escassetat de pisos de lloguer ja que molts propietaris prefereixen el lloguer turístic perquè ofereix més rendibilitats. Al llarg de l’article, el professor de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa exposa possibles solucions per capgirar l’actual problemàtica. “Es necessita incentivar l’oferta privada i crear un parc important de lloguer social públic”, proposa Raya.

Pots llegir l’article sencer aquí.
 

]]>
<![CDATA[ PIMEC i el Tecnocampus signen un conveni de col·laboració per afavorir la transferència de talent universitari a les empreses del territori ]]> Thu, 16 Feb 2017 00:00:00 +0100

La presidenta de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, Dolors Guillén, i el president PIMEC Maresme-Barcelonès Nord, Ambrós Martínez, han signat un acord de col·laboració amb la voluntat de cooperar en activitats que fomentin les relacions Universitat-Empresa.

A través d’aquest acord, es pretén afavorir la transferència de talent universitari a les empreses i promoure les pràctiques i l'aprenentatge autònom per tal de potenciar el progrés social i econòmic del territori.

El president de PIMEC Maresme-Barcelonès Nord ha destacat "la importància d'aquest acord, que permet seguir consolidant el teixit empresarial del territori i fomentar la inserció de talent humà per tal de millorar la competitivitat de les pimes". Per la seva banda, Dolors Guillén ha manifestat que l’acord encaixa en l’objectiu de “retenir per al territori el talent que formem a la universitat i enfocar-lo cap al món empresarial”.

Ambdues entitats han coincidit a assenyalar la importància d'aquest conveni com la via més adequada per a la consecució d'interessos comuns, ja que es tracta d’un acord que pretén promoure les relacions de caràcter acadèmic, científic i professional.

Les pràctiques d’estudiants a la mateixa PIMEC i a les empreses que en formen part i la celebració conjunta d’una jornada sobre economia els propers mesos són, juntament amb un postgrau sobre “big data”, els eixos principals d’aquest acord. Sobre el postgrau, la directora de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, Montserrat Vilalta, assenyala que es posarà en marxa el curs vinent, i abordarà la creixent necessitat d’anàlisi de dades en la presa de decisions de les empreses.

]]>
<![CDATA[ La biblioteca del TecnoCampus amplia l’espai per donar cabuda a més estudiants ]]> Wed, 15 Feb 2017 00:00:00 +0100

La Biblioteca-CRAI del TecnoCampus ha incorporat 24 nous punts de lectura per reforçar l’espai disponible per als usuaris. L’objectiu és augmentar el nombre llocs perquè més estudiants puguin treballar i estudiar a la biblioteca. Fins ara, en ocasions puntals faltava espai per atendre la demanda de gent, especialment en èpoques de més afluència com, per exemple, en períodes d’exàmens.

Els nous llocs estan ubicats a la planta semisoterrani, s’ha creat una nova sala i s’han reforçat els espais ja existents amb llocs addicionals. Com a conseqüència d’aquesta ampliació, l’espai d’exposició de revistes, llibres i novetats literàries s’ha traslladat a la zona de prestatgeries de llibres. Aquests nous punts pretenen donar cobertura a les necessitats creixents d’espai a causa en gran part, de l’increment del nombre d’estudiants del TecnoCampus en els últims anys, que aquest curs supera els 3.000 universitaris.

]]>
<![CDATA[ Disset equips participen a la Lliga de Futbol 7 per a estudiants del TecnoCampus ]]> Wed, 15 Feb 2017 00:00:00 +0100

La Lliga de Futbol 7 del TecnoCampus ha començat aquest mes de febrer amb disset equips inscrits. La competició consta d’una primera fase de lliga i d’una segona fase de “play off”, on s'enfrontaran els millors equips. Els partits, de dues parts de 25 minuts cada una, es disputen al camp de futbol de Pla d’en Boet els dimarts, dimecres, dijous i divendres de 12 a 15:30 hores.

A finals de gener es va celebrar la final de la Copa TecnoCampus, torneig que es va desenvolupar durant el primer trimestre. David Rivera, principal organitzador de la Lliga de Futbol 7 del TecnoCampus, valora positivament els resultats d’aquesta primera competició i remarca que el fet que sigui una lliga de futbol universitària específica per a estudiants del TecnoCampus "ens permet adaptar els horaris dels partits al calendari acadèmic dels estudiants". La Lliga de Futbol 7 s'emmarca dins de l'aposta que fa el TecnoCampus per l'esport, en col·laboració amb diferents clubs esportius de Mataró, de la mà de l'associació Junts per l'Esport.

]]>
<![CDATA[ El grup de recerca SSIT del TecnoCampus, present en el IV Congrés Internacional de Música i Cultura Audiovisual MUCA ]]> Wed, 15 Feb 2017 00:00:00 +0100

El grup de recerca SSIT (So, Silenci, Imatge i Tecnologia) presentarà dos projectes que s’estan desenvolupant actualment al TecnoCampus en el Congrés MUCA, que es celebrarà demà, i fins al divendres 18 de febrer, a la Universitat de Múrcia. En concret, fins a sis membres del grup de recerca participaran en la quarta edició d’aquest congrés que pretén incentivar l’intercanvi i la difusió de coneixements entre professionals i investigadors del món audiovisual i sonor. 

Els projectes, que es divulgaran, en forma de comunicació científica, són “La mecanització del cinema sonor a Mataró", a càrrec de Maria Soliña Barreiro, Carlota Frisón i Jorge Oter; i “Análisi musical i comunicatiu dels sonotips”, a càrrec del coordinador del grup SSIT Daniel Torras i Santos Martínez. Aquest darrer projecte s’està desenvolupant amb la col·laboració del grup Publiràdio de la UAB. Jordi Roquer, que també és investigador del grup, presenta en aquesta ocasió un projecte que duu a terme des de la UAB.

Els membres del SSIT aprofitaran la participació en el Congrés MUCA per difondre la segona edició del Congrés Internacional Perspectiva Sonora, que es realitzarà al TecnoCampus el proper mes de juliol

]]>
<![CDATA[ Ajuts europeus ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Et presentem les principals convocatòries obertes d’ajuts de finançament europeus per a start-ups i pimes catalanes. Si vols obtenir més informació, pots contactar amb Yolanda Fernàndez, responsable de finançament empresarial de TecnoCampus. Email: yfernandez@tecnocampus.cat

 

1)      MANUNET : Financiació per projectes de la indústria manufacturera

L’objectiu estratègic de la convocatòria MANUNET consisteix a millorar la competitivitat de la indústria manufacturera europea donant suport al finançament de projectes d’investigació duts a terme preferiblement per pimes.

Es finançaran projectes innovadors relacionats amb la indústria manufacturera i d’alt risc científic i tècnic amb orientació al mercat i aplicació i us pràctic de tecnologies de manufactura.

Requisits:

-          Països participants: Alemanya, Bèlgica (Wallonia), Irlanda, Israel, Itàlia (Llombardia, Piemont, Pulla i Toscana), Espanya (Astúries, País Basc, Catalunya, Castella i Lleó, Navarra), Luxemburg, Noruega, Països Baixos (Gelderland, Noord-Brabant, Overijssel), Romania, Rússia, Turquia.

-          Nº mínim de participants: 2 empreses de 2 països diferents

-          Nº màxim de participants recomanat: 4 – 5.

-          Mínim: 2 PIMEs que poden ser del mateix país / regió

-          Participació orientada preferentment a les PIMEs: grans empreses i organismes d’investigació podran ser beneficiaris o no depenent de les regles de finançament de cada país / regió.

Subvenció:Des del 25% - 100% depenent de la comunitat i el tipus de beneficiari.

Conceptes finançables:

-          Personal

-          Compra materials

-          Equipaments

-          Subcontractacions

Termini presentació:

Pre-Proposal: Fins al 17 març 2017

Full-Proposal: Fins al 12 juliol 2017

 

Sol·licita més informació.

 

2)      Instrumento PYME H2020

Objecte: programa de finançament europeu adreçat a pimes amb negocis potencialment disruptius i amb un fort potencial de creixement. Està estructurat en tres fases en funció del grau de desenvolupament del projecte. Convocatòries obertes tot l’any.

Es tracta d'una iniciativa d'ampli abast, emmarcada dins el programa marc Horitzó 2020. L'SME Instrument ofereix subvencions a fons perdut a totes les pimes que teniu projectes ambiciosos i amb potencial de creixement.


L'SME Instrument ajuda a comercialitzar, a portar al mercat de manera efectiva, productes o serveis innovadors. El programa ofereix dues propostes de finançament, en funció de l'etapa del projecte que es vulgui desenvolupar:

Fase 1: Estudi de concepte i viabilitat. Ajut de 50.000 €per validar la viabilitat del concepte, avaluar riscos, explorar la propietat intel·lectual i fer estudis de mercat o de disseny, entre d'altres. Aquesta fase està especialment recomanada per a pimes que necessiten definir i consolidar el seu model de negoci en el mercat europeu, no només en el mercat local.

FASE 2: R+D, demostració i aplicació comercial. Ajut del 70% per a projectes entre 0,5 i 2,5 M€ per finançar el desenvolupament, els prototips, les proves o el pilotatge, entre d'altres.
Aquesta fase permet desenvolupar el projecte i portar-lo al mercat amb l'ajuda d'un coach per maximitzar les opcions d'arribada.

Els mesos d'abril i maig s'obriran noves convocatòriesde l'SME Instrument. Es tracta d'una convocatòria exigent i amb molta competència.ia.

]]>
<![CDATA[ Ajuts i finançament estatals ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Et presentem les principals convocatòries obertes d’ajuts de finançament estatal per a start-ups i pimes catalanes. Si vols obtenir més informació, pots contactar amb Yolanda Fernàndez, responsable de finançament empresarial de TecnoCampus. Email: yfernandez@tecnocampus.cat

 

1)      Ajuda Doctorats Industrials:

-          Objectiu: Formació de doctors en empreses que participen en projectes de I+D a desenvolupar en l’empresa en la qual s’emmarcarà la tesi doctoral.

-          Duració del contracte: 4 anys

-          Beneficiaris: Empreses

-          Requisits de la persona a contractar: Estar matriculat en un programa de doctorat pel curs 2017/2018, no haver mantingut relació laboral de caràcter contractual amb l’empresa abans del 04/03/2016

-          Finançament: Subvenció de 25-70% (màx. 21.800€/any) (salari brut + seg.social)

-          Termini presentació: 15 de febrer 2017

 

2)      Ajuda Projectes PID – CDTI:

-          Tipologia del projecte: Projectes d’investigació industrial o desenvolupament experimental per a la creació i millora significativa d’un procés productiu, producte o servei.

-          Temàtica: Lliure. Enfocament bottom-up.

-          Nº participants: 1 (projecte individual)

-          Beneficiaris: Empreses (petites, mitjanes o grans).

-          Duració del projecte: 1-3 anys

-          Pressupost: Mínim 175K€

-          Finançament:

-          PRÉSTEC de fins al 75% del pressupost. (Interès: euríbor a 1 any, carència aprox: 3 anys, amortització: 10 anys).

-          SUBVENCIÓ (TNR): 15% (PYMEs), 10% (grans).

-          Termini presentació: Convocatòria oberta tot l’any.

Consulta aquí més informació.

 

3)      CDTI – LIC (Línia Directa Innovació)

Objecte: Línia que finança projectes d’innovació i inversió tecnològica, que poden incloure l’adquisició d’actius fixes nous, despeses de personal, materials i col·laboracions externes.

Termini: tot l’any

Més informació

4)      Enisa Jóvenes emprendedores:

Objecte:  préstecs participatius adreçats a empreses de recent constitució (vida no superior a 2 anys) creades per joves fins a 40 anys destinats a finançar les inversions necessàries del projecte en la seva fase inicial.

Data límit de sol·licituds: oberta tot l’any

Més informació

5)      Enisa Emprendedores:

Objecte: préstecs participatius adreçats a empreses de recent constitució, promogudes per emprenedors, sense límits d’edat, destinats a finançar les inversions necessàries del projecte en la seva fase inicial

Data límit de sol·licituds: oberta tot l’any

Més informació

6)      Enisa Competitividad:

Objecte: préstecs participatius adreçats a empreses rendibles enfocats al creixement mitjançant (1) la millora competitiva de sistemes productius i/o canvi de model productiu; (2) expansió mitjançant l’ampliació de la capacitat productiva, avenços tecnològics, augment de productes/serveis, diversificació de mercats...

Data límit de sol·licituds: oberta tot l’any

Més informació

]]>
<![CDATA[ Ajuts i finançament catalans ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Et presentem les principals convocatòries obertes d’ajuts de finançament autonòmiques per a start-ups i pimes catalanes. Si vols obtenir més informació, pots contactar amb Yolanda Fernàndez, responsable de finançament empresarial de TecnoCampus. Email: yfernandez@tecnocampus.cat

 

1)      Subvencions Programa InserText II – Ajuntament de Mataró

Insertext és un projecte de suport al sector tèxtil i de confecció a la comarca del Maresme, que vol contribuir a la recuperació del sector mitjançant accions dirigides tant a les empreses com a les persones treballadores d’aquest àmbit.

La subvenció a la contractació va dirigida a empreses del sector tèxtil, persones treballadores en situació d’atur i entitats públiques i privades territorials i sectorials.

Aquesta consisteix en 1500€ per contracte de mínim 3 mesos que s’incrementen en 500€ mensuals fins un màxim de 6 mesos. Compatible amb altres subvencions.

Consulta més informació aquí.

2)      Línia de préstecs participatius de co-inversió entre start-ups i empreses.

Tan si ets una start-up innovadora com una empresa que treballa en dinàmiques d’innovació oberta amb voluntat i capacitat d’invertir, aquesta línia de finançament és per a tu.

Amb aquesta eina, les start-ups obtenen recursos per desenvolupar el seu model de negoci i, al mateix temps, la companyia inversora pot innovar de manera disruptiva a través de l’empresa emergent.

La línia de finançament és mitjançant préstecs participatius atorgats per l'IFEM (ICF), i compten amb un ajut en forma de garantia per part del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat. L’import del préstec pot ser d’entre 50.000 euros i 200.000 euros, i va destinat a les start-ups que rebin una inversió del mateix import per part d’una empresa consolidada.

Inscripcions fins el 27 de desembre del 2019.

Més informació

 

3)      Innova Global: finançament per al creixement de la teva empresa

Nova línia d’inversió INNOVA GLOBAL d’AVANÇSA i ACCIÓ, per fomentar iniciatives d’innovació empresarial amb un alt potencial de creixement per a Catalunya i vocació internacional. La línia Innova Global presenta dues modalitats: Small Capital i Growth Capital.

 

a)      Small Capital

La línia Innova Global: Small Capital ofereix suport financer d’entre 300.000 € i 2.000.000 € a empreses joves amb més de 3 anys de vida, per desenvolupar el seu pla estratègic. L’objectiu és impulsar projectes amb productes o serveis diferenciats dels que ja estan disponibles al mercat, que abordin nous nínxols de mercat i generin ocupació qualificada per a Catalunya.

Aquestes són les característiques de la línia Innova Global: Small Capital:

·         Import d’Inversió: entre 300.000 € i 2.000.000 €.

·         Termini:

o    Capital: horitzó temporal fins a 5 anys.

o    Préstec participatiu: amortització 3 - 5 anys.

·         Desinversió prevista en el pacte de socis.

·         Presència en el Consell d'Administració.

Contacta amb Avançsa, (telèfon 93 238 64 87) per determinar la documentació a presentar i els passos a seguir.

b)      Innova Global: Growth Capital

La línia Innova Global: Growth Capital ofereix suport financer d’entre 2.000.000 € i 8.000.000 € a empreses en fase de creixement (orgànic i inorgànic), i d’internacionalització.

El suport financer ha de permetre que les empreses duguin a terme actuacions com accelerar el desenvolupament de productes, aconseguir un creixement orgànic i inorgànic, integrar-se amb altres empreses o negocis, portar a terme un relleu accionarial, implantar companyies estrangeres amb necessitat de socis locals o l’adquisició per part de l’equip directiu de les empreses (MBO o MBI).

Les característiques de la línia Innova Global: Growth Capital són:

·         Import d’Inversió: entre 2.000.000 € i 8.000.000 €.

·         Termini:

o    Capital: horitzó temporal fins a 8 anys.

o    Préstec participatiu: amortització 5 - 8 anys.

·         Desinversió prevista en el pacte de soci.

·         Presència en el Consell d'Administració.

Contacta amb Avançsa, (telèfon 93 238 64 87) per determinar la documentació a presentar i els passos a seguir.

]]>
<![CDATA[ L’equip del TecnoCampus queda en octava posició a la final de la Lliga de Debat de la UPF, d’entre 32 grups ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Els estudiants Sara Atienza, Pol Parra, i Ariadna Madrid van participar a finals de gener a la final de la Lliga de Debat universitària de la Universitat Pompeu Fabra, a la qual estan adscrits tots els centres universitaris del TecnoCampus. Sota el nom “Tres bolis Bic”, l’equip havia guanyat el 18 de gener la final de la Lliga de Debat del TecnoCampus. L’equip del TecnoCampus va quedar en octava posició en aquesta competició en la qual hi van participar 32 grups.

Entrevistem a l'Ariadna Madrid, membre de l’equip del TecnoCampus, que va rebre un reconeixement com a segona millor oradora.

És el segon cop que participaves a la Lliga de Debat universitària de la UPF. Com vas viure la final?
La veritat és que aquesta vegada he gaudit més que l’any passat. En l’anterior edició, estava molt més nerviosa ja que no dominava gens la dinàmica de “joc”, i a més em trobava en un entorn molt diferent com és la UPF. Aquest any, però, la situació ha canviat bastant ja que era més conscient a què m’enfrontava i coneixia amb més profunditat el funcionament d’un debat. A més, el resultat encara va ser millor si tenim en compte que cursava el curs per segona vegada. Els nervis sempre hi són presents, però el regust que m’he endut aquest any ha estat molt positiu.

En aquesta final hi participaven bastants equips, hi havia molta competitivitat?
El cert és que en les dues lligues que he participat sempre ha prevalgut la companyonia davant la competitivitat. Els participants acostumen a ser molt oberts i agradables, fet que genera un bon ambient de treball.

En aquesta ocasió, sobre quins temes us va tocar debatre?
Els temes d’aquest any eren molt interessants. Vam fer un total de tres debats al voltant d’aquests tres temes: “Hi ha masses turismes a Barcelona?”, “L’espionatge als ciutadans està justificat?”, i “S’ha de limitar la circulació de cotxes a les ciutats?”. Si hagués d’escollir, segurament el tema que més em va agrada va ser el d'espionatge als ciutadans. Vam patir una mica a l’hora de preparar el debat, però alhora de defensar el punt de vista vam gaudir moltíssim. El tema que van debatre els equips que van arribar a la semifinal i a la final era sobre si s’ha d’il·legalitzar l’extrema dreta per combatre-la.

Vas viure amb més nerviosisme aquesta final que la que es va celebrar al TecnoCampus?
Al contrari, vaig estar més nerviosa a la final de la Lliga de Debat del TecnoCampus que en aquesta, ja que hi participen molts grups i has de fer molts debats en pocs dies, de manera que inconscientment acabes integrant el ritme i la dinàmica de treball. El resultat? Com més debats fas, menys nerviós estàs perquè t’acostumes a estar davant del públic.

Què t'ha aportat participar a la Lliga de Debat del TecnoCampus des d'un punt de vista professional?
De cara al món laboral, participar en lligues de debat universitàries és molt positiu. El debat t’ensenya a defensar un posicionament utilitzant una sèrie de tècniques i coneixements que et poden ser molt útils, per exemple, per a una entrevista de feina o per a la presentació d’un projecte empresarial. A títol personal, d’aquesta experiència m’emporto un mètode d’esquematització per ordenar les idees, tècniques per captar l’atenció dels oients i, sobretot, més seguretat a l’hora de mirar un grup de persones als ulls per explicar-los una idea.

Vas rebre un reconeixement com la segona millor oradora d’aquesta edició. De tot el que has après, quins consells pràctics donaries?
El tres és un número màgic. Per exemple, si aconsegueixes fer tres preguntes retòriques a les quals el teus oients responguin interiorment “sí”, ja els tens gairebé convençuts. Les persones tenim una capacitat limitada per retenir la informació, i durant la formació ens van explicar que el nombre ideal d’arguments a l’hora de defensar un tema és tres, així que si mai heu d’explicar algun tema, feu-ho en tres apartats! També he après que la mirada és molt important, a les persones ens encanta que ens mirin! De fet, ens agrada tant que si no estem escoltant un discurs però l’orador ens mira, automàticament i de manera inconscient li tornem la mirada i tornem a estar atents.
 

]]>
<![CDATA[ Orygen Experiences, a l'edició digital de La Vanguardia ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Orygen, empresa allotjada a la incubadora del Parc TecnoCampus, ha ideat un nou producte que incorpora a les peces l’ADN d’una persona. Agustin Aransanz, CEO de l'empresa, és biòleg i llicenciat en ADE. Va descobrir, treballant en genòmica, la il·lusió de les persones en veure el seu ADN. I va pensar que aquesta emoció podria combinar-se amb art per millorar aquesta sensació. 

El producte que ofereix Orygen es basa en un procés que comença amb l’extracció de la mostra que, seguint un protocol estàndard, acaba processant-se i incorporant-lo a la joia que el client ha escollit prèviament.
L’empresa compta amb la col·lecció exclusiva del dissenyador de reconeixement internacional Nicolás Estrada i pretén ampliar l’oferta aquest any perquè el client pugui escollir entre diferents col·leccions.

Consulta la notícia sencera aquí

]]>
<![CDATA[ Hidrolem desenvolupa una aplicació web per quantificar l’estalvi econòmic en l’ús de l’aigua ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Hidrolem gestora de recursos hídrics, empresa instal·lada al TecnoCampus, ha realitzat un projecte de recerca en el qual ha desenvolupat una aplicació web que permet quantificar l’estalvi econòmic que existeix en l’ús de l’aigua,en els casos en què es deixa d’utilitzar aigua de xarxa per a usos no domèstics i se substitueix per recursos hídrics alternatius.

L’aigua de xarxa té, actualment, un alt valor afegit no només pel que fa als recursos econòmics que s’hi destinen sinó també per al malbaratament ambiental que resulta d’utilitzar aigua potable per a usos que no la requereixen.

L’aplicació web està dirigida a tots els consumidors d’aigua que desitgin una readaptació del subministrament d’aigua a les seves necessitats particulars, especialment als grans consumidors.

A partir del formulari de la web, Hidrolem quantifica l’estalvi que es produeix al deixar d’utilitzar aigua de xarxa pels usos que ho permetin, i calcula una dotació base d’aigua de xarxa per als usos domèstics en base a les dades de la seva factura d’aigua.

A la foto, els fundadors de l'empresa, Daniel Meroño i Marta Mora.

Consulta l’aplicació aquí.

]]>
<![CDATA[ "deducible.es", una nova eina per agilitzar les deduccions per R+D+I ]]> Tue, 14 Feb 2017 00:00:00 +0100

Les deduccions fiscals per a activitats de Recerca, Desenvolupament i Innovació Tecnològica són una de les eines fiscals més potents de tota l'OCDE, ja que permeten recuperar entre el 12 i el 59% de les despeses derivades d’activitats innovadores. Permeten reduir fins el 100% l'Impost de Societats i fins i tot monetitzar la deducció.

El problema d’aquests incentius és que requereix d’un expert enginyer-fiscalista amb coneixements molt tècnics per desenvolupar tota la documentació, que implica un conjunt de tràmits de justificació.

Amb l’objectiu de fer més fàcil l’accés a aquest tipus d’ajuts a start-ups i pimes, el TecnoCampus ofereix deducible.es, una plataforma on-line que facilita la inserció de dades necessàries per documentar l’ajut i que ofereix assessorament per part de consultors online experts en R+D+i, de manera que es redueixen despeses i tràmits documentats a la mínima expressió i s'agilitza tot el procés.

Si com a empresa vas realitzar despeses de R+D+i amb hores de personal, subcontractacions o materials per prototips durant l’exercici 2016, tens la possibilitat de reduir l'impost de societats per aquesta via.
 

]]>
<![CDATA[ Més de 300 estudiants participen a la sessió “Difusió de joves experiències emprenedores” ]]> Mon, 13 Feb 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus va celebrar el dimecres 8 de febrer la sessió “Difusió de joves experiències emprenedores", a la qual hi van assistir més de 300 estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius. L’objectiu d’aquesta activitat, que s’emmarca dins del programa de Tallers Linnk del TecnoCampus, és apropar la cultura emprenedora a les escoles i als instituts. Per fer-ho, els alumnes van conèixer les vivències de joves emprenedors, estudiants i  exestudiants del TecnoCampus, que van explicar com han convertit la seva idea de negoci en una realitat.

En aquesta edició, hi ha participat Carlos Martínez, amb Interneate; Sandra Vives, amb Solvers; Sergi Pla, amb DirCom Marketing; i Gala Moreno, amb Gala Barcelona. Carlos Martínez va donar algunes recomanacions per disminuir les probabilitats de fracàs a l’hora de crear una empresa, entre les quals destaquen professionalitzar o digitalitzar un sector de la teva vida, en lloc de pensar només a innovar, o començar per centrar-se en nínxols de mercat més petis. “Mai agafo ningú a la meva empresa que no sigui un ‘friki’ en la seva àrea”, va remarcar Martínez sobre la importància de comptar amb un bon equip de treball. Marta Vives, una de les altres participants i graduada en Mitjans Audiovisuals pel TecnoCampus, va explicar com ha combinat aquests últims anys la seva vida acadèmica amb la laboral. Sergi Pla, per la seva banda, va descriure la seva experiència en el món de l’emprenedoria com actual estudiant del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals. Des de fa uns mesos, treballa a l’empresa DirCom Marketing, creada per estudiants de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa. Pla va afirmar que per tenir èxit és fonamental tenir passió per el que fas i no tenir por a compartir les idees. “L’èxit o el fracàs d’una idea depèn en el 95% de l’equip”, va afegir Pla.

La sessió va ser dinàmica i participativa, els assistents van poder formular preguntes als joves emprenedores després de les xerrades. En l’edició d’enguany, hi han participat estudiants de l’Escola Pia Santa Anna, l’Institut Lluís Companys, l’IES Satorras, l’Institut Thos i Codina, l’Escola Freta, Taller Ginebró i l’Institut Els Tres Turons.
 

]]>
<![CDATA[ Un projecte sobre com optimitzar l’ocupació dels busos guanya la Som Hackathon ]]> Mon, 13 Feb 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus ha celebrat aquest cap de setmana la Som Hackathon, que ha reunit 53 estudiants universitaris, del TecnoCampus i d’altres centres, i de batxillerats i cicles formatius de grau superior. Dividits en nou equips multidisciplinaris, cada grup va presentar ahir una solució en l’àmbit de la mobilitat sostenible que sorgís de l’economia col·laborativa.

El premi a la idea millor desenvolupada ha estat per al projecte Vavava, que proposa la configuració dinàmica de línies d’autobusos a les ciutats segons la demanda, amb l’objectiu d’optimitzar l’ocupació dels busos. L’equip, format per Pol Cervera, Ivan de la Rubia, David Tamayo, Ricard Tapias, Laura Tortosa i Lluc Colomo, ha guanyat 3.000 euros i la possibilitat d’entrar al programa per a emprenedors de la Llançadora, impulsat per l’Ateneu Cooperatiu Cafè de Mar.

Pel que fa als segons classificats, que tindran accés a la preincubadora universitària del TecnoCampus durant un any, són, amb la mateixa puntuació, els equips Carry ME i Dility. Carry ME és una iniciativa de Joaquim Allard, Maria España, Iván Lozano, Pol Parra, Xavier Pi i Toni Porras que es basa en la creació d’una aplicació web que connectaria els usuaris de la comunitat del TecnoCampus que necessiten transport amb els usuaris privats que poden oferir-lo. El projecte Dility, creat per Eric Alcaide, Pau Alemany, Pol Balades, Álvaro de Pascual i Javier Roset, se centra a solucionar el problema de la gestió de la informació per a aplicacions de l’àmbit de la mobilitat. L’objectiu del projecte és recopilar dades de diverses fonts i proporcionar la informació d’una manera creuada i organitzada. 

La regidora de Promoció Econòmica i Innovació i presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, i la regidora de Via Pública, Equipaments i Espais Públics, Núria Moreno, van ser les encarregades de lliurar els premis als guanyadors i el diploma a cadascun dels participants. Guillén va destacar el compromís de la ciutat de Mataró amb l’economia social i col·laborativa i va remarcar la voluntat de repetir una segona edició de la Som Hackathon. 

Professionals que actuen de mentors

Durant el cap de setmana els equips van desenvolupar els projectes amb el suport d’un equip de mentors, format principalment per professors del TecnoCampus, i membres de Som Mobilitat, Oui Share, Som Connexió, Holon i Data to Knowledge. Diumenge, cada equip va presentar en cinc minuts el projecte al jurat, format per representants de Som Mobilitat, de l’Ajuntament de Mataró i del TecnoCampus.

Han participat en aquesta primera edició de la Som Hackathon estudiants de l’Escola Pia Santa Anna, Escola Pia Granollers, Taller Ginebró, Monlau, Col·legi Pare Manyanet Les Corts, Escola Pia de Sarrià-Calassanç, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona i la Universitat Politècnica de Catalunya, així com estudiants de l’Escola Superior Politècnica i l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus.
La Som Hackathon del TecnoCampus és un projecte desenvolupat conjuntament amb Som Mobilitat i l’Ajuntament de Mataró. També ha comptat amb Som Connexió, Oui Share i Som Energia com a col·laboradors d’aquesta iniciativa nascuda amb la voluntat de generar propostes innovadores en el territori que abordin reptes estratègics en l’àmbit de la mobilitat sostenible.

Les imatges de la Som Hackathon ja estan disponibles a l'àlbum de Flickr.

]]>
<![CDATA[ L’APM de “El matí de Catalunya Ràdio”, programa especial en directe des del TecnoCampus ]]> Mon, 13 Feb 2017 00:00:00 +0100

Una vuitantena de persones han assistit aquest matí a l’auditori del TecnoCampus per escoltar en directe l’APM, una secció d’humor del programa “El matí de Catalunya Ràdio”. L’equip de l’APM s’ha desplaçat fins al TecnoCampus per emetre un programa especial amb motiu del Dia Mundial de la Ràdio, que se celebra avui dilluns 13 de febrer.

Des d’imitar a coneguts polítics fins a repassar els moments més destacats de la història de la ràdio, el programa d’avui s'ha caracteritzat per l'humor i per les ganes de passar-ho bé. També s’ha sortejat a través de Twitter una entrada per anar al concert de Txarango al Poble Espanyol de Barcelona. Alguns estudiants del TecnoCampus han participat al llarg de l’emissió, contestant algunes preguntes o superant alguns reptes que han plantejat els conductors del programa. La periodista Mònica Terribas, que dirigeix l’equip de “El matí de Catalunya Ràdio” ha estat l’encarregada d’acomiadar l'APM d'avui des del TecnoCampus.

Si no has pogut assistir-hi o vols tornar a escoltar el programa, clica aquí

]]>
<![CDATA[ Esmorzar Tecnocampus amb Multivac. Dimarts 28 de febrer ]]> Fri, 10 Feb 2017 00:00:00 +0100

El proper dimarts 28 de febrer, el TecnoCampus us convida al primer Esmorzar TecnoCampus de l’any. Serà un bon moment per compartir experiències que fan fortes les empreses. Ho debatrem, com sempre, fent un cafè. En cada “Esmorzar” convidem una empresa, i en aquest cas serà Multivac. Francisco Monente Plösser, director general de l’empresa, ens parlarà del procés de compra d’una empresa familiar catalana per part d’una multinacional alemanya.

L’esmorzar s’iniciarà amb la benvinguda a càrrec de l’alcalde de Mataró, David Bote, i la presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, per immediatament donar pas a la xerrada i debat.


Data: 28 de febrer. De 9h30 a 10h30
Lloc: Sales Burriac i Laia l’Arquera, planta baixa de l’edifici TCM2

Inscripcions





 

]]>
<![CDATA[ Dolors Guillén participa a Portugal en la reunió de l'Associació de Col·lectivitats Tèxtils Europees ]]> Thu, 09 Feb 2017 00:00:00 +0100

La presidenta del TecnoCampus i regidora de Promoció Econòmica i Innovació, Dolors Guillén, participa avui i demà a la reunió del comité executiu d’ACTE, l’Associació de Col·lectivitats Tèxtils Europees, que se celebra a Santo Tirso (Portugal). ACTE va ser creada precisament a Portugal, el 1991, i desenvolupa des de llavors un paper clau per representar i defensar els interessos de territoris que, com Mataró, tenen una presència important del sector textil i la confecció. Agrupa una seixantena d’entitats locals i supramunicipals, entre els quals hi ha l’Ajuntament de Mataró. Guillén va ocupar el 2016 la vicepresència d’ACTE a nivell europeu.

Mataró afronta el 2017 diversos projectes importants relacionats amb el textil, que representa al voltant del 15% del PIB. Després de posar en marxa Cooperatèxtil, la plataforma de serveis per a la producció que ha permès recuperar diverses produccions, ara el repte és, a través del TecnoCampus, liderar la innovació industrial del tèxtil y el PECT (projecte d’especialització i competitivitat territorial). El PECT que s’ha demanat a la Unió Europea contempla potenciar el tèxtil tècnic, que uneix tecnologia i tèxtil, i en el qual ja treballa Eurecat, amb seu al TecnoCampus (l’antiga CETEMMSA). L’altre camp en el qual s’està treballant és l’emprenedoria, amb incubació al TecnoCampus de nous projectes empresarials en el tèxtil, i la formació universitària, amb la proposta d’un nou grau en “business engineering” per incorporar perfils professionals de negoci amb coneixement de la indústria tèxtil.

]]>
<![CDATA[ Marxar a estudiar a l’estranger és obrir-se al món ]]> Wed, 08 Feb 2017 00:00:00 +0100

Entrevistem a l'Albert Pérez, estudiant del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport del TecnoCampus, que explica la seva experiència a la Universitat de Cagliari (Itàlia), on hi va estudiar uns mesos el curs passat al participar en el programa Erasmus+.

Per què vas decidir marxar a aquest país?
Sempre havia volgut viatjar a Itàlia i quan vaig veure que des del TecnoCampus donaven la oportunitat d’anar-hi, vaig voler aprofitar-la. Abans de marxar, vaig estudiar durant sis mesos l’idioma perquè hi voliar anar ben preparat. 

Com descriuries la teva experiència a l’estranger?
La veritat és que tinc moltes ganes de repetir ja que va ser una experiència única.

Quines diferències vas notar?
Sobretot la cultura, que és força diferent. Allà no es preveuen tant les coses, s’improvisa més. Per altra banda, la manera de conduir no és com aquí, són menys respectuosos en aquest sentit.

Alguna anècdota?
Vam viatjar a Sicília i a Rímini, i hi van haver persones que van perdre l’avió de tornada de Rímini a Cagliari. Sort que al final tot es va quedar en un ensurt.

Què consideres que t’aporta viure una experiència a l’estranger?
Viatjar et permet veure món, descobrir maneres diferents de fer i sobretot, t’ajuda a conèixer gent i a obrir-te com a persona.

Què és el que et va sorprendre més?
La proximitat de la gent. L’ESN de Cagliari és genial, t’ajuden immediatament quan arribes, fet que et permet adaptar-te ràpidament i participar de la gran quantitat d’activitats que organitzen.

Si t’interessa cursar una part dels teus estudis a l’estranger, fins al diumenge 12 de febrer pots demanar una plaça dins de la convocatòria de mobilitat internacional per al curs 2017-2018. La sol·licitud es realitza de manera online a través de l’eCampus. Trobaràs més informació a l’apartat de mobilitat internacional de la pàgina web del TecnoCampus, o pots consultar la Guia de Mobilitat per al curs 2017-2018.

Per a qualsevol dubte, pots contactar amb l’Oficina de Relacions Internacionals a través del correu rrii@tecnocampus.cat.

]]>
<![CDATA[ Estudiants del TecnoCampus creen l'empresa DirCom Marketing, dedicada a la comunicació multicanal ]]> Wed, 08 Feb 2017 00:00:00 +0100

Jordi Sánchez, Marcel Cierco i Lluc Colomo són estudiants del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus i recentment han creat l’empresa DirCom Marketing, que ofereix solucions en l’àmbit de la comunicació multicanal i el màrqueting digital. L’han creat juntament amb Xavier Giralt, amb més de vint anys d’experiència dins del sector de la tecnologia, que paral·lelament és soci de l’empresa AMI Projects.

Des del novembre del 2016, DirCom Marketing està a allotjada a la incubadora del parc empresarial i tecnològic del TecnoCampus. En aquesta entrevista Jordi Sánchez ens explica com han estat els inicis d’aquesta primera aventura empresarial.

Com va començar tot?
Ens vam conèixer a la preincubadora del TecnoCampus, encara que treballaven en projectes separats. El Marcel i el Lluc hi portaven gairebé dos anys treballant en una aplicació relacionada amb l’oferta turística de Barcelona, mentre que jo vaig entrar-hi després de participar en el Weekend Challenge. Després, ells dos van conèixer el Xavier Giralt, l’altre soci de l’empresa, en un congrés del sector turístic i es van adonar que el que estaven fent els uns i els altres eren projectes molt complementaris.

A partir d’aquí, com va néixer DirCom Marketing?
Des de l’empresa AMI Projectes, el Xavier estava desenvolupant el producte Guestin, una eina perquè els hotels millorin la comunicació amb els seus clients. Com que la comercialització d’aquest producte és complexa, van decidir començar un projecte conjunt. A partir d’aquí, em van proposar muntar l’empresa de manera conjunta per aconseguir realment el punt innovador que actualment oferim com a empresa.

Quin és aquest valor diferencial?
La nostra proposta de valor de manera global és que l’empresa està estructurada en dues branques: comercialitzar la marca Guestin i el màrqueting online. Des de DirCom Marketing fem màrqueting integral o comunicació multicanal, i en certa manera ho podem fer gràcies a la sinergia que tenim amb l’empresa del Xavier. AMI Projects s’encarrega de la part més tecnològica, sobretot útil per al màrqueting orientat al punt de venda, com per exemple la instal·lació de pantalles o les tv a les habitacions. En aquest sentit, el Marcel i el Lluc treballen més en la comercialització del producte Guestin, i a obtenir el feedback del sector per millorar el producte, i jo m'encarrego més de la part de màrqueting online, amb l’ajuda d’en Sergi Pla, estudiant del TecnoCampus i membre de l’equip de DirCom.

Quin altre valor afegit oferiu als vostres clients?
La proposta de valor final per als nostres clients és que nosaltres som els seus únics interlocutors. Ens vam adonar que dins del sector del màrqueting el client normalment ha de parlar amb diferents persones en funció del tipus de servei, per exemple amb un dissenyador, un fotògraf o una empresa tecnològica. En el nostre cas, el client només ha de interlocutar amb l'equip de DirCom Marketing, ja que som nosaltres els qui ens encarreguem de delegar la feina als nostres partners quan és necessari.

Com feu finançat l’empresa?
Tots els membres de l’equip vam fer una aportació econòmica a parts iguals en concepte de capital social, tot i que el Xavier va fer una contribució superior ja que alhora és un dels nostres principals inversors. Per altra banda, la seva aportació ens donava més marge per comercialitzar Guestin i perquè el projecte avancés.

Quin és el suport que heu rebut per part del TecnoCampus?
Una de les sorts que hem tingut és que des del TecnoCampus ens han ajudat a trobar un gestor, de manera que el costos de gestoria no els hem hagut de pagar tots al principi com acostuma a succeir. Des d’un inici, teníem clar que volíem instal·lar-nos al TecnoCampus ja que tots estudiem aquí i per tant, això ens permet compaginar millor la nostra vida acadèmica amb la laboral. Per altra banda, segurament no haguéssim començat aquest projecte si els tres no haguéssim coincidit a la preincubadora.

En els últims anys hi ha hagut un boom en el número d’empreses que ofereixen serveis en l’àmbit del màrqueting digital. Per què creus que hi ha hagut aquest creixement?
Aquesta crescuda s’ha produït perquè estem començant a sortir d’una crisi que ha durat basant, i sobretot les petites i mitjanes empreses, que al final representen bona part del percentatge del PIB a Espanya, són conscients que necessiten tenir presència a Internet si volen continuar existint. En aquest sentit, actualment ens trobem en un punt on si hi ha empreses que van invertir en Internet fa uns vuit o nou anys, i que no ho fan fet massa més durant els temps de crisi, ara s’han de renovar. Tot i així, considero que al final les empreses que es mantindran seran aquelles capaces d’oferir una proposta de valor diferenciada de la resta.

]]>
<![CDATA[ Palobiofarma demana voluntaris per un assaig clínic sobre l’asma de tipus al·lèrgic ]]> Tue, 07 Feb 2017 00:00:00 +0100

Palobiofarma, empresa allotjada al TecnoCampus, iniciarà properament uns assaigs clínics per als quals està buscant voluntaris que reuneixin una sèrie de requisits que podeu consultar aquí. Es tracta de provar en pacients un medicament per a l'asma de tipus al·lèrgic.

Creada el 2007, Palobiofarma ja ha fet tres rondes de finançament i ha aconseguit tancar un acord amb Novartis per desenvolupar un primer fàrmac relacionat amb el tractament del càncer de pulmó. Julio Castro, CEO de Palobiofarma, explica que l'empresa ha rebut un autèntic impuls gràcies a l'acord amb una gran farmacèutica.

]]>
<![CDATA[ L’”APM?” d'“El matí de Catalunya Ràdio” ens visita! ]]> Tue, 07 Feb 2017 00:00:00 +0100

Amb motiu del Dia Mundial de la Ràdio, el programa "El Matí de Catalunya Ràdio" es desplaçarà el dilluns 13 de febrer al TecnoCampus. Concretament, de les 12h a les 13h s'hi farà l'emissió en directe de la secció d'humor "APM" ("Alguna pregunta més?"). L'accés a l'Auditori és gratuït, però cal confirmar l'assistència. Pots venir sol on en grup, però cal que t'inscriguis en aquesta adreça.

]]>
<![CDATA[ El professor Jordi Roquer, guardonat per la Latin Grammy Cultural Foundation ]]> Mon, 06 Feb 2017 00:00:00 +0100

La Fundació Grammy ha atorgat un ajut de 5.000 dòlars a l’investigador Jordi Roquer, professor del Grau en Mitjans Audiovisuals del TecnoCampus, per portar a terme un projecte de recerca basat en l’estudi i digitalització de rotlles de pianola antics localitzats a l’Arxiu Històric de Quito (Equador). El projecte, anomentat “Preservation Of Pianola Rolls Of Ecuadorian Rhythms”, consisteix en la digitalització de rotlles de pianola editats entre 1905 i 1930 per diferents empreses equatorianes i tindrà una durada d’un any.

El rotlle de pianola fou un suport sonor anterior al disc que va representar el primer sistema de difusió massiva de música. Conseqüentment, el seu estudi permet rastrejar el consum i la recepció musical de tota una època, cosa que revela interessants informacions sobre l’entrada de gèneres com el jazz des dels EEUU a d’altres països o els primers enregistraments de compositors tan rellevants com Stravinsky, Strauss, Rachmaninov o Granados.
 

]]>
<![CDATA[ Captar talent entre la generació “millennial”, un dels grans reptes de les start-ups ]]> Fri, 03 Feb 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus va organitzar el passat dimecres 1 de febrer la sessió “Aprèn a vendre la teva start-up per captar talent”, en la qual hi van participar una vintena de persones. Era una sessió dirigida a responsables de gerència i de selecció de personal de start-ups, pensada perquè aquestes empreses emergents aprenguin a oferir valor afegit per atraure talent, sobretot entre les generacions més joves.

La sessió va anar a càrrec de l’empresa Talent Search People, consultoria de selecció de recursos humans, que va centrar la sessió en la metodologia de l’Employment branding, que combina la funció d’estratègies de màrqueting amb la de recursos humans. Actualment, un dels reptes de les start-ups és atraure talent entre la generació “millennial”, nascuda entre el 1980 i el 2000. “Moltes vegades les empreses busquen diferents ajudes per oferir-los, però sovint no estan alineades amb el que ells necessiten”, va explicar Irene Blas, consultora especialista en Employment branding. La generació “millennial” prefereix sentir-se realitzada a la feina que desenvolupa que gaudir d'estabilitat laboral.

Per aconseguir captar aquest talent, és imprescindible que la start-up identifiqui quins són els punts forts com a empresa que ofereix feina, conegui el que busca el talent del sector, creï una proposta de valor atractiva i, sobretot, ho sàpiga comunicar. “En totes les estratègies d’Empolyment branding s'enforteixen cada cop més les accions a mitjans digitals, ja que sobretot ajuden a seduir el talent internacional”, va afegir Blas. Tot i així, és essencial que una bona estratègia de comunicació inclogui la fidelització dels actuals treballadors, ja que són els millors ambaixadors de la pròpia marca.

Al finalitzar la sessió, Sandra Sánchez, responsable del Servei de Carreres Professionals del TecnoCampus va explicar als assistents les diverses opcions que s’ofereixen per captar talent des dels propis centres universitaris del TecnoCampus.
 

]]>
<![CDATA[ Acord amb l'Associació de Professors i Mestres de Matemàtiques ]]> Fri, 03 Feb 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus i l’Associació de Professors i Mestre de Matemàtiques (APaMMs) han arribat a un acord de col·laboració en l’àmbit de l’ensenyament i la promoció de les vocacions científiques. L’Asssociació durà a terme les seves activitats formatives al TecnoCampus, que, segons Carme Aymerich, secretària de l’associació, tenen com a objectiu “millorar l’educació en matemàtiques posant en comú les diverses experiències docents”. Aymerich ha destacat que “el TecnoCampus és un centre d’excel·lència i, per tant, és natural que hi estiguem vinculats”. Entre les iniciatives que promou l’Associació de Professors i Mestre de Matemàtiques hi ha el concurs Fem Matemàtiques i el programa +Mates de suport a noies i noies amb especials aptituds en aquesta disciplina.

Entre els projectes de l'APaMMs hi ha presentar un pla per a la millora de l'educació matemàtica a la ciutat de Mataró. L'esmentat pla és la resposta a la inquietud mostrada per l'alcalde, David Bote, en una trobada molt fructífera que ha tingut com a primera conseqüència l'acord amb el Tecnocampus. L'APaMMs proposarà a l'Ajuntament un pla de xoc de dos cursos lectius amb activitats per a totes les edats i activitats familiars a les quals el Tecnocampus es vincularà.

El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, destaca que l’acord amb l’ APaMMs encaixa amb el fet que al TecnoCampus s’hi imparteixen graus i postgraus de tecnologia. També apunta al projecte Xnergic de foment de les vocacions tecnològiques com un punt de trobada amb l’associació.

A la imatge, Jaume Teodoro i Carme Aymerich en la primera sessió formativa adreçada a mestres celebrada al TecnoCampus en el marc de l'acord.
 

]]>
<![CDATA[ Visita de la Universidad del Norte, de Colòmbia, per explorar la col·laboració en emprenedoria ]]> Fri, 03 Feb 2017 00:00:00 +0100

El degà de l'escola de negocis la Universidad del Norte (Colòmbia), Octavio Ibarra, i Leila Escaff Cusse, membre de l'equip directiu d'UniNorte i gerent del centre de formació de Gent Estratègica, es va reunir ahir amb el director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, i altres membres de l'equip directiu del parc. La reunió va servir per reforçar el conveni ja signat de col·laboració en matèria d'intercanvi d'estudiants i constatar les línies coincidents de treball en el camp de l'emprenedoria i l'economia social. La Universidad del Norte té 25.000 estudiants, dels quals 2.500 estudien a l'escola de negocis. Entre els projectes conjunts en què s'està treballant hi ha la creació d'una xarxa internacional d'universitats emprenedores de la qual formarien part diverses universitat d'Amèrica del Sud. 

]]>
<![CDATA[ El Club de Màrqueting i el Grau de Màrqueting i Comunitats Digitals uneixen esforços ]]> Fri, 03 Feb 2017 00:00:00 +0100

L'associació Club Màrqueting Barcelona i el Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals, que s'imparteix a l'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa del TecnoCampus, han signat un acord que permetrà dur a terme iniciatives conjuntes en l'àmbit de la formació. L'acord contempla la integració en els respectius consells acadèmics i el foment de les pràctiques dels estudiants del grau en  les empreses que formen part del Club Màrqueting Barcelona.

Durant la signatura del conveni, la presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, i el del Club de Màrqueting, Lluís Torra, (a la foto, amb la directora de l'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa, Montserrat Vilalta), van destacar que el màrqueting és un dels àmbits més dinàmics en la creació de llocs de treball. L'acord s'emmarca en un de les línies prioritàries d'actuació del TecnoCampus en la formació universitària: la professionalització.

]]>
<![CDATA[ Un estudiant del TecnoCampus guanya la Global Game Jam de Vilanova i la Geltrú, un concurs de creació de videojocs ]]> Wed, 01 Feb 2017 00:00:00 +0100

Daniel Moreno, estudiant de primer del Grau en Disseny i Producció de Videojocs del TecnoCampus, ha guanyat la sisena edició de la Global Game Jam de Vilanova i la Geltrú, que es va celebrar a l'espai Neàpolis del 20 al 22 de gener. Es tracta d’un concurs internacional que se celebra anualment a més de 600 seus repartides arreu del món. Els participants del concurs han de crear i dissenyar un joc o un videojoc en un temps màxim de 48 hores.

En aquesta edició hi han participat prop de noranta joves, dividits en setze equips. Daniel Moreno, amb el seu equip, ha estat el guanyador d'aquest any amb el joc BYR Waves, al qual ja s’hi pot jugar amb el controlador Xbox. 

És la primera vegada que participaves en un activitat com la Global Game Jam?
Ha estat la primera vegada que participava en un acte relacionat amb la creació de videojocs. Vaig pensar que era una bona idea participar-hi sobretot per millorar les meves habilitats a l’hora de treballar en equip. L’experiència de veure’ns a tots els membres de l’equip treballant en un mateix projecte i veure com a poc a poc construïm alguna cosa em semblava fascinant i increïblement temptadora.

Com ho vas viure?
Va ser un cap de setmana molt intens. Teníem molt poc temps tant per pensar en una bona idea com per crear un videojoc. Al principi la situació resultava una mica intimidadora, ja que al estar envoltat de persones amb tants coneixements em feia sentir petit. Però quan vaig començar a treballar em vaig adonar que no hi havia cap motiu per sentir-me intimidat, al contrari. 

El joc que heu creat s'anomena BYR Waves. Quin tipus de joc és?
És un joc arcade on hi ha un personatge sobre una plataforma que està envoltat d’altaveus, des d’on apareixen d’enemics, en forma d’onades. Els enemics, en forma d'nes de color blau, verd, groc o blanc, intenten entrar en contacte amb la plataforma per restar vides al personatge, que ha d'emetre ones dels seus colors per poder destruir-les. 

Quin és el premi?
El premi principal per haver guanyat és poder treballar durant sis mesos en una sala habilita per a nosaltres a l’espai Neàpolis de Vilanova i la Geltrú, i un paquet de jocs i alguns perifèrics. A més, també vam rebre un diploma que acredita la victòria i un trofeu imprès amb una impressora 3D.

Ets estudiant de primer del Grau en Disseny i Producció de Videojocs. Què és el que t’apassiona més?
Vaig escollir aquest grau perquè sentia la necessitat d'adquirir més coneixements dels que ja tenia per ser millor en la meva feina. De moment el que més m’apassiona és la programació, i és curiós perquè quan estudiava el cicle formatiu de grau superior era el que menys m’agradava. Però quan l’entens i li trobes una utilitat, comences a valorar la programació com a una eina més. Encara que no vulgui dedicar-me a la programació, sí que penso que servirà perquè el meu contingut guanyi en qualitat.

La creació d’un videojoc es basa en diferents “seccions” o especialitats. Quina és la que t’agradaria perfeccionar?
M’interessa el modelatge 3D, tant de personatges com d’escenaris. Tot i així, em decanto més per els escenaris, tant pel que fa al disseny, com el modelatge o l’animació dels mateixos. Tot i així, m’encanta aprendre coses noves cada dia, sobretot si són útils per a la meva feina.
 

]]>
<![CDATA[ Vine l'1 de febrer a la sessió “Aprèn a vendre la teva start-up per captar talent” ]]> Tue, 31 Jan 2017 00:00:00 +0100

Sessió “Aprèn a vendre la teva start-up per captar talent”.
1 de febrer.
De les 12 a les 14h (xerrada, networking i aperitiu).
Sales Burriac i Laia l’Arquera (TCM2)
Continguts:
1. Importància de l’”employer branding” (EB)
- Contextualizació de l’EB
- Què és: atracció i retenció de talent
- Significat de la marca empresa
- Per què és important l’EB

2. Estratègia de l’empresa que ofereix feina amb èxit
- Anàlisi
- Objectius
- Employee Value Proposition (EVP)
- Comunicació
- Promoció
- Monitorització

3. Dinàmiques i exercicis pràctics

4. RRHH com a futur del màrqueting (introducció a perfils internacionals)

Informació i inscripcions.

Organitza:
TecnoCampus i Talent Search

Amb el suport de:
Diputació de Barcelona
 

]]>
<![CDATA[ Prop d’un centenar d’estudiants participen a la “Jornada d’economia per a batxillerat” del TecnoCampus ]]> Mon, 30 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus va organitzar el passat divendres 27 de gener la “Jornada d’economia per a batxillerat”, acte en el qual hi van participar 97 estudiants de segon de batxillerat i de cicle formatiu de l’Institut Thos i Codina, de Mataró; l’Institut La Roca, de la Roca del Vallès; i l’Institut Lluís Companys, de Ripollet.

Durant la jornada, que es va dur a terme al matí, els estudiants van assistir a diferents sessions impartides per professors de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus. En concret, hi havia una xerrada sobre creació d’empreses, a càrrec de Giovanni Giusti; una sobre l’àmbit dels recursos humans i la motivació en l’àmbit laboral, a càrrec de Lluís Codinas; i una sobre la crisi i la recuperació econòmica, a càrrec d'Eloi Serrano. També es va fer una sessió sobre màrqueting, impartida per Rafa Liñan, director executiu de Veziko.com i exestudiant del TecnoCampus.

Marta Puig, professora de l’Institut La Roca, va explicar que aquesta era la primera vegada que el centre educatiu s'inscrivia en aquesta jornada d’economia: “És interessant que els estudiants participin en activitats fora de l’escola perquè els serveix per complementar tot el que es pugui treballar a classe, i a més poden conèixer altres punts de vista”. “Aquest tipus de sessions són útils per formar-nos per al futur i per motivar-nos a seguir endavant”, va comentar Laia Castro, estudiant del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa de l’Institut Thos i Codina

L’activitat forma part del programa de Tallers Linnk que ofereix el TecnoCampus, una iniciativa per apropar la universitat als estudiants d’educació secundària, batxillerat i cicles de formació de grau superior.
 

]]>
<![CDATA[ Finalitza la tercera edició del cicle de conferències “Els videojocs i els seus protagonistes” ]]> Mon, 30 Jan 2017 00:00:00 +0100

Els professors del Grau en Disseny i Producció de Videojocs del TecnoCampus han organitzat per tercer any consecutiu un cicle de conferències amb professionals destacats de la indústria. Amb el títol “Els videojocs i els seus protagonistes”, el cicle ha comptat amb diverses sessions s’han dut a terme al llarg del primer trimestre per als estudiants de primer curs, tot i que estaven convidats a assistir-hi tots els estudiants del grau.

Els ponents d’aquesta edició del cicle de conferències de videojocs han estat Carlos Coronado, desenvolupador de videojocs; Marc Rollán, aficionat cronista de la història dels videojocs; Francisco Tellez, desenvolupador de videojocs; Pere Torrents, economista i mànager dins de la indústria dels videojocs, Judit Tur, localitzadora de videojocs; Francesc Minguella, compositor; Miguel Murat, desenvolupador de videojocs; Susana Media, dissenyadora de videjocs; i Juan Pérez, productor de videojocs. Les conferències que s’han dut a terme aquest curs s’emmarquen dins de les assignatures d’Història i Indústria, Música i so, Anglès, i Producció de jocs, matèries impartides, respectivament, per els professors Gina Tost, Àngel Valverde, Daniel Rissech, Javier Cebrian, i Adso Fernández.

Algunes de les conferències han estat emeses en streaming amb l’objectiu d’obrir les sessions al públic en general. Els vídeos de les ponències estan disponibles a la llista de reproducció “Els videojocs i els seus protagonistes” i inclouen una breu entrevista a cadascun dels convidats. L’objectiu d’aquest cicle és que els estudiants del grau puguin fer-se una visió general de la indústria real i variada gràcies a professionals destacats, referents dels diferents sectors de la indústria dels videojocs.
 

]]>
<![CDATA[ La Fundació TecnoCampus aprova un pressupost de 17,1 milions d’euros per al 2017 ]]> Mon, 30 Jan 2017 00:00:00 +0100

El patronat de la Fundació TecnoCampus ha aprovat el pressupost del 2017, que se situa en 17,1 milions d’euros, un 25% superior al de 2016 (13,7 milions). El pressupost aposta per pujades moderades dels preus de les matrícules i taxes, d’acord amb la inflació, després d'un temps d’increments nuls o moderats. Aquest pressupost permet afirmar que la institució es troba ja en el seu punt d’equilibri financer.

El suport econòmic de l’Ajuntament de Mataró al projecte, del qual és impulsor, fa que el Tecnocampus continuï sent l'opció universitària més econòmica del seu àmbit, amb preus de matrícula per sota d'altres centres adscrits similars. A més, el pressupost contempla un increment del 23% en l’import de les Beques TecnoCampus, que permeten a estudiants que compleixen una sèrie de requisits econòmics i acadèmics accedir gratuïtament als estudis de grau.

L’aprovació del Patronat dels comptes per aquest exercici es va produir sense cap vot en contra i amb un reconeixement a l’equip de direcció i als prop de 300 professionals, entre Personal Docent i Investigador i Personal d’Administració i Serveis, que hi treballen.

El pressupost preveu l’inici d’un període de consolidació, amb un creixement moderat del nombre d'estudiants i de l’oferta de graus, després de cinc anys de creixement constant en què s’ha duplicat l’oferta de graus i postgraus i s’ha passat de 1.000 a 3.000 estudiants.

Llista d’espera per a les empreses

El 2016 el Tecnocampus ha assolit el 100% d’ocupació dels espais per a empreses i s’obre ara una etapa en què cal cercar sortida a la forta demanda. Mataró ha demostrat ser un entorn atractiu per empreses de base innovadora i cal aprofitar aquesta inèrcia apostant per una visió en l’àrea de Barcelona. Aquesta oportunitat és el que ha inspirat el projecte  “Districte Tecnocampus”, que està en definició en el marc del pla estratègic dels propers anys i en els treballs del pla "Mataro 2022", que desenvolupa l’Ajuntament.

A la llista d’espera del parc, ha de sumar-s’hi aquest el 2016 una demanda superior a l’oferta en l’àmbit universitari que es tradueix en notes de tall en el 70% dels estudis i un nombre de matriculats que per primer cop supera els 3.000 estudiants. En l’accés destaquen les notes de tall superiors a 8 en estudis com Màrqueting, Infermeria, Administració d’empreses o Ciències de l’Activitat Física i l’Esport.

Nou pol d’activitat en salut

El pla d'inversions del 2017 contempla una inversió d’un milió d’euros per consolidar el nou edifici universitari, inaugurat el mes d’octubreper absorbir el creixement del nombre d’estudiants. En aquest edifici s’hi ubicaran, a més dels actuals laboratoris de salut destinats a la docència, espais d'allotjament empresarial i de viver d'empreses del sector de la salut (projecte que rep el nom de Tecnocampus Salut).

S’han sol·licitat ajuts per finançar parcialment aquest projecte amb els fons FEDER de la iniciativa PECT, que impulsa la Unió Europea i que reconeixen projectes d'especialització competitiva territorial. D’aquesta manera, Mataró vol tenir un paper de lideratge en aquest àmbit.

]]>
<![CDATA[ El professor Josep Maria Raya rep un premi per un article publicat a la revista "SERIEs" ]]> Fri, 27 Jan 2017 00:00:00 +0100

Josep Maria Raya, professor de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, ha guanyat el premi SERIEs 2016 per l’article “The real estate and credit bubble: evidence from Spain”, escrit conjuntament amb Ozlem Akin, José García Montalvo, Jaume García Villar i José-Luis Peydró. L’article es va publicar a la revista SERIEs-Journal of the Spanish Economic Association a l’agost del 2014. El lliurament de premis va tenir lloc el passat mes de desembre a Bilbao.

A l'article, els autors posen en relleu el contrast dels estàndards de crèdit en els períodes de boom i de crisi. “Els estàndards de crèdit van ser més suaus en l’auge que en el període posterior a la crisi”, explica Raya sobre els resultats de l’article. En aquest sentit, un dels resultats rellevants de l’estudi és que els bancs es saltaven les regulacions, pressionant a les taxadores per sobrevalorar els pisos. Per aquest motiu, s’observa com durant el període de boom els preus de taxació van ser sensiblement superiors als preus de venda real

El premi SERIEs ha estat creat per l’Associació Espanyola d’Economia per fomentar l’enviament d’articles d’investigació amb alts estàndards de qualitat a la revista SERIEs-Journal of the Spanish Economic Association, una publicació especialitzada en l’àmbit de l’economia. El premi es va crear el 2014 i s’atorga cada dos anys a un article d’investigació que s’ha publicat a la revista durant els últims quatre anys, i que hagi destacat per ser una contribució rellevant.
 

]]>
<![CDATA[ Nou Postgrau en Gestió de Cooperatives i Empreses d’Economia Social, amb la matrícula gratuïta ]]> Thu, 26 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus impulsa aquest any la primera edició del Postgrau en Gestió de Cooperatives i Empreses d’Economia Social, que s'impartirà del 14 de març a finals del novembre del 2017. Es tracta d’un postgrau organitzat per l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus, adscrita ala Universitat Pompeu Fabra,  la Càtedra d’Economia Social i Aracoop. El període de matriculació és del 27 de febrer al 3 de març i el preu de la matrícula és gratuït, ja que el postgrau ha estat subvencionat per la Direcció General d’Economia, el Tercer sector, les Cooperatives i l’Autoempresa de la Generalitat de Catalunya.

Les places són limitades, a un màxim de vint persones, i les classes es duran a terme al TecnoCampus dimarts i dijous de les 18h a les 20:30h, i dimecres de les 18h a les 19:30h. El curs s'adreça a graduats i professionals de la branca de ciències jurídiques i socials que vulguin especialitzar-se o complementar la seva formació en l’entorn de les cooperatives o les empreses d’economia social.

El curs proporcionarà a l’alumnat les competències necessàries per crear, desenvolupar, gestionar i liderar cooperatives i empreses d’economia social. El curs és eminentment pràctic i ofereix als estudiants la possibilitat de realitzar pràctiques a organitzacions de l’àmbit de l’economia social, tutoritzades pel professorat i per professionals que gestionen aquest tipus d’empreses.

Per a més informació, pots consultar l’apartat del Postgrau en Gestió de Cooperatives i Empreses d'Economia Social a la pàgina web del TecnoCampus o pots enviar un correu a formaciopermanent@tecnocampus.cat.

]]>
<![CDATA[ El TecnoCampus renova el compromís amb Reempresa per garantir la continuïtat de les empreses del territori ]]> Wed, 25 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus Mataró-Maresme ha renovat aquest dimecres al matí el seu compromís amb el Centre de Reempresa de Catalunya. Aquest punt d’atenció ofereix assessorament tant als empresaris i empresàries que volen vendre la seva empresa com a les persones reemprenedores disposades a donar-los-hi continuïtat.

Actualment, el TecnoCampus dóna servei als cedents i reemprenedors de Mataró, Cabrera de Mar, Vilassar de Mar, Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrils, Òrrius, Argentona, Dosrius, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt, Caldes d'Estrac, Arenys de Mar i Arenys de Munt. L’objectiu del programa és, doncs, impulsar i estructurar la transmissió d’empreses com a via de creixement d’activitat econòmica, i evitar així el tancament de negocis econòmicament viables i la destrucció d’ocupació als municipis de la comarca.

Des de la seva posada en marxa el 2012, el centre de Reempresa al TecnoCampus ha tingut 31 casos de “reempreses d’èxit” (cessions de negocis) que han generat una inversió induïda de més de 1.396.000 euros i que han salvaguardat 114 llocs de treball. Aquest punt d’atenció ha assessorat fins a dia d’avui a 110 cedents i a 154 reemprenedors disposats a agafar el testimoni d’una empresa que ja està en funcionament.

Un 53% dels qui han reemprès un negoci en aquest punt d’atenció eren persones en actiu. D’aquestes, un 60% disposaven d’estudis universitaris. Al TecnoCampus, un 39% del total d’empreses inscrites al programa Reempresa són del sector del comerç i un 71% tenen entre 1 i 5 treballadors.

A l’acte d’avui hi han participat la regidora de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró i presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, que ha destacat la capitalitat del Maresme en aquest projecte i l'enorme servei que presta al teixit productiu. A més de Guillén, han participat en l'acte la coordinadora de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, Rosa Serra; la presidenta de la FAGEM, Roser Moré; el president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad; i el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer

La Diputació de Barcelona i la patronal Cecot han renovat l’acord de col·laboració per consolidar la Reempresa a la província de Barcelona com un model d’emprenedoria i de creixement empresarial que incideix en la continuïtat de les empreses. Així doncs, la Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els diferents ajuntaments amb l’objectiu de treballar conjuntament per consolidar el teixit empresarial existent i reforçar la seva competitivitat. És aquets acord el que permet que el TecnoCampus sigui, per encàrrec de l’Ajuntament de Mataró, centre de Reempresa a la capital del Maresme.

A les comarques barcelonines, des de la posada en marxa de Reempresa s’han produït 423 reempreses d’èxit (cessions de negocis) que han generat una inversió induïda de més de 20M d’euros. Al programa s’hi ha inscrit fins al moment més de 2.176 reemprenedors i 1.340 empreses cedents. 

Pel que fa al global del país, ja són 1.107 el nombre de reempreses d’èxit, que han generant una inversió induïda de més de 50M d’euros. Per sectors, el comerç representa un 36% del total de casos d’èxit, seguit pel sector de l’hostaleria i el sector serveis que representen un 30% i un 27% de les reempreses d’èxit respectivament. La indústria o altres sectors com l’immobiliari o el de les reformes representen el 7% restant.

El programa Reempresa té el suport de l’entitat financera CaixaBank a través de CaixaBank Negocis, adreçat a microempreses, comerços, professionals i autònoms.
 

]]>
<![CDATA[ Cicle de conferències d'economia i societat ]]> Wed, 25 Jan 2017 00:00:00 +0100

L'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa del TecnoCampus organitza per cinquè curs el Cicle de conferències d'economia i societat. Es tracta d'una iniciativa del professor Eloi Serrano, responsable de la Càtedra d'Economia Social, que convida a l'aula experts de diverses àrees. En les diverses conferències programades s'abordaran temes com el futur de l'Estat del benestar, la precarietat laboral, l'economia feminista, el futur de l'euro o les conseqüències del Brexit.

Informació i inscripcions.

 

]]>
<![CDATA[ Vols marxar a l’estranger? S’obre la convocatòria de mobilitat internacional per al curs 2017-2018 ]]> Tue, 24 Jan 2017 00:00:00 +0100

T’interessa cursar una part dels teus estudis a l’estranger? La setmana vinent s’obre la convocatòria ordinària de mobilitat internacional per al curs 2017-2018. El període per demanar una plaça és del 4 al 12 de febrer, i la sol·licitud es realitza de manera online a través de l’eCampus.

Pel que fa als tipus de mobilitat, l’estudiant té l’opció de participar en el programa Erasmus+, a països de la Unió Europea, Antiga República Iugoslava de Macedònia, Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Turquia; en el programa SICUE, a localitats dins d’Espanya; en el programa Study Abroad, a Estats Units, Canadà o Austràlia; o escollir entre una de les universitats a països de la resta del món amb les quals el TecnoCampus té signat un conveni bilateral. Per a aquesta nova convocatòria, es preveu que s'ofereixin més de 200 places per al programa Erasmus+, prop d’una vintena per al programa SICUE, i més de trenta places tant per al programa Study Abroad com per marxar a universitats de la resta del món amb les quals el TecnoCampus ha firmat un conveni bilateral.

Els principals requisits per marxar a l’estranger són estar matriculat al TecnoCampus el curs 2017-2018, tenir el primer curs superat i acreditar el coneixement de la llengua de docència de la universitat de destinació. És imprescindible que l’estudiant compleixi aquests requisits a l’hora de sol·licitar la plaça. En relació als criteris de selecció, es valora la nota mitjana de l’expedient acadèmic i el nivell d’idioma de la llengua de docència del país de destinació, acreditat amb un certificat oficial. L’estudiant pot accedir a les beques del programa Erasmus+, pensades per potenciar la mobilitat internacional entre els estudiants universitaris, a més d’altres beques de caràcter públic. Per als estudiants que participen en el programa Study Abroad o a través de convenis bilaterals, el Banc Sabadell ofereix als estudiants la possibilitat d’acollir-se al programa beques “On The Move”.

El TecnoCampus aposta de manera decidida per la internacionalització i, per aquest motiu, un dels principals objectius és impulsar de manera activa la mobilitat de la comunitat universitària. Per a la convocatòria de mobilitat internacional del curs 2017-2018, els estudiants podran escollir entre prop de 65 universitats dins del programa de mobilitat europeu Erasmus+, 13 universitats dins del programa de mobilitat espanyol SICUE i 13 universitats de la resta del món.

Si hi estàs interessat, trobaràs més informació a l’apartat de mobilitat internacional de la pàgina web del TecnoCampus, o pots consultar la Guia de Mobilitat per al curs 2017-2018. Per a qualsevol dubte, pots contactar amb l’Oficina de Relacions Internacionals a través del correu rrii@tecnocampus.cat.
 

]]>
<![CDATA[ Torna el Cinefòrum ]]> Fri, 20 Jan 2017 00:00:00 +0100

Comença un nou cicle del Cinefòrum del TecnoCampus a principis de febrer, dedicat al cinema d’autor. Cada mes les pel·lícules escollides pertanyen a un gènere o corrent cinematogràfic diferent. Es tracta d’una activitat impulsada des del Grau en Mitjans Audiovisuals, coordinada per els professors Jorge Oter i Rafa Suárez.

L’estudiant Cristian Beteta, amb la col·laboració de l’estudiant Manuel Rodríguez, és l’encarregat d’organitzar els diferents cicles temàtics que es duen a terme al llarg del curs. “Un dels principals objectius és poder debatre amb profunditat sobre les pel·lícules com a futurs professionals de l’audiovisual”, comenta Beteta. Per altra banda, considera que s’ha de valorar el fet de poder aprofitar l’auditori ja que és “un magnífic espai per poder visionar grans pel·lícules en una pantalla gegant”. De cara a properes edicions, la idea és que també es puguin projectar treballs d’alumnes d’audiovisuals, amb la finalitat de fer difusió dels propis films i, alhora, conèixer la opinió de la resta d'estudiants de diversos cursos del grau.

Els estudiants que assisteixin a totes les sessions, amb un marge per faltar-hi dos dies, poden optar al Reconeixement Acadèmic de Crèdits (RAC) a final de curs. 

Totes les pel·lícules es visualitzen a l’auditori del TecnoCampus, consulta els horaris dels propers films que es projectaran:

Divendres 3 de febrer
La red social, a les a 16 hores. Director: David Fincher.

Dilluns 20 de febrer
Lock Stock and Two Smoking Barrels, a les 12:15 hores. Director: Guy Ritchie.
Bid Bad Wolves, a les 15 hores. Director: Aharaon Keshales i Navot Papushado.

Dimarts 14 de març
Bailar en la oscuridad, a les 12:15 hores. Director: Lars Von Trier.

Dilluns 3 d’abril
Mullholland Drive, a les 12 hores. Director: David Lynch.
Psicosis, a les 14:45 hores. Director: Alfred Hitchcock.

Divendres 28 d’abril
El bueno, el malo y el raro, a les 12:15 hores. Director: Kim Jee-Woon.
El hombre que mató a Liberty Valance, a les 15 hores. Director: Jhon Ford

Dilluns 15 de maig
Con faldas y a lo loco, a les 12:15 hores. Director: Billy Wilder.
El gran Lebowski, a les 15 hores. Director: Joel David Coen i Ethan Jesse Coen

]]>
<![CDATA[ L’empresària Myrtha Casanova dona una col·lecció de llibres a la biblioteca del TecnoCampus ]]> Thu, 19 Jan 2017 00:00:00 +0100

Myrtha Casanova és la fundadora de l’Institut Europeu per a la Gestió de la Diversitat, del qual és presidenta, i ha fet una donació a la biblioteca del TecnoCampus amb llibres de l'àmbit de l'empresa, sobretot relacionats amb la gestió de recursos humans. La col·lecció s’exposa a la Biblioteca-CRAI del TecnoCampus i ja forma part del seu fons bibliogràfic, que ascendeix a 13.000 exemplars. La majoria dels llibres són fruit de la trajectòria professional d’aquesta reconeguda empresària d’origen cubà.

Myrta Casanova ha presidit la Xarxa Europea de Dones per al Desenvolupament de la Direcció, i al 1996 va rebre la nominació per al guardó “Una dona per a Europa”. El 2009 va ser guardonada amb la Creu de Sant Jordi per la Generalitat per treballar per la potenciació del paper professional de la dona.
 

]]>
<![CDATA[ El TecnoCampus, l'Ajuntament i Som Mobilitat organitzen una "hackathon" centrada en la mobilitat sostenible ]]> Thu, 19 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus, l'Ajuntament de Mataró i la cooperativa Som Mobilitat organitzen els propers 10, 11 i 12 de febrer una Hackathon centrada en l'economia col·laborativa. La iniciativa neix amb la voluntat de generar propostes innovadores en el territori que abordin reptes estratègics. En aquest sentit, la iniciativa plantejarà com assolir una mobilitat sostenible amb solucions que provinguin de l'economia col·laborativa.

Una Hackathon és un esdeveniment creatiu i formatiu on es reuneixen estudiants de diferents àmbits de coneixement per abordar, conjuntament i organitzats en equips multidisciplinaris, un repte plantejat per l’organització. Aquestes solucions poden ser diverses, però sempre relacionades amb la tecnologia.

Som Hackathon és el nom d'aquesta iniciativa, que reunirà estudiants de TecnoCampus, de batxillerat científic-tecnològic i de cicles formatius de grau superior. Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma, desenvolupament d’aplicacions web o administració de sistemes informàtics en xarxa són algunes de les funcions que caldran per resoldre el repte que plantejarà l'organització. Concretament, el repte serà: "Construïm alternatives de mobilitat sostenible". 

La proposta guanyadora s'endurà un premi de 3.000 euros.

]]>
<![CDATA[ Avís als estudiants del programa Erasmus+ sobre possibles missatges falsos en nom del MECD ]]> Thu, 19 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus informa que s’ha rebut un missatge des del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) en el qual notifiquen que hi ha alguns estudiants del programa europeu de mobilitat Erasmus+ que estan rebent missatges falsos sobre l’abonament de les seves beques en nom del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport (MECD) des de direccions de correu electrònic que no són oficials.

En aquest sentit, avisem els estudiants que formen part del programa Erasmus+ del TecnoCampus que aquests missatges no formen part de la comunicació oficial del MECD, per la qual cosa no s’ha de tenir en compte el contingut dels correus electrònics. Per a qualsevol dubte o consulta, contacta amb el SEPIE a través del correu electrònic movilidad.es@sepie.es o truca al 91.550.67.35.
 

]]>
<![CDATA[ El TecnoCampus celebra la segona final de la Lliga de Debat universitària, amb el periodista Manuel Cuyàs com a membre del jurat ]]> Wed, 18 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus ha acollit avui la final de la Lliga de Debat universitària, que enguany arriba a la segona edició. Dos equips formats per tres estudiants cadascuna han debatut a favor i en contra del següent tema: “Podríem viure sense moneda en una societat com la nostra?”. La final ha comptat amb el periodista Manuel Cuyàs com a convidat, que també hi ha participat com a membre del jurat. Cuyàs ha destacat en la seva intervenció la importància de saber expressar-se i comunicar un missatge: “El pensament ve parlant i escrivint”. Per altra banda, Cuyàs ha afirmat que en cap cas el periodisme és una professió sense futur: “Emergeix un altre tipus de periodisme on la informació serà servida i captada a través de nous mitjans i tècniques”.

Els guanyadors de la Lliga de Debat han estat Sara Atienza, Ariadna Madrid i Pol Parra. L’altre equip finalista el formaven Alba López, Francesc Xavier Casado i Estanis Gardella, que ha rebut el diploma com a millor orador. Gardella, que s’hi ha apuntat per primera vegada, ha comentat participar-hi li ha servit per sentir-se més segur a l’hora de parlar en públic, una habilitat molt útil per fer presentacions orals. “He arribat una mica aquí per accident, ja que al principi no estava segur d’apuntar-m’hi, però també m’ha servit per adornar-me que sempre pots fer més del que et penses”, ha afegit aquest estudiant de videojocs.

La presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, ha clos l’acte destacant la importància de potenciar aquest tipus d’activitats en l’entorn universitari, i ha afirmat que l’objectiu és consolidar aquest projecte al TecnoCampus. A la segona edició de Lliga de Debat hi han participat un total de disset estudiants, que han rebut durant aquests mesos formació i assessorament de la mà de Carles Lombarte i Marta Carreras, experts en oratòria. Seran els encarregats de seguir preparant l’equip guanyador per a la Lliga de Debat de la Universitat Pompeu Fabra, a la qual estan adscrits els centres universitaris del TecnoCampus. Les lligues de debat tenen ja una llarga tradició en l’àmbit universitari i són una oportunitat per als estudiants d’aprendre i millorar les tècniques d’oratòria.

Com a públic hi han assistit estudiants del TecnoCampus i alumnes de dos centres educatius de Mataró, l’Escola Freta i de l’Institut Thos i Codina.
 

]]>
<![CDATA[ El TecnoCampus posa en marxa quatre nous postgraus durant el mes de gener ]]> Tue, 17 Jan 2017 00:00:00 +0100

Aquest any el TecnoCampus aposta per ampliar l’oferta formativa pel que fa als postgraus. En concret, aquest mes de gener comencen quatre nous postgraus, un impulsat per l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, i tres organitzats per l’Escola Superior de Ciències de la Salut.

En l’àrea d’empresa, el passat dimarts 10 de gener es va estrenar el Postgrau en Compatibilitat Financera, que compta amb dotze participants. Enfocat a estudiar la normativa comptable tant a nivell nacional com internacional, és un postgrau pensat per a graduats i professionals que vulguin convertir-se en experts comptables. Un dels aspectes destacats és que es tracta d’un postgrau dividit en cinc mòduls, amb inscripcions encara obertes, de manera que hi ha la possibilitat de realitzar cadascun dels mòduls com un curs independent.

Pel que fa a l’àmbit de la salut, una dotzena d’estudiants va començar el passat dijous 12 de gener el Postgrau en Atenció a la Persona en el Procés Quirúrgic, que ofereix formació especialitzada en infermeria quirúrgica. Coorganitzat amb l’Hospital Germans Trias i Pujol, centre on es realitzaran les pràctiques. El proper divendres 20 de gener s’engegaran dos cursos més, el Postgrau en Ferides Cròniques, destinat a convertir professionals de la salut en experts en processos relacionats amb l’atenció de pacients amb ferides de difícil cicatrització, i el Postgrau en Entrenament Personal i Readaptació Físicoesportiva, adreçat per formar professionals per programar, planificar, perioditzar, investigar i optimitzar el procés d'entrenament i de readaptació fisicoesportiva aplicat de forma individualitzada. Els dos postgraus tenen prop d’una quinzena d’inscrits i s’emmarquen dins de l’objectiu del TecnoCampus de donar continuïtat a la formació dels graduats i respondre a les noves necessitats de formació dels professionals que treballen en l’àmbit de coneixement dels tres centres universitaris del parc.
 

]]>
<![CDATA[ Vols estudiar a San Diego, Vancouver o Sydney? Vine a les sessions informatives del dilluns 23 de gener! ]]> Tue, 17 Jan 2017 00:00:00 +0100

El TecnoCampus ha organitzat per al proper divendres 23 de gener dues sessions informatives sobre el programa “Study Abroad”, que ofereix als estudiants la possibilitat de realitzar un semestre en una d’aquestes universitats: National University de San Diego a Estats Units, Vancouver Island University a Canadà, o International College Management Sydney a Austràlia.

Les sessions, que es duran a terme a les 12:30h i a les 15h a l’aula 1C5, aniran a càrrec de Victoria Kramb, responsable de l’oficina internacional d’aquestes universitats a Europa. Poden participar en aquest programa els estudiants de l’Escola Superior Politècnica i de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, sempre i quan que tinguin tot el primer curs aprovat.

Aquestes sessions informatives permetran a l'estudiant conèixer quins són els requeriments per participar-hi, els processos de selecció, els preus de les matrícules o tenir informació sobre els allotjaments, entre d’altres aspectes. El programa no inclou el pagament de la matrícula de la universitat de destinació, però sí que ofereix unes condicions especials pel que fa a la reducció de l’import de la matrícula, tant a la universitat de destinació com en el TecnoCampus.

Si estàs interessat a estudiar a alguna d’aquestes tres universitats el proper curs, participa a les sessions informatives del dilluns 23 gener!

Pots realitzar la teva inscripció aquí.

]]>
<![CDATA[ Sigues la imatge de la nova campanya de promoció del TecnoCampus! ]]> Mon, 16 Jan 2017 00:00:00 +0100

El Departament de Màrqueting i Comunicació del TecnoCampus busca estudiants per a la campanya de promoció de l’any vinent. El període d’inscripció és del dijous 12 al dimecres 18 de gener. Si estàs interessat a participar-hi i a convertir-te en un dels candidats, informa-te’n des de l'agenda del TecnoCampus, o realitza directament la inscripció aquí

]]>
<![CDATA[ Smalle Technologies aconsegueix captar el 120% del capital sol·licitat via micromecenatge ]]> Mon, 16 Jan 2017 00:00:00 +0100

Smalle Technologies, spin-off de la Universitat de Barcelona i empresa que participa des del TecnoCampus en el Pla Embarca de la Generalitat, ha tancat amb èxit la tercera ronda de finançament, en la qual ha aconseguit el 120% de l’objectiu de finançament. 157 inversors han aportat un total de 240.000 euros per reforçar el projecte. 

Mitjançant aquest finançament obtingut a través de la plataforma d’inversió CrowdCube Spain, Smalle Technologies podrà seguir invertint en R+D per la millora de la seva tecnologia i iniciar la comercialització de l'eForcis, el generador d’energia a partir de les onades, dissenyat per la companyia, per a boies i piscifactories.

L’eForcis genera energia neta i renovable a través de les onades del mar, energia suficient per als sensors, llums o càmeres utilitzades en boies i piscifactories de tot el món. En els últims anys, la companyia ha realitzat diverses proves en boies dels pots de Barcelona i Maó. Després de quatre anys de feina, investigació i prototips, s'inicia la fase de comercialització.

]]>
<![CDATA[ Bona acollida al projecte universitat-empresa per dissenyar plans de màrqueting ]]> Mon, 16 Jan 2017 00:00:00 +0100

Un total de 37 empreses s’han inscrit en el projecte que impulsa el Grau en Màrquerting i Comunitats Digitals del TecnoCampus, i que permetrà que estudiants d'aquest grau  treballin conjuntament amb l'empresa en l’execució d’una campanya de màrqueting real. Aquest projecte es portarà a terme durant el primer trimestre de l’any.

El compromís, i el repte, dels estudiants de l'assignatura “Disseny i execució d'una campanya de màrqueting” serà posar en marxa, en 45 dies, una campanya de màrqueting de productes o serveis. Els projectes han de poder ser executats en els períodes de durada de l'assignatura (generalment un trimestre acadèmic) i formaran part de l'avaluació per a l'aprovació de l'assignatura en qüestió.

Procés de selecció

Un cop s'han inscrit, ara les empreses candidates seran presentades als estudiants de l'assignatura, que podran escollir l'empresa amb la qual volen col·laborar.

La coordinadora del projecte és la professora Thibisay González Rodríguez, responsable de l’assignatura (tgonzalez@tecnocampus.cat).

]]>
<![CDATA[ Es grava en directe al TecnoCampus la banda sonora per a un Treball Final de Grau d’una estudiant d’audiovisuals ]]> Mon, 16 Jan 2017 00:00:00 +0100

El proper dimecres 18 de gener el professor Àngel Valverdre, del Grau en Mitjans Audiovisuals, gravarà l’Orquestra Barcelona Filharmonia al TecnoCampus, que tocarà en directe una banda sonora que ha compost el mateix Valverde. La gravació tindrà lloc de 10h a 14h als estudis d’audiovisuals del TecnoCampus i s’habilitarà una sala annexa per als interessats a veure la gravació.

Valverde explica en aquesta entrevista més detalls d’aquesta activitat, que enguany celebra la segona edició, que s'emmarca dins de l’assignatura de “Producció de música per audiovisuals” del Grau en Mitjans Audiovisuals del TecnoCampus.

On es durà a terme exactament la gravació de la banda sonora?
La gravació es farà als estudis d’audiovisuals del TecnoCampus, on comptem amb un plató de televisió adequat per allotjar l’orquestra i un estudi de gravació digital molt complet. En aquesta ocasió, vindrà l’Orquestra Barcelona Filharmonia, dirigida per Daniel Antolí, una orquestra molt jove amb la qual ja s’ha col·laborat anteriorment, i que per a aquesta ocasió comptarem només amb la secció de corda. Per completar l’exercici, comuniquem les sales per àudio i ho retransmetem a altres sales per oferir una visualització als convidats. Hi assistiran estudiants de videojocs i audiovisuals i també s’ha convidat als estudiants del Màster en Composició de Bandes sonores de l’Esmuc.

L’orquestra tocarà una banda sonora que has compost per a un Treball Final de Grau d’una estudiant d’audiovisuals. Per què es va decidir començar aquesta activitat?
La banda sonora que es gravarà l'ha compost el mateix professor de l’assignatura com a mostra de projecte real desenvolupat durant l’assignatura de bandes sonores. Els alumnes reben l’encàrrec de crear i gravar una banda sonora original, i el professor també fa el seu projecte per mostrar als estudiants tots els passos. Durant el curs s’ha realitzat un anàlisi, un estudi de referències i s’ha dut a terme un procés de presa de decisions abans de arribar a la sessió de gravació. El curtmetratge és el Treball Final de Grau de l’alumna Lucia Rigola, i és un petit homenatge al cinema de terror.

Com a creador de la banda sonora, quines sensacions pretén evocar aquesta composició musical?
Com que és un curtmetratge de terror, i la duració és breu, la decisió ha estat bastant clara: crear tensió i angoixa en els moments adequats. Però també crear una certa empatia per el personatge protagonista, que viu una situació no desitjada.

L’any passat es va realitzar la primera edició d’aquesta activitat. Es va gravar la banda sonora per al Treball Final de Grau titulat "NUMEN", un projecte que s’ha exhibit en diferents festivals audiovisuals. Quina valoració en faries?
Va ser una experiència molt gratificant i completa, ja que va posar a prova per primera vegada la capacitat d’organitzar una producció d'aquest estil al TecnoCampus. Gràcies al treball en equip dels alumnes i al suport del personal del Serveis de Material Audiovisual del TecnoCampus (SERMAT) vam aconseguir un resultat molt productiu i a la vegada molt instructiu per als alumnes. Realment és un esforç molt gran que neix de la voluntat de mostrar un procés professional dins d’un àmbit acadèmic, i això suposa enfrontar-se a molts inconvenients, com el pressupost o el temps, per exemple.

Quins són els principals elements que s’han de tenir en compte a l’hora de gravar una banda sonora?
És difícil ordenar-los, però inevitablement el primer és el pressupost: segons el que tinguis es planteja un tipus de banda sonora amb músics d’estudi o una producció sencera creada a l'ordinador. L’experiència ens mostra que qualsevol aportació en aquest sentit pot donar un gir de qualitat espectacular al resultat. Per altra banda hi ha el film destinatari, que hauria de tenir sempre una producció i un guió de qualitat mereixedors d’una banda sonora original. Al final, és una qüestió d’equilibri ja que quan un element falla, no es pot contrarestar amb un altre que sigui bo, tot ha d’estar al mateix nivell.

]]>
<![CDATA[ Jornada " Reempresa: cedir i reemprendre negocis", el proper 25 de gener ]]> Mon, 16 Jan 2017 00:00:00 +0100

El Tecnocampus és un Punt d’Atenció del Centre de Reempresa de Catalunya, on s’ofereix assessorament tant als empresaris que volen vendre la seva empresa com als reemprenedors i reemprenedores disposats a donar-los continuïtat. L’objectiu de Reempresa, un programa de la patronal CECOT que tñe el suport de la Diputació de Barcelona, és evitar el tancament de negocis econòmicament viables per la manca de relleu en la propietat,

El pròxim 25 de gener, de les 10h a les 11h, Reempresa convida a una sessió informativa sobre el programa: “Reempresa: cedir i reemprendre negocis”. Es farà balanç dels casos d’èxit de relleu empresarial desl darrers anys, i es fixaran els objectius per als propers anys. L’acte tindrà lloc a les sales Burriac i Laia l’Arquera (edifici TCM2 del TecnoCampus).

A la jornada hi participaran representants de CECOT, Diputació de Barcelona, Reempresa i Tecnocampus, i un testimoni d’una empresa que ha cedit el negoci a un emprenedor explicarà el la seva experiència.

Cal inscripció prèvia a través d'aquest formulari

]]>
<![CDATA[ La biblioteca del TecnoCampus adquireix la base de dades “Hospitality & Tourism Management” ]]> Wed, 11 Jan 2017 00:00:00 +0100

A finals del 2016 la biblioteca del TecnoCampus va adquirir la base de dades Hospitality & Tourism Management, un recurs electrònic que a partir d’aquest mes de gener ja està disponible a través de l’eCampus. Es tracta d’una base de dades útil per trobar articles complets sobre diferents àmbits del turisme.

Aquesta base de dades és especialment beneficiosa per als estudiants de la Doble titulació en Turisme i Gestió del Lleure i Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació, ja que podran consultar magazines, reportatges, articles periodístics, textos acadèmics, llibres i diaris, entre d'altres suports. La Biblioteca-CRAI està treballant perquè la comunitat universitària del TecnoCampus pugui accedir a productes d’informació electrònica, alguns de lliure accés i altres de pagament. En l’actualitat, els recursos DOAJ, Scimago Journal and Country Rank i Mendeley són directoris d’accés obert, mentre que les plataformes Journal Citation Reports i Sabi són d’ús restringit per a usuaris del TecnoCampus.
 

]]>