Tecnocampus http://www.tecnocampus.cat/ Web de Tecnocampus Tue, 19 Feb 2013 17:02:14 +0000 ca <![CDATA[ Ajuts europeus ]]> Tue, 30 May 2017 00:00:00 +0200

Et presentem les principals convocatòries obertes d’ajuts de finançament europeus per a start-ups i pimes catalanes. Si vols obtenir més informació, pots contactar amb Yolanda Fernàndez, responsable de finançament empresarial de TecnoCampus. Email: yfernandez@tecnocampus.cat

1) Instrumento PYME

Objecte: programa de finançament europeu adreçat a pimes amb negocis potencialment disruptius i amb un fort potencial de creixement. Està estructurat en tres fases en funció del grau de desenvolupament del projecte.

L'SME Instrument ofereix subvencions a fons perdut a totes les pimes que teniu projectes ambiciosos i amb potencial de creixement.

Aquest ajut, es centrà en portar al mercat de manera efectiva, productes o serveis innovadors. El programa ofereix dues propostes de finançament, en funció de l'etapa del projecte que es vulgui desenvolupar:

Fase 1: Estudi de concepte i viabilitat. Ajut de 50.000 €per validar la viabilitat del concepte, avaluar riscos, explorar la propietat intel·lectual i fer estudis de mercat o de disseny, entre d'altres. Aquesta fase està especialment recomanada per a pimes que necessiten definir i consolidar el seu model de negoci en el mercat europeu, no només en el mercat local.

FASE 2: R+D, demostració i aplicació comercial. Ajut del 70% per a projectes entre 0,5 i 2,5 M€ per finançar el desenvolupament, els prototips, les proves o el pilotatge, entre d'altres.
Aquesta fase permet desenvolupar el projecte i portar-lo al mercat amb l'ajuda d'un coach per maximitzar les opcions d'arribada.

Consulta més informació aquí.

]]>
<![CDATA[ Ajuts i finançament estatals ]]> Tue, 30 May 2017 00:00:00 +0200

Et presentem les principals convocatòries obertes d’ajuts de finançament estatal per a start-ups i pimes catalanes. Si vols obtenir més informació, pots contactar amb Yolanda Fernàndez, responsable de finançament empresarial de TecnoCampus. Email: yfernandez@tecnocampus.cat

1)      Ajuda Projectes PID – CDTI:

-          Tipologia del projecte: Projectes d’investigació industrial o desenvolupament experimental per a la creació i millora significativa d’un procés productiu, producte o servei.

-          Temàtica: Lliure. Enfocament bottom-up.

-          Nº participants: 1 (projecte individual)

-          Beneficiaris: Empreses (petites, mitjanes o grans).

-          Duració del projecte: 1-3 anys

-          Pressupost: Mínim 175K€

-          Finançament:

-          PRÉSTEC de fins al 75% del pressupost. (Interès: euríbor a 1 any, carència aprox: 3 anys, amortització: 10 anys).

-          SUBVENCIÓ (TNR): 15% (PYMEs), 10% (grans).

-          Termini presentació: Convocatòria oberta tot l’any.

Consulta aquí més informació.

 

2)      CDTI – LIC (Línia Directa Innovació)

Objecte: Línia que finança projectes d’innovació i inversió tecnològica, que poden incloure l’adquisició d’actius fixes nous, despeses de personal, materials i col·laboracions externes.

Termini: tot l’any

Més informació

3)      Enisa Jóvenes emprendedores:

Objecte:  préstecs participatius adreçats a empreses de recent constitució (vida no superior a 2 anys) creades per joves fins a 40 anys destinats a finançar les inversions necessàries del projecte en la seva fase inicial.

Data límit de sol·licituds: oberta tot l’any

Més informació

4)      Enisa Emprendedores:

Objecte: préstecs participatius adreçats a empreses de recent constitució, promogudes per emprenedors, sense límits d’edat, destinats a finançar les inversions necessàries del projecte en la seva fase inicial

Data límit de sol·licituds: oberta tot l’any

Més informació

5)      Enisa Competitividad:

Objecte: préstecs participatius adreçats a empreses rendibles enfocats al creixement mitjançant (1) la millora competitiva de sistemes productius i/o canvi de model productiu; (2) expansió mitjançant l’ampliació de la capacitat productiva, avenços tecnològics, augment de productes/serveis, diversificació de mercats...

Data límit de sol·licituds: oberta tot l’any

Més informació

]]>
<![CDATA[ Ajuts i finançament catalans ]]> Tue, 30 May 2017 00:00:00 +0200

Et presentem les principals convocatòries obertes d’ajuts de finançament autonòmiques per a start-ups i pimes catalanes. Si vols obtenir més informació, pots contactar amb Yolanda Fernàndez, responsable de finançament empresarial de TecnoCampus. Email: yfernandez@tecnocampus.cat

1)      Línia de préstecs participatius de co-inversió entre start-ups i empreses.

Tan si ets una start-up innovadora com una empresa que treballa en dinàmiques d’innovació oberta amb voluntat i capacitat d’invertir, aquesta línia de finançament és per a tu.

Amb aquesta eina, les start-ups obtenen recursos per desenvolupar el seu model de negoci i, al mateix temps, la companyia inversora pot innovar de manera disruptiva a través de l’empresa emergent.

La línia de finançament és mitjançant préstecs participatius atorgats per l'IFEM (ICF), i compten amb un ajut en forma de garantia per part del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat. L’import del préstec pot ser d’entre 50.000 euros i 200.000 euros, i va destinat a les start-ups que rebin una inversió del mateix import per part d’una empresa consolidada.

Inscripcions fins el 27 de desembre del 2019.

Més informació

 

2)      Innova Global: finançament per al creixement de la teva empresa

Nova línia d’inversió INNOVA GLOBAL d’AVANÇSA i ACCIÓ, per fomentar iniciatives d’innovació empresarial amb un alt potencial de creixement per a Catalunya i vocació internacional. La línia Innova Global presenta dues modalitats: Small Capital i Growth Capital.

 

a)      Small Capital

La línia Innova Global: Small Capital ofereix suport financer d’entre 300.000 € i 2.000.000 € a empreses joves amb més de 3 anys de vida, per desenvolupar el seu pla estratègic. L’objectiu és impulsar projectes amb productes o serveis diferenciats dels que ja estan disponibles al mercat, que abordin nous nínxols de mercat i generin ocupació qualificada per a Catalunya.

Aquestes són les característiques de la línia Innova Global: Small Capital:

-          Import d’Inversió: entre 300.000 € i 2.000.000 €.

-          Termini:

o    Capital: horitzó temporal fins a 5 anys.

o    Préstec participatiu: amortització 3 - 5 anys.

-          Desinversió prevista en el pacte de socis.

-          Presència en el Consell d'Administració.

Contacta amb Avançsa, (telèfon 93 238 64 87) per determinar la documentació a presentar i els passos a seguir.

b)      Innova Global: Growth Capital

La línia Innova Global: Growth Capital ofereix suport financer d’entre 2.000.000 € i 8.000.000 € a empreses en fase de creixement (orgànic i inorgànic), i d’internacionalització.

El suport financer ha de permetre que les empreses duguin a terme actuacions com accelerar el desenvolupament de productes, aconseguir un creixement orgànic i inorgànic, integrar-se amb altres empreses o negocis, portar a terme un relleu accionarial, implantar companyies estrangeres amb necessitat de socis locals o l’adquisició per part de l’equip directiu de les empreses (MBO o MBI).

Les característiques de la línia Innova Global: Growth Capital són:

·         Import d’Inversió: entre 2.000.000 € i 8.000.000 €.

·         Termini:

o    Capital: horitzó temporal fins a 8 anys.

o    Préstec participatiu: amortització 5 - 8 anys.

·         Desinversió prevista en el pacte de soci.

·         Presència en el Consell d'Administració.

Contacta amb Avançsa, (telèfon 93 238 64 87) per determinar la documentació a presentar i els passos a seguir.

]]>
<![CDATA[ Quatre estudiants participen a l’IntEntSem, la cita anual europea d'emprenedoria universitària ]]> Mon, 29 May 2017 00:00:00 +0200

Marc Gaixas, Jennifer Trejos, Pau Josa i Diana Salmon, estudiants de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, van participar del 14 al 20 de maig a l’IntEntSem 2017, la trobada anual d’emprenedoria amb representats de cinc universitats europees on el TecnoCampus hi era present per quart any consecutiu. Els quatre estudiants, com a guanyadors del Weekend Challenge 2016, van viatjar fins a Oldenburg, a Alemanya, com a representants del TecnoCampus. Ho van fer acompanyats de Laia Vilà, responsable de l'àmbit d'emprenedoria universitària, qui destaca el potencial del grup que hi ha assistit aquest any: “És un grup molt implicat i obert que es va integrar ràpidament i que hi anava amb moltes ganes de treballar, col·laborar i aprendre”.

Jennifer Trejos, una de les participants, opina que participar a l’IntEntSem ha estat una experiència enriquidora tant des del punt de vista acadèmic, com cultural i personal. “La possibilitat de rebre formació de la mà de persones amb un llarg recorregut professional en l’ecosistema emprenedor m’ha permès reforçar els coneixements i conèixer altres punts de vista”, expressa Trejos. Durant una setmana els estudiants van treballar en equips multidisciplinaris, i també multiculturals, projectes innovadors al voltant d’un repte proposat per les universitats participants. Sota el lema “Someone’s trash is another’s treasure”, en aquesta edició cada equip havia de desenvolupar una idea de negoci viable i sostenible en el temps relacionada amb el reciclatge a través de la reutilització. “La tolerància i el respecte es reforcen en un ambient d’aprenentatge però a la vegada competitiu”, apunta Trejos. ”Quan treballes amb equips multidisciplinaris aprens a ser més pacient, més empàtic i a obrir la ment a noves maneres de fer”, explica Pau Josa. L’estudiant considera que per treballar amb equip és imprescindible ser humil amb les idees que té un mateix i que crear un bon ambient de treball entre els membres del grup.

Com a responsable de l’àrea d’emprenedoria universitària, Vilà aposta per seguir participant a l'IntEntSem en properes edicions, ja que és una jornada que permet als estudiants sortir de la seva zona de confort i relacionar-se amb persones d’altres cultures. “Els dona l’oportunitat de fer nous contactes, posar en pràctica l’anglès, i millorar la capacitat d’adaptació i les habilitats comunicatives”, conclou Vilà.
 

]]>
<![CDATA[ La primera trobada de graduats en Telemàtica reuneix un centenar d’exestudiants ]]> Fri, 26 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus va reunir ahir un centenar d’exestudiants en la primera trobada de graduats en Telemàtica de l’Escola Universitària Politècnica de Mataró (EUPMt), actual Escola Superior Politècnica del TecnoCampus.

El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, i el director de l’Escola Superior Politècnica, Marcos Faúndez, es van mostrar molt satisfets de l’èxit de la convocatòria, que va permetre als antics companys d’aules intercanviar experiències en el món professional. Faúndez va assenyalar que aquesta professionals que van passar per l’escola estan molt ben valorats al mercat, i molts d’ells ocupen llocs de responsabilitat en empreses. Jaume Teodoro va apuntar que el TecnoCampus és un projecte en creixement, i que entre les iniciatives per als propers anys hi ha incrementar les activitats del programa Alumni.

Després d’una visita guiada per les instal·lacions del TecnoCampus, la trobada va seguir a l’Hotel Atenea de Mataró, on es va celebrar un dinar. El ponent convidat en aquesta primera trobada va ser Victoriano Martín, d’Oracle, que forma part del Consell Alumni, l’òrgan format per exestudiants.

En aquesta primera trobada d’exestudiants de telemàtica, en l’organització i l’impuls de la qual va tenir un paper molt rellevant el professor Léonard Janer, es va apuntar a noves iniciatives com el servei d’orientació professional per a nous professionals i la Xarxa d’Empreses TecnoCampus (XET), que incrementarà el nombre d’empreses vinculades amb els estudis i els serveis a empreses del TecnoCampus.
 

]]>
<![CDATA[ La Fundació Banc Sabadell atorga deu beques per estades en universitats de fora de la UE ]]> Thu, 25 May 2017 00:00:00 +0200

La Fundació Banc Sabadell becarà el proper curs deu estudiants del TecnoCampus perquè facin estades en universitats de països de fora de la UE. L’acte de lliurament de la tercera edició de les beques On The Move s’ha celebrat avui a la Sala de Graus, amb la presència de set dels deu estudiants que el proper curs marxaran a països com Mèxic, Taiwan, Estats Units, Brasil o Xile.

El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, ha explicat que aquesta és la tercera edició d’unes beques sorgides de la necessitat d’ajudar econòmicament els estudiants que decideixen fer estades en universitats que no són de la UE i que no queden cobertes per les beques Erasmus. Teodoro ha agraït a la Fundació Banc Sabadell l’aposta per uns ajuts de 1.000 euros per a cada estudiant que ajuden a sufragar les despeses del viatge i l’estada.


La Fundació Banc Sabadell, que ha estat representada en l’acte per Ana María Mampel i Ana María Cordobés, remarca que aquestes beques s’emmarquen en l’aposta pel talent, el reconeixement a l’excel·lència acadèmica i la formació, com a peça fonamental per aconseguir una societat millor.

La directora de Comunicació i Serveis Campus del TecnoCampus, Luz Fernández, ha apuntat que en les dues edicions anteriors del programa un total de 17 estudiants se’n van beneficiar. Podeu conèixer la seva experiència en aquest vídeo.
 

]]>
<![CDATA[ El professor Eloi Serrano publica un article sobre les eleccions franceses ]]> Wed, 24 May 2017 00:00:00 +0200

El professor Eloi Serrano ha publicat un article a la revista Capgròs on analitza els resultats de les eleccions presidencials franceses i els posa en relació amb el pensament polític d'autors contemporanis com George Lakoff. El podeu llegir aquí.

]]>
<![CDATA[ Una bona gestió de la identitat digital és clau a l’hora de buscar feina ]]> Wed, 24 May 2017 00:00:00 +0200

Estudiants de primer i segon curs de diversos graus de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa van participar ahir dimarts 23 de maig a la primera sessió del Programa Skills sobre com afrontar una entrevista de feina amb èxit. La sessió va anar a càrrec d’Eva Marini, coordinadora del Servei Empresa-Ocupació de Barcelona Activa, i es va centrar en com les noves tecnologies han transformat la manera com la gent busca feina.

Marini va explicar que molts perfils que busquen les empreses actualment són professions que abans no existien, ja que la tecnologia ha permès la diversificació i l’especialització en àrees. En aquest sentit, les noves tecnologies no només han impactat en el sector de les TIC sinó que actualment “l’ús de la tecnologia és una competència bàsica en la majoria de llocs de treball”. Pel que fa a Catalunya, Marini va afirmar que el mercat evoluciona més ràpid del que ho fa el món acadèmic i professional, fet que provoca que sovint empreses busquin perfils professionals que encara no existeixen.

Per altra banda, la coordinadora del Servei Empresa-Ocupació de Barcelona Activa va destacar la reputació online com un dels altres aspectes fonamentals a tenir en compte a l’hora de buscar feina: “És important saber el que diuen d’un mateix a la xarxa ja que sovint les empreses busquen els perfils de xarxes socials dels possibles candidats”. "Una bona gestió de la identitat digital a la xarxa vol dir saber utilitzar amb èxit la visibilitat, la reputació i la privacitat”, va concloure.

El proper dimarts 30 de maig es durà a terme una segona sessió a càrrec de Rosaura Alastruey sobre les xarxes socials, i especialment LinkedIn, com un aliat indispensable en la recerca de feina. El Programa Skills és una iniciativa impulsada pel Servei de Carreres Professionals del TecnoCampus per fomentar que estudiants i graduats del TecnoCampus desenvolupin competències i habilitats professionals amb l’objectiu d’augmentar la seva ocupabilitat.

]]>
<![CDATA[ "Els mexicans són molt bons amfitrions i em van fer sentir com a casa" ]]> Wed, 24 May 2017 00:00:00 +0200

Mercè Masó és estudiant de la Doble titulació en Màrqueting i Comunitats Digitals i Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació del TecnoCampus i aquest curs ha marxat a estudiar fora gràcies al programa beques On The Move, atorgades per la Fundació Banc Sabadell.

Aquest dijous 25 de maig es farà el lliurament de les beques On The Move per al curs 2017-2018, uns ajuts que dona la Fundació Banc Sabadell per tercer any consecutiu. En aquesta entrevista, Masó ens explica els detalls de la seva estada al Tecnológico de Monterrey, a Mèxic.

En un inici, per què vas decidir marxar a estudiar uns mesos fora?
Em considero una persona a qui li agrada descobrir món, així que no volia perdre l’oportunitat de poder estudiar uns mesos fora. Tenia ganes de viure una aventura, tenir una experiència de creixement i superació personal, i ho volia fer fora de la meva zona de confort.

Vas marxar amb una beca del programa On The Move. Com descriuries la teva experiència a l’estranger?
És una etapa que m’ha aportat moltíssimes coses positives i he après un munt. Quan marxes a un altre país aprens a moure't, a espavilar-te, a obrir-te amb la gent i sobretot, a ser més pacient i resolutiu. Es tracta d’una experiència única que com a estudiant has d’aprofitar perquè potser només la viuràs una vegada.

Què és el més et va sorprendre més del país?
El que més em va sorprendre de Mèxic va ser la seva gent, ja que des del primer dia em vaig sentir molt acollida. La gent és encantadora, molt oberta i de seguida et conviden a sortir amb el seu grup d’amics. Els mexicans són molt bons amfitrions i em van fer sentir com si estigués a casa.

Des del punt de vista cultural, vas notar moltes diferències?
Segurament a Europa som més moderns pel que fa a la pluralitat de pensament i ideologies. Gran part de la gent viu a Mèxic és religiosa, i es nota. Una altra gran diferència és que els agrada fer tard, és a dir, quan has quedat amb algú has de tenir clar que arribarà gairebé trenta minuts després de l’hora acordada!

Alguna anècdota?
Crec que les millors anècdotes les vius quan viatges! En un dels primers viatges, a Veracruz, vam conèixer una parella de gent gran molt simpàtica de Ciutat de Mèxic a la cua d’un teatre. Al final, van acabar convidant-nos a casa seva a Ciutat de Mèxic i quan hi vam anar, ens van venir a buscar a l’aeroport i ens van acollir a casa seva. Això és una de les coses que et regala viatjar, que coneixes gent que t’acull i que t’explica històries del seu país que no sabies.

Què destacaries de la universitat on vas estudiar?
L’ambient estudiantil, és increïble. Potser tens classe només unes hores pel matí, però hi estàs gairebé tot el dia ja que hi ha moltes activitats per fer. Hi ha molts grups d’estudiants, activitats esportives de tot tipus, conferències i, fins i tot, hi ha un gimnàs dins del campus. Un altre aspecte que destaco és la connexió que existeix amb els àmbits de la innovació i l’emprenedoria. De fet, ara estan desenvolupant el Districto Tec, un projecte per transformar els barris i convertir Monterrey en una ciutat emprenedora.

Recomanaries a altres estudiants marxar fora?
Ho recomano totalment! El TecnoCampus ofereix moltes possibilitats, i cada vegada hi ha més convenis amb altres universitats i pots marxar a estudiar a països més interessants. El meu consell és que us llenceu a l’aventura i aneu a aquell lloc que més us agradi, independentment del que puguin opinar altres. I a la gent que realment us agradi viatjar, sense cap mena de dubte l’animo a visitar aquest país tan màgic com és Mèxic!

]]>
<![CDATA[ Presentació del programa Accelera el creixement el 26 de maig ]]> Tue, 23 May 2017 00:00:00 +0200

Vols donar un impuls al creixement de la teva empresa?

El proper 26 de maig a les 9:30h es presenta la sisena edició de l’Accelera el Creixement, un programa de suport a empreses amb alt potencial de creixement promogut per la Diputació de Barcelona i PIMEC i, en el qual la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme participa com a agent referent del teixit empresarial del territori. Inscriu-te aquí a la presentació.

Aquest programa està adreçat a empreses amb un mínim de 5 anys d’antiguitat i 3 treballadors, que tinguin la voluntat de desenvolupar un pla de creixement i vulguin comptar amb l’assessorament in company d’experts en temes com estratègia, finançament, innovació, internacionalització, entre altres, per tal d’abordar els projectes de creixement.

Les candidatures es podran presentar fins el 5 de juny de 2017 per correu electrònic, fax o en mà, a la seu o delegacions de PIMEC o al Centre Local de Serveis a les Empreses.  

Per a més informació del programa, podeu consultar la web www.acceleraelcreixement.com o bé contactar directament amb Carles Fillat, de TecnoCampus, en el correu cfillat@tecnocampus.cat o amb Annabel Cuatrecases, de PIMEC, en el correu acuatrecases@pimec.org o en el telèfon 934 964 571.

]]>
<![CDATA[ PG Conocimiento analitza l’ús de la intel·ligència empresarial a l’administració local en el Business Corner ]]> Tue, 23 May 2017 00:00:00 +0200

El passat dijous 18 de maig es va dur a terme el Business Corner de intel·ligència empresarial a l’administració local al TecnoCampus, a càrrec de PG Conomimiento, empresa ubicada al mateix parc tecnològic i empresarial.

A la sessió van assistir-hi una vintena de responsables de l’àrea de tecnologia de diversos ajuntaments de Catalunya, amb l’objectiu de conèixer els darrers projectes que s’han realitzat amb la plataforma de business intelligence Atlas SBI, creada per PG Conocimiento. L’objectiu de la sessió era compartir experiències en l'ús d'aquesta plataforma entre diferents ajuntaments catalans i alhora, donar a conèixer la potencialitat d’Atlas SBI a representats d’entitats locals del territori. Alguns dels projectes que actualment ja estan funcionant són l’Evolució del Pressupost Obert, de l’Ajuntament de Cambrils; Quadre de comandament de RRHH, de l’Ajuntament de Sant Feliu; Seguiment del PAM, de l’Ajuntament d’Esplugues; i Integració d’Atlas SBI amb mapes, de l’Ajuntament de Mataró.

La plataforma Atlas SBI és una eina que facilita l’intercanvi de projectes que realitzen diferents ajuntaments i permet establir sinergies entre els coneixements que es generen en les administracions locals.

]]>
<![CDATA[ El grup de recerca SSIT edita un llibre sobre música, so i silenci a l’audiovisual ]]> Tue, 23 May 2017 00:00:00 +0200

El grup So, Silenci, Imatge i Tecnologia (SSIT) ha editat el llibre “Música, sonido y silencio en el audiovisual: el sonido documental” com a recopilació de les comunicacions més destacades que es van presentar al I Congrés Perspectiva Sonora el juliol de 2015.

En aquesta publicació, coordinada pel coordinador del grup SSIT, el professor Daniel Torras, es comenten aspectes com l’ús de la música a la publicitat, el silenci com a recurs expressiu al cinema, aproximacions conceptuals a l’espai sonor, vincles del so i el format documental i, fins i tot, noves metodologies de recerca i treball de casos concrets.

El llibre es distribueix exclusivament per Amazon. El podeu localitzar al aquest enllaç.

]]>
<![CDATA[ Se signa un acord amb Atrium Films per incentivar que estudiants d’audiovisuals participin al festival CinemadaMare ]]> Thu, 18 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus firmarà properament un acord amb la distribuïdora cinematogràfica Atrium Films per promoure que estudiants de tots els cursos del Grau en Mitjans Audiovisuals de l’Escola Superior Politècnica participin al CinemadaMare, un campus internacional i itinerant per a joves cineastes que enguany se celebra del 19 de juny al 12 de setembre.

La quinzena edició del festival arrencarà a Roma i cada setmana aniran començant grups des dels diferents llocs d’Europa des d’on s’organitza el festival, entre els quals es troba Catalunya per primera vegada. La ciutat de Vilafranca acollirà del 14 al 21 de juliol prop d’un centenar de joves que durant una setmana rodaran per equips un curtmetratge, que competirà per un dels premis setmanals que s’atorgarà al llarg de les dotze etapes que formen el festival.

Al festival hi poden participar joves d’entre 20 i 35 anys de qualsevol país del món i de totes les disciplines cinematogràfiques, que hauran de sotmetre a certamen un projecte audiovisual que competirà per un premi principal de CinemaDaMare. El termini per poder presentar el projecte acaba el proper 31 de maig. L’acord del TecnoCampus amb la distribuïdora Atrium Films permetrà que dos estudiants del Grau en Mitjans Audiovisuals participin al campus itinerant de manera fixa i que sis estudiants més puguin assistir a la setmana de Vilafranca.

A part de produir un curtmetratge i sotmetre’l a concurs, el festival CinemadaMare ofereix als participants sessions de formació, workshops i més de trenta classes magistrals gratuïtes amb professionals de l’àmbit audiovisual.
 

]]>
<![CDATA[ Convocatòria oberta per a professorat d'infermeria i videojocs ]]> Thu, 18 May 2017 00:00:00 +0200

Us informem que la Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme ha activat els següents processos de selecció de professorat en els àmbit de la infermeria i els videojocs:

S13/2017_PDI_PERM_INF PROFESSORAT PERMANENT INFERMERIA-30. (OFERTA) Data de publicació:16/03/2017

S12/2017_ASS_NEG_VID PROFESSORAT ASSOCIAT VIDEOJOCS NEGOCI. (OFERTA) Data de publicació: 17/05/2017

S11/2017_ASS_DIS_VID PROFESSORAT ASSOCIAT VIDEOJOCS DISSENY. (OFERTA) Data de publicació: 17/05/2017

S10/2017_ASS_DES_VID PROFESSORAT ASSOCIAT VIDEOJOCS DESENVOLUPAMENT. (OFERTA) Data de publicació: 17/05/2017

S09/2017_ASS_ART_VID PROFESSORAT ASSOCIAT VIDEOJOCS ART. (OFERTA) Data de publicació: 17/05/2017

]]>
<![CDATA[ Oferta de màsters i postgraus per al curs 2017-2018 ]]> Thu, 18 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus amplia l'oferta de màsters i postgraus de cara al curs 2017-2018, amb l’objectiu de donar continuïtat a la formació dels seus graduats i respondre a les noves necessitats de formació dels professionals en els àmbits de coneixement dels seus tres centres universitaris. L’oferta està formada per dos màsters universitaris oficials, tres màsters propis i deu postgraus.

Com a novetats d’aquest any, destaquen tres màsters propis: el d'Indústria 4.0, organitzat conjuntament amb la UOC i 100% online; el d'Entrenament Personal i Readaptació Físicoesportiva; i el d'Atenció a la persona en situació d’urgència i/o emergència, que és una evolució del postgrau que s’ha fet durant tres cursos.

Cal destacar també que aquest curs també s'impartirà la 8ª edició del màster universitari en Emprenedoria i Innovació, la 5a edició del postgrau en Bioarquitectura i la 4a edició del postgrau en Social Media i Màrqueting Digital. 

Ja està obert el període de preinscripció i, en cas de formalitzar-la abans del 15 de juliol, l'estudiant obtindrà un 5% de descompte acumulable a altres possibles promocions.

Per a més informació podeu adreçar-vos a formaciopermanent@tecnocampus.cat o bé consultar el nostre web.

]]>
<![CDATA[ Oberta la convocatòria de les "Beques TecnoCampus" per als estudis de grau ]]> Thu, 18 May 2017 00:00:00 +0200

Com és ja habitual en diversos centres universitaris, el TecnoCampus, amb una oferta de 12 graus i 4 dobles titulacions per al proper curs acadèmic, ofereix un total de 18 beques d’estudi pròpies, que s'afegeixen a les que concedeix l'administració.

Les "Beques TecnoCampus" inclouen la gratuïtat dels estudis de grau al llarg de tots els cursos. La seva obtenció, i el fet de mantenir-la durant els anys que duren els estudis universitaris, està condicionada al compliment d'una sèrie de requisits de renda familiar i expedient acadèmic que es poden consultar en les bases de la convocatòria.

El termini per optar a una d'aquestes beques acaba el 31 de maig, a les 14h.

]]>
<![CDATA[ ”Marketing en Bus”, un format innovador per connectar estudiants amb professionals del màrqueting ]]> Wed, 17 May 2017 00:00:00 +0200

Cinc estudiants del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals i de la doble titulació amb Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació del TecnoCampus van participar el passat dijous 11 de maig al “Marketing en Bus”, una iniciativa organitzada pel Club Marketing Barcelona amb la col·laboració de Moritz Barcelona. Es tracta d’una iniciativa pensada per apropar estudiants i professionals del màrqueting interessats a parlar i debatre sobre el present i el futur del sector.

En aquesta edició, els estudiants Jordina Sánchez, Edorta Gallastegui, Ariadna Carbonell, Mercè Masó i Cristina Mas van recórrer els carrers de Barcelona a bord del bus de la Moritz amb Ignacio Sala, cofundador i director de màrqueting d’Atrápalo, portal d’oci i viatges amb seu a Barcelona. Durant tres hores els estudiants van conversar amb l’emprenedor i expert en màrqueting a bord del bus, a més de fer una parada a la Fàbrica Moritz per prendre una cervesa.

Quines són les claus perquè una campanya de màrqueting tingui èxit? Quins perfils professionals busquen companyies com Atrápalo? Quina estratègia ha de seguir una empresa davant d’una crisi comunicativa? Aquests són alguns dels temes que van sorgir durant la trobada i que Sala va debatre d’una manera oberta i distesa amb els cinc estudiants de màrqueting del TecnoCampus. Sala els va ensenyar en primícia la propera campanya que estrenaran a Amèrica Llatina en els propers mesos, un espot únic pensat perquè funcioni en els diferents països llatinoamericans. Tot i que actualment Atrápalo viu un moment de consolidació i de creixement cap a nous mercats, Sala va comentar que com a portal d’oci i viatges van notar la crisi econòmica del 2008, sobretot en el tipus de turisme, ja que l’oci és “un baròmetre molt significatiu lligat a la cultural del país i una de les primeres coses que la societat retalla en períodes de recessió econòmica”.

Per altra banda, el cofundador d’Atrápalo també va aprofundir en l’àmbit de la responsabilitat social corporativa, com un element important a treballar com a empresa. “Tot i que sigui un aspecte que a vegades no es potenciï comunicativament, és essencial que estigui alineat amb l’estratègia de màrqueting de l’empresa”, va afegir Sala. Més enllà de les campanyes i les estratègies, Sala va destacar que l’equip humà que treballa darrere cada projecte és clau per aconseguir assolir l’èxit: “Una de les tasques més importants dels directius d’una empresa és conèixer nou talent, també entre els més joves”.

Aquesta és la quarta edició del “Marketing en Bus” que organitza el Club Marketing Barcelona i que compta amb la col·laboració de Moritz. Els propers professionals que compartiran experiència amb estudiants seran els directors de màrqueting Lluís Pons, del Banc Sabadell; i Paco Prat, d’Unilever.

]]>
<![CDATA[ L’Ocitur’17 conclou que els estudis de turisme són un factor de creixement del sector ]]> Wed, 17 May 2017 00:00:00 +0200

La jornada Ocitur’17, que s’ha celebrat avui al TecnoCampus, ha debatut l’encaix dels estudis de Turisme en un sector de l’economia que està en plena expansió. El professor del grau, Josep Maria Raya, ha apuntat que el nombre de titulats universitaris dins del sector ha tendit a l’alça. Tot i això, ha assenyalat que entre els graduats o llicenciats hi ha una tendència a ocupar llocs de treball de rang inferior al d’universitaris, és a dir, de baixa qualificació. Raya ha apuntat, no obstant, que els estudis de turisme són joves, i que la penetració de graduats i l’assumpció de responsabilitats és lenta però constant.

Per part de la Generalitat, Josep Ginesta, secretari general de Treball, Afer Socials i Famílies, ha apuntat que l’ocupació del sector a Catalunya és ja superior a la de l’any d’inici de la crisi, el 2008, amb 400.000 afiliats a la Seguretat Social. “És un sector, és cert, on entra molta gent d’altres àmbits, i on hi ha precarietat i temporalitat”, ha admès. Ginesta s’ha mostrat convençut que “el títol no garanteix l’èxit, però és una via d’accés i de progrés posterior dins de l’empresa”, ha conclòs.

En la benvinguda, el director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, ha remarcat el compromís de la institució en la formació en turisme, que al TecnoCampus s’imparteix en la doble titulació de Turisme i Gestió del Lleure i Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació. Teodoro ha remarcat l’aposta de Mataró per fer créixer un sector molt mes desenvolupat en altres municipis, com els de l’Alt Maresme.

Estudiants, graduats, professors i professionals de l’àmbit del turisme han participat en dues taules rodones on s'ha debatut sobre les expectatives dels estudiants i les percepcions dels titulats, d’una banda, i sobre la demanda del mercat en relació a la formació universitària, de l’altra. Els ponents han coincidit a assenyalar el factor humà com un dels elements determinants per als estudiants a l’hora d’escollir turisme, i l’actitud com un aspecte clau per evolucionar professionalment dins del sector. “Les aptituds les pots aprendre amb el temps però l’actitud neix d’un mateix i és vital per aconseguir els teus objectius”, ha afirmat Pol Fagès, graduat en Turisme, Hosteleria i Gastronomia.
 

]]>
<![CDATA[ Christian Rodríguez presenta el llibre “Despegar”, amb consells sobre com iniciar una aventura empresarial ]]> Tue, 16 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus va acollir el passat dijous 11 de maig la presentació del llibre Despegar, la primera publicació de Christian Rodríguez, emprenedor d’èxit de la comarca. És el CEO i fundador de Byhours.com, una feina que actualment compagina amb activitats de mentoria i col·laborant en reconegudes acceleradores digitals.

En aquest primer llibre, l’autor explica d’una manera molt amena però alhora realista els passos i etapes que viu un emprenedor a l’hora de començar una aventura empresarial. En aquest sentit, el llibre descriu tot el procés, des del naixement de la idea de negoci fins a la creació de l’empresa, passant pels socis, l’equip, el mercat i els inversos, entre d’altres aspectes. Després d'haver creat sis companyies en sectors diferents però amb un denominador comú -la innovació- Rodríguez va explicar durant la presentació del llibre els principals reptes als que s'enfronta actualment un emprenedor a l'hora de tirar un projecte endavant.

]]>
<![CDATA[ Unes 160 persones realitzen el curs de Suport Vital Bàsic i Desfibril·lació Externa Automàtica ]]> Tue, 16 May 2017 00:00:00 +0200

L’Escola Superior de Ciències de la Salut va aconseguir captar 160 voluntaris per participar en el curs gratuït de Suport Vital Bàsic i Desfibril·lació Externa Automàtica, que es va dur a terme al TecnoCampus els dies 5 i 6 de maig.

Es tracta d’un curs que impulsen el Centre de Simulació i Innovació de l’Escola Superior de Ciències de la Salut del TecnoCampus amb el Consell Català de Ressucitació (CCR) amb l’objectiu de difondre la teoria i les habilitats pràctiques entre la població per tal de prevenir i tractar l’aturada cardíaca. Tots els participants van rebre un certificat oficial emès per el CCR i per l’European Resuscitation Council (ERC).


 

]]>
<![CDATA[ L'aprenentatge basat en problemes, al Pick Up Idees del 9 de juny ]]> Tue, 16 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus col·labora un any més a la Pick Up Idees, una jornada itinerant d’innovació docent que aquest any arriba a la seva sisena edició. És una activitat adreçada a professors, tant de secundària i batxillerat com d'universitat ,que enguany se centrarà en l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), una nova metodologia que està transformant els processos educatius.

La sessió se celebrarà el proper divendres 9 de juny a la UPF Barcelona School of Management, en horari de matí, i es tracta d’una activitat organitzada per aquesta entitat juntament amb el Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLICK) de la UPF, i el Servei de Qualitat, Aprenentatge i Innovació del TecnoCampus.

Amb el títol “Houston, tenim un problema!”, el lema de la trobada fa referència a com adaptar-se a les noves formes d’aprenentatge dels alumnes. Per què apostar per l’ABP? Com s’avalua el procés d’aprenentatge dels alumnes? Quin és el nombre de participants ideal per grup? Aquests són alguns dels aspectes que es treballaran en aquesta jornada pensada per analitzar i debatre els elements claus de l’APB.

Al llarg de la sessió també participaran com a ponents professors de la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Girona i el TecnoCampus. En aquest sentit, la professora Noemí Ruíz explicarà una experiència relacionada amb els processos de modelització matemàtica sobre l’evolució d’una xarxa social que va dur a terme amb els estudiants de primer curs del Grau en Adminsitració d’Empreses i Gestió de la Innovació de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa. El TecnoCampus va acollir la Pick Up Idees V, que va reunir vuitanta docents i que es va centrar a com motivar els estudiants perquè s’impliquin en el seu aprenentatge.  

La Pick Up Idees és una iniciativa nascuda per promoure espais de trobada entre professionals de l’educació. Les inscripcions per participar en aquesta edició estan obertes, trobaràs el formulari aquí.
 

]]>
<![CDATA[ Business Corners de maig: PG Conocimiento i ARDG Consulting ]]> Mon, 15 May 2017 00:00:00 +0200

Els "Business Corners" (a la imatge, un dels que es va celebrar l'any passat amb CSV Experts) són espais pensats per fer que les empreses que conformen la comunitat empresarial del TecnoCampus puguin compartir coneixement i els projectes que tenen en marxa amb la resta d'empresaris i/o emprenedors del parc.

Durant aquest mes de maig podrem gaudir de dues activitats del "Business Corner":

En primer lloc, PG Conocimiento, empresa fundada l’any 2000, s’especialitza en el desenvolupament i la implantació de sistemes propis d’Intel·ligència Empresarial (Business Intelligence), amb la plataforma Atlas SBI, què està esdevenint la plataforma de Business Intellicence referent a l’administració local. on cada vegada és més present. L’empresa, protagonitzarà el Business Corner del proper 18 de maig amb el seu WorkShop de Business Intelligence a l’Administració Local.

Informació i inscripcions aquí

ARDG Consulting serà l’empresa ponent en el segon "Business Corner" sota el tema “Com planificar i executar estratègicament una acció comercial B2B 2.0 amb èxit”. En aquesta sessió, els assistents s'emportaran una clara visió i comprensió de com el "Mètode ARDG" ens ajuda i guia en l'aplicació de la metodologia necessària per a aconseguir la generació de valor diferencial i, en conseqüència, l'èxit comercial. El Business Corner d’ARDG tindrà lloc el dia 25 de maig,

Informació I inscripcions aquí.

]]>
<![CDATA[ Classe magistral sobre disseny de nivells de videojocs, en clau artística ]]> Mon, 15 May 2017 00:00:00 +0200

El Grau en Disseny i Producció de Videojocs va organitzar el passat dimarts 9 de maig una classe magistral sobre disseny de nivells de videojocs, a càrrec del director d’art Miguel Martín. La conferència se centrava en el vessant més artístic del procés de creació d’un videojoc des de zero i s’emmarcava dins de l’assignatura de tercer curs Disseny de Nivells, impartida pel professor Daniel Castellanos.

El principal objectiu de la ponència era que els estudiants coneguessin de primera mà l’experiència professional de Martín com a director d’art en el sector dels videojocs. Amb més de vint anys d’experiència en el món de les arts visuals, Martín ha treballat com a director d’art, dissenyador gràfic o en la creació d’efectes de postproducció, entre d’altres responsabilitats, a empreses destacades dels àmbits de l’audiovisual i els videojocs, com Sony Computer Entertainment Europe, Gameloft o Tornasol Films. Durant la conferència, Martín va remarcar que a l'hora de treballar en el disseny de nivells de videojocs, on es creen diferents mons virtuals, és essencial que hi hagi una bona coordinació entre els departaments de disseny, programació i producció. “És una feina complexa i s’ha de treballar en equip per aconseguir que el projecte tingui la màxima qualitat possible”, va afegir.


 

]]>
<![CDATA[ Beecubu comercialitza amb èxit la plataforma Mostrarium, una sola app oficial per a smart cities ]]> Mon, 15 May 2017 00:00:00 +0200

Beecubu, empresa allotjada al parc Tecnocampus, ha estat notícia a la Vanguardia amb la seva plataforma que permet a cada Ajuntament gestionar, publicar i oferir accés a serveis, agendes i curiositats de la seva ciutat, pagar l’aparcament de la zona blava o comunicar una incidència viària.

L’app es diu Mostrarium i ja l’utilitzen una trentena d’ajuntaments de Catalunya i el País Basc.

L’empresa del parc ja té nous projectes en cartera, com una aplicació de smart regions on es pot aportar continguts de diversos municipis.

Consulta la noticia sencera aquí.

]]>
<![CDATA[ El professor Marcos Faúndez fa una estada a Brandenburg dins del programa Erasmus+ per a professorat ]]> Mon, 15 May 2017 00:00:00 +0200

Marcos Faúndez, professor i director de l’Escola Superior Politècnica del TecnoCampus, va viatjar els dies 8 i 9 de maig a la ciutat de Brandenburg, a Alemanya, en el marc del programa Erasmus+ de mobilitat internacional per a Personal Docent i Investigador (PDI).
En aquesta ocasió, Faúndez va donar classes sobre biometria als estudiants de grau i màster d’informàtica de la Brandenburg University of Applied Sciences, sobretot pel que fa a les seves aplicacions mèdiques. Per altra banda, la visita també va servir per promocionar TecnoCampus com a destinació per marxar a estudiar a l’estranger entre els estudiants d'aquesta universitat.

]]>
<![CDATA[ Jornada de finançament amb ENISA i ICF el proper 31 de maig ]]> Mon, 15 May 2017 00:00:00 +0200

Tens un projecte innovador i busques finançament?

El TecnoCampus et dóna l'oportunitat de conèixer de primera mà les principals línies de finançament per a projectes tecnològics i/o innovadors d'IFEM i ENISA.

Enisa va finançar al 2016 més de 800 operacions amb una inversió superior a 80 milions d’euros i té com a objectiu per a 2017 mantenir el pressupost amb la finalitat de donar suport a la creació, creixement i consolidació de pimes. Ofereix préstecs participatius per imports d’entre 25.000€ i 1.500.000€, sense més avals ni garantia que un pla de negoci viable i la solvència professional de l'equip emprenedor.

Vine el 31 de maig i el Javier Sánchez, responsable d'operacions d'ENISA i Emili Gómez, director de Capital MAB d’IFEM, t'explicaran les característiques dels seus instruments financers.

Programa:
10:30h Benvinguda.
10:40h Emili Gómez, director de Capital MAB d’IFEM.
11:00h Javier Sánchez, responsable d'Operacions d'ENISA.
11:20 Torn de preguntes.
11:35 Entrevistes personalitzades.
 

Inscripcions aquí.

]]>
<![CDATA[ La presentació del programa Go Global reuneix un centenar d'empresaris ]]> Fri, 12 May 2017 00:00:00 +0200

El programa Go Global de suport a la internacionalització d'start-ups i petites i mitjanes empreses s'ha presentat aquest migdia en una sessió que ha reunit un centenar de persones. La directora de l'Àrea d'Empresa i Emprenedoria del TecnoCampus, Emma Feriche, ha destacat que el programa desenvolupa una metodologia pròpia, aporta valor a les empreses i els facilita l'entrada a mercats madurs com l'italià, el francès, el portuguès, l'alemany o el nord-americà.

Representants dels parcs tecnològics francès (Toulon) i portuguès (Lisboa) han intervingut en la presentació d'avui, en la qual s'ha explicat que el programa facilitarà, via aquests parcs, les col·laboracions amb empreses d'aquests països. Una oportunitat, segons ha explicat Emma Feriche, per, de la mà d'un mentor, iniciar o ampliar l'aventura internacional.

El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, ha explicat que el parc, amb 120 empreses instal·lades, té com a objectiu ampliar els serveis que reben, i que el programa Go Global s'emmarca en aquesta voluntat. La presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, per la seva banda, ha remarcat la importància de la connexió del TecnoCampus amb la ciutat, en aquest cas amb nous serveis que afavoreixin el teixit productiu i, per tant, ajudin en la creació de riquesa i llocs de treball.

]]>
<![CDATA[ El curmetratge "Cara B" guanya la segona edició del festival audiovisual ARQFest ]]> Fri, 12 May 2017 00:00:00 +0200

Els estudiants de quart curs del Grau en Mitjans Audiovisuals del TecnoCampus Eric Berenguer, Pol Buch, Adolf Comes, Pol Peitx i Jordi Planas han guanyat el Premi ARQ al millor treball amb Cara B, un curtmetratge que narra la història nostàlgica sobre una ex parella.

El lliurament del guardó va tenir lloc durant l’entrega de premis que va acollir l’Auditori del TecnoCampus el passat divendres 5 de maig. La benvinguda va anar a càrrec del director del TecnoCampus, Jaume Teodoro, que va destacar que l’ARQFest forma part de l’aposta del centre pel talent universitari i pels projectes creats per estudiants.

El jurat d’aquesta edició estava format per Marcos Faúndez, director de l’Escola Superior Politècnica; Jesús González, cofundador del col·lectiu de cinema Hotel Elèctric; Eduard Cot, realitzador audiovisual, escriptor i desenvolupador web; Endika Rey, doctor en Comunicació Social per la Universitat Pompeu Fabra; i Bruno de Fabriziis, graduat del TecnoCampus amb matrícula d’honor al Treball Final de Grau.

La gala d’entrega de premis també va servir per reconèixer altres Treballs de Final de Grau que destaquen per la seva qualitat en l’àmbit de l’animació i les arts digitals, en el cas del TAG; de la imatge, en Mensajes en una Botella; i del so i/o música, en el cas de Numen. Alhora, es van dedicar quatre premis a posar en valor els millors projectes de cada curs del Grau en Mitjans en Audiovisuals. Les peces premiades van ser El juego de muñeca, de primer curs; Six feet under, de segon curs; ReallyCalvins, de tercer curs; i Cara B, de quart curs. Durant l’acte es van lliurar fins a dotze mencions especials que posaven en relleu la qualitat de projectes en diverses facetes de l’audiovisual:

  • Millor Projecte Ficció: Cara B
  • Millor Projecte No-Ficció: Lluitem junts
  • Millor Guió: Numen
  • Millor Direcció: Stand up
  • Millor Producció: Numen
  • Millor Fotografia: Cara B
  • Millor Muntatge: Vacío
  • Millor Banda Sonora: El motiu
  • Millor Disseny Sonor: Numen
  • Millors Efectes Especials i Grafisme: My personal CV
  • Millor Direcció Artística, Vestuari i Maquillatge: Arrival in Nara
  • Milor Videojoc: Drone Combat

A part dels premis escollits pel jurat, també es van donar els premis als projectes més votats pel públic. Dins de la sessió oficial es va reconèixer el curtmetratge Mensajes en una botella, de Nil Santané, una peça audiovisual que va néixer com a Treball Final de Grau i que ha estat escollida per la marca Vichy Catalán com a part de la seva nova campanya comercial. Pel que fa a la secció no-oficial, el premi del públic va ser per Zed and Marvin, dels estudiants Dídac Abril, Ferran Grau, Helena Lobato, Marc Gómez, Roger Sera, Jordi Rubinat i Pau Sallarès. 

Els premis per als guanyadors de els diferents categories són xecs regal, valorats entre 100 i 400 euros, per comprar a Amazon. L’ARQFest, que enguany s’ha celebrat els dies 4 i 5 de maig, són unes jornades que volen donar visibilitat als productes audiovisuals realitzats per estudiants i graduats del Grau en Mitjans Audiovisuals i del Grau en Disseny i Producció de Videojocs del TecnoCampus. 

Pots consultar les fotos de la jornada a l'àlbum de fotos de Flickr.

]]>
<![CDATA[ El Pla Estratègic 2022 llança el repte del districte TecnoCampus com a pol de creixement ]]> Thu, 11 May 2017 00:00:00 +0200

L’alcalde, David Bote; la regidora de Promoció Econòmica i Innovació i presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén; i el director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, han presentat aquest matí en roda de premsa el nou Pla Estratègic del TecnoCampus, que recull l’estratègia que seguirà en els propers anys en els seus diversos àmbits de treball. El document, fruit d’un ampli procés participatiu que ha implicat 126 persones, l’ha dut a terme la Fundació amb el suport de la consultora Deloitte..

El document identifica quatre grans àmbits estratègics en els quals actuarà els propers anys. Són els següents:

Model acadèmic de qualitat fortament professionalitzador. En aquest àmbit s’incideix en el pas de la fase de creixement, que ha permès duplicar la xifra d’estudiants els darrers cinc anys, a la de consolidació, amb mesures com el topall de 3.500 estudiants al campus o l’impuls a la recerca. La presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, ha destacat que la xifra dels 3.500 estudiants pràcticament s'assolirà el curs vinent. "Els propers anys el creixement pot venir via postgraus i màsters com el que engegarem properament amb Pimec, d'indústria 4.0", ha apuntat.

Evolucionar el model de parc cap el districte TecnoCampus. Es proposen accions com la creació d’espais per a la indústria 4.0 en el nou espai de desenvolupament urbà de l’antiga Iveco-Pegaso o la dinamització de l’espai marítim amb el suport del TecnoCampus. L'alcalde, David Bote, ha explicat que el nucli del TecnoCampus és el seu edifici actual, i que a partir d'ara es contemplaran accions com la que s'ha fet a l'edifici de salut inaugurat l'octubre de l'any passat: un espai de Pumsa que es lloga i al qual es dona un ús que ara és universitari i que, a final d'any, serà també empresarial, amb espai per a empreses de l'àmbit de la salut.

Motor d’innovació i desenvolupament econòmic del territori. En aquest àmbit s’incideix en l’aliança estratègica i competitiva amb Eurecat, la necessitat d’esdevenir propulsor d’iniciatives que dinamitzin el teixit productiu i el reforç del nexe amb la ciutat, com el que situa Mataró com a ciutat universitària. Tant l'alcalde com Dolors Guillén han insistit que el TecnoCampus va més enllà del que passa a les empreses o als universitaris que hi són en el dia a dia. Hi ha projectes, com el que s'impulsa en l'àmbit tèxtil, que passen per dinamitzar el teixit productiu de la ciutat i la comarca.

Model de finançament d’organització coherent amb els reptes de futur. Aquest àmbit se centra en la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, encarregada de la gestió del parc. Alguns aspectes destacats en aquest àmbit són la voluntat de reforçar el vincle en l’àmbit acadèmic amb la Universitat Pompeu Fabra, la necessitat de dotar dels recursos adequats l’organització des d’un punt de vista de recursos humans o la voluntat d’avançar en la digitalització. El director general, Jaume Teodoro, ha indicat en la roda de premsa que el TecnoCampus se sustenta en un model de triple hèlix on són presents l'administració, les empreses i la universitat, i que l'equilibri entre aquestes elements és enriquidor i factor de dinamització.

El Pla Estratègic 2022 de la Fundació ha estat aprovat pel Patronat, màxim òrgan de govern, i el Ple de l’Ajuntament de Mataró n’ha donat compte en la darrera sessió plenària. Properament s'organitzarà una sessió oberta en la qual s'explicaran amb detalls les accions que contempla el pla.

]]>
<![CDATA[ El Fòrum del Talent Salut i l'Activitat Física reuneix professionals i estudiants ]]> Thu, 11 May 2017 00:00:00 +0200

El Fòrum del Talent Salut i l'Activitat Física ha reunit avui professionals i estudiants dels darrers cursos a les instal·lacions de l'Escola Superior de Ciències de la Salut, inaugurades l'octubre passat. El fòrum éspecífic per a estudiants d'Infermeria i de Ciències de l'Activiat Física i l'Esport és el tercer any que se celebra, i és una oportunitat perquè les institucions que donen feina a aquests professionals connectin amb les noves promocions, els expliquin com és la demanda laboral i quines actituds i competències els seran demandades. 

Abans de les sessions informatives per a cada grau, s'han fet un acte obert al gimnàs i demostracions tant en els laboratoris de simulació d'infermeria com en els d'activitat física. Els assistents han pogut comprovar el nivell punter dels equipaments amb demostracions per part dels professors i els estudiants.

La presidenta de la Fundació TecnoCampus, Dolors Guillén, i la directora de l'Escola Superior de Ciències de la Salut, Esther Cabrera, han remarcat la voluntat del TecnoCampus d'incidir en una docència del màxim nivell i un enfoc professionalitzador del qual el Fòrum celebrat avui és una mostra.

]]>
<![CDATA[ La professora Esther Cabrera intervé demà en el programa “Pantalla Oberta”, de m1tv ]]> Tue, 09 May 2017 00:00:00 +0200

Esther Cabrera, professora i directora de l’Escola Superior de Ciències de la Salut, participarà demà dimecres 10 de maig en el programa Pantalla Oberta, de m1tv, amb motiu del Dia Internacional de la Infermera, que se celebra el proper divendres 12 de maig.

El títol del debat d'aquesta setmana és “Pensem prou amb els cuidadors?”, i per aquest motiu s’han convidat diferents infermers de la comarca per parlar sobre diversos programes de cuidadors. En aquest sentit, Esther Cabrera explicarà i analitzarà el programa ADAC, un curs de formació dirigit a cuidadors que tenen cura de persones amb alguna malaltia crònica o dependència.

També hi seran presents Alberto Martín, infermer del Consorci Sanitari del Maresme, que explicarà els programes que es realitzen a pacients i familiars sobre alimentació en pacients diagnosticats de disfàgia; Anna Rufiandis, infermera de l’Institut Català de la Salut, que explicarà el programa Geriàtrics, creat amb l'objectiu de formar cuidadors formals; i un representat de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.
 

]]>
<![CDATA[ El professor Eloi Serrano publica un treball acadèmic sobre Pasqual Maragall ]]> Mon, 08 May 2017 00:00:00 +0200

El professor de l'Escola Superior de Ciències Socials i de l'Empresa del TecnoCampus, Eloi Serrano, fins fa uns mesos investigador principal del "Programa llegat Pasqual Maragall", que analitza el pensament i l'acció política de l'exalcalde de Barcelona i expresident de la Generalitat, acaba de publicar el treball "“Un estudio sobre las fuentes doctrinales en los escritos económicos de Pasqual Maragall”. El treball el podeu consultar al següent link. L'altre autor del treball és el professor de la Universitat de Barcelona Javier San Julian. 

Segons Serrano, les idees polítiques, socials i fins i tot les referents a qüestions d'organització urbana de Maragall han estat exposades al públic en moltes ocasions i a través de mitjans molt diversos. Alguns aspectes, però, han passat relativament desapercebuts. Un d'ells és la seva formació com a economista, a Barcelona i a Nova York. Maragall va redactar alguns treballs acadèmics en aquesta etapa -incloent-hi la seva tesi de màster a la New School for Economic Research i la seva tesi doctoral a la Universitat Autònoma de Barcelona-, en què va mostrar la seva preferència per l'obra de certs economistes d'orientació ricardiana, marxista i postkeynesiana.

A partir d'una revisió dels seus escrits econòmics de caràcter acadèmic més rellevants, aquest article tracta de donar relleu a les fonts doctrinals que Maragall va utilitzar. Encara que no s'estableix una correlació entre les idees d'aquests economistes i l'activitat posterior de Maragall, els autors consideren important destacar les principals referències econòmiques de la seva època acadèmica.

]]>
<![CDATA[ "Som més capaços del que creiem" ]]> Fri, 05 May 2017 00:00:00 +0200

Ariadna Madrid, Sandra Juan, Sara Atienza, Maria Mor-Mur, Roger Viladrosa, Álvaro Pascual i Julià Regader, Àngel Sicília, estudiants de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, són l’equip de TEDxUPFMataró d’aquest 2017. Junts organitzen el proper dijous 25 de maig “Desafia les normes”, la segona edició d’un esdeveniment dirigit a estudiants del TecnoCampus però obert al públic en general.

Entrevistem a Roger Viladrosa, que explica els detalls d’aquest acte que neix amb l’objectiu d’inspirar a l’acció, canviar les idees preconcebudes del món i, en definitiva, que no vol deixar indiferent a ningú.

Aquest any el lema de l’esdeveniment és “Desafia les normes”. Per què?
Perquè és en desafiar les normes on hi ha la màgia, on passen la majoria de coses extraordinàries que recordem i que alhoram és el factor comú dels nostres ídols. Quan desafies el que és considerat com a “correcte” i no et preocupes del que pensaran els altres, et permets a tu mateix ser qui realment ets. Et dones espai per créixer fins a ser la millor versió de tu mateix i no el que la societat et marca. Som més capaços del que creiem, tots podem desafiar les normes d’una manera o altra, i realment val la pena intentar-ho.

Quina és la motivació de l’equip a l’hora d’organitzar aquest acte?
Com a estudiants, la nostra principal motivació és aprendre des de la pràctica, però fora de l’àmbit acadèmic. Volem generar un impacte en el nostre entorn, crear una experiència que valgui la pena i que la gent se l’emporti a casa com un record molt positiu.

Durant l’acte hi haurà conferències a càrrec de diversos ponents especialistes en àmbits específics, que compartiran les seves experiències amb el públic. A qui heu convidat aquest any?
Tots els ponents són persones que es van creure capaces d’emprendre i van trencar amb la dinàmica establerta. Els set ponents de la jornada seran:

  • Txell Costa: fundadora y CEO de Txell Costa Group, consultora de màrqueting y empresa, professora universitària, conferenciant y autora del llibre best seller Working Happy.
  • Nina Urgell: influencer, psicòloga, model y founder de Luna Beach Swimwear.
  • Joan Palà: Instagramer influencer i model.
  • Javi Inglés: director creatiu, expert en estratègia y creació de branded content per a grans marques, ha treball com a director creatiu a Playground, Tiempo BBDO i Havas, entre d’altres empreses.
  • Anxo Pérez: CEO y fundador de 8belts. Domina nou idiomes y nou instruments, ha treballat per a l’FBI i l’ONU, ha estat intèrpret de Barack Obama, actor de cine i músic. Premiat com a emprenedor de l’any, ha publicat Los 88 peldaños del Éxito. Des d’aleshores ha fet més de 300 conferencies als cinc continents y 600 entrevistes.
  • Joan Boluda: consultor de màrqueting online, referència del podcasting, i autor del llibre En cien años todos muertos: Guía para emprender o morir sin haberlo hecho.
  • Sara i Marta: creadores de Devermut, un projecte nascut per donar visibilitat a històries de LGBT+. Youtubers i vloggers, amb més de 110.000 subscriptors en un any.
  • Laura Celdran: fundadora i CEo de CoreBicycle, MTB Rider i influencer.

L’any passat vas organitzar el primer acte anomenat “Darrere l’èxit”. Quins canvis hi hauran en aquesta nova edició?
Molts, i dels grans! L’any passat no teníem experiència prèvia i vam cobrir tots els elements bàsics d’un esdeveniment TEDx. El cert és que va sortir molt bé, però aquest any tot va més enllà i també estem treballant més a fons aspectes com la realització audiovisual, el catering professional i la web, però sense oblidar els petits detalls.

Per a qui està pensat aquest acte?
L’acte sobretot està dirigit als estudiants de la universitat i als emprenedors del parc, però ja hi ha persones fora de l’entorn del TecnoCampus que ens estan demanant entrades. Els assistents es trobaran amb un ambient que no han viscut a l’aula, els ponents viuen en primera persona el que explicaran, compartiran amb el públic tot el que no veiem i trencaran alguns mites. A part, també hem preparat un show a la Sala Foyer, amb un catering, fotògrafs, i l'oportunitat de connectar amb gent desperta.

Segueix tots els detalls de l'acte a través de l'esdeveniment de Facebook!

]]>
<![CDATA[ Per què marxar a fer pràctiques a l’estranger? ]]> Thu, 04 May 2017 00:00:00 +0200

Si et vas perdre la sessió d’ahir sobre programes per marxar a fer pràctiques a l’estranger, et recomanem que estiguis ben atent! S’ha obert la convocatòria Erasmus+ Pràctiques per fer pràctiques fora durant els mesos d’estiu, pots trobar tota la informació aquí. El termini per presentar la sol·licitud acaba el 31 de maig.

I si encara estàs indecís, et donem algunes bones raons perquè no deixis escapar aquesta oportunitat:

1. Enriquiràs el teu currículum vitae
En un mercat laboral cap cop més competitiu, les empreses busquen professionals que hagin treballat a l’estranger, i les pràctiques internacionals són una gran opció per donar un primer pas. Sense cap mena de dubte, afegir aquesta experiència al teu currículum vitae t’ajudarà a incrementar les opcions a ser contractat en un potencial lloc de treball.

2. Guanyaràs experiència professional
A l’hora de buscar feina, sovint et trobaràs que moltes empreses busquen candidats amb experiència laboral. Fer pràctiques mentre estudies a la universitat et servirà per formar-te i tenir un primer contacte amb el món professional i l’entorn laboral.

3. Treballar en un entorn multicultural
Només quan vius en un altre país, tens l’oportunitat de conèixer-lo d’una manera autèntica, entendre la cultura i l’estil de vida dels seus habitants. Fer pràctiques a l’estranger durant uns mesos t’ajudarà a crear una xarxa de contactes internacionals, sobretot professionals, però de ben segur que també faràs bons amics!

4. Creixeràs com a persona
Marxar fora a treballar també és una experiència d’aprenentatge personal. Durant les teves pràctiques a l’estranger t’enfrontaràs a noves situacions que sovint hauràs de resoldre tu mateix. Viure una experiència internacional d’aquest tipus també et servirà per adquirir noves habilitats interpersonals i millorar les capacitats per adaptar-te als canvis.

5. Milloraràs el teu nivell d’idioma
Estudiar en un altre idioma o comunicar-te en una altra llengua en la teva vida quotidiana són experiències valuoses d’aprenentatge. El fet de marxar a fer pràctiques fora no només serà útil per millorar l’accent, sinó que t’ajudarà a parlar amb més fluïdesa l’anglès o la llengua del país on resideixis.

Si tens qualsevol dubte i/o necessites assessorament contacta amb el Servei de Carreres Professionals a través del correu borsatalent@tecnocampus.cat.  

]]>
<![CDATA[ Donació de 255 llibres en la campanya "Recicla cultura" ]]> Wed, 03 May 2017 00:00:00 +0200

Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, la Biblioteca-CRAI va acollir una exposició anomenada “Autors del Tecnocampus”, amb llibres publicats pel professorat. La podeu visitar a la planta inferior fins a finals de juny.

La Biblioteca també ha estat dipositària dels llibres recollits en la iniciativa Recicla cultura, organitzada per la Fundació Servei Solidari i el TecnoCampus. Entre estudiants, professors i treballadors del TecnoCampus, s’ha arribat als 255 llibres donats.

La venda d'aquests llibres es va fer durant la Jornada de portes obertes per a futurs estudiants de grau (a la imatge),i després, a la biblioteca.

Els diners recaptats es destinaran a cursos de català i castellà i d’alfabetització, que en anys anteriors han beneficiat 1.163 persones en risc d’exclusió social que han après el castellà i el català.
 

]]>
<![CDATA[ Premis Reimagine Textile, l’aposta de Mataró pel tèxtil intel·ligent ]]> Wed, 03 May 2017 00:00:00 +0200

El Tecnocampus i l’Ajuntament de Mataró, juntament amb el centre tecnològic EURECAT i l’associació ASEGEMA, han convocat la primera edició dels premis Reimagine Textile, adreçats a emprenedors i empreses de recent creació amb idees de negoci relacionades amb la tecnologia i la innovació en el tèxtil. En la iniciativa també hi col·laboren la Diputació de Barcelona, ACCIÓ, AEI Tèxtils , Escola de Disseny LCI, Escola universitària Elisava , Moda 22, i Materfad.

L’objectiu d’aquests premis és contribuir al desenvolupament socioeconòmic de Mataró, mitjançant el suport econòmic, logístic i d’acceleració dels nous projectes empresarials.
Els Premis Reimagine Textile distingeixen dues categories. La primera s’adreça a reconèixer idees empresarials, amb un premi de 3.000 euros al primer classificat. La segona correspon a les millors start-ups emergents, que poden obtenir un premi en metàl·lic de 5.000 euros el primer classificat i 3.000 el segon. Els guanyadors rebran també suport en l’estudi de viabilitat tècnica del seu producte, mentoratge empresarial a mida , cessió i descomptes en l’ús d’espais d’incubació per desenvolupar el projecte empresarial al parc tecnològic del Tecnocampus, entre d’altres

Els candidats que hi vulguin aspirar hauran de presentar abans del pròxim 15 de juny la seva sol·licitud de participació, amb un resum executiu del projecte i un vídeo de presentació. El jurat, format per les entitats promotores dels premis, donaran a conèixer la classificació el mes de juliol de 2017.

Una incubadora per a la innovació i la competitivitat

La Incubadora del parc tecnològic del Tecnocampus és una plataforma dissenyada per acollir nous projectes empresarials, que ofereix una moderna infraestructura plug&play i un catàleg de serveis de valor afegit per ajudar a convertir els projectes en empreses consolidades i competitives. Està ubicada al TecnoCampus Mataró-Maresme, un parc tecnològic i universitari on és possible formar, crear, innovar i connectar. Aquest parc està integrat per tres centres universitaris adscrits a la Universitat Pompeu Fabra, 120 empreses allotjades, la incubadora i la preincubadora d’empreses, Eurecat, l’Oficina Mataró Empresa (OME) i un centre de congressos i reunions.


 

]]>
<![CDATA[ El Treball Final de Grau d’un estudiant d’audiovisuals, nova campanya de Vichy Catalán ]]> Wed, 03 May 2017 00:00:00 +0200

Nil Santané, estudiant de quart del Grau en Mitjans Audiovisuals del TecnoCampus, ha dut a terme el curtmetratge Mensajes en una botella, una peça comercial per a la marca Vicky Catalán que aquests dies s’ha pogut veure a televisió.

El projecte sorgeix del Treball Final de Grau de l’estudiant i es tracta del primer curtmetratge professional que realitza, que neix com a una hibridació entre la ficció cinematogràfica clàssica i l’audiovisual comercial. El treball l’ha guiat la professora Sara Vinyals-Mirabent, que reconeix que l’estudiant ha sabut fer convergir amb èxit els coneixements adquirits durant el grau i els requeriments i característiques pròpies de la indústria. “És un repte emocionar en qualsevol missatge audiovisual, però encara més si parlem de missatges publicitaris; he volgut integrar molt bé la marca en una historia que sigui interessant i emocioni a l’espectador”, explica Santané. El resultat final ha estat una producció cinematogràfica de nivell professional que explora les possibilitats del branded content

Així ho ha reconegut també Vichy Catalán, que des de l’inici va donar suport a l’estudiant. La marca ha posat ara en marxa un pla de difusió del curtmetratge en diferents mitjans per donar visibilitat al projecte. El tràiler del curtmetratge s’ha emès per TV3 per captar l’atenció del públic i dirigir-lo al canal oficial de la marca a YouTube, on segueix la història. El curtmetratge ha comptat amb la participació d’un ampli equip de treball, que ha involucrat tant companys del grau com professionals del sector. Segons Vinyals-Mirabent, un dels grans èxits del Nil ha estat “la seva capacitat de lideratge i l’exigència en un projecte de gran magnitud com aquest”. 

El compositor Àngel Valverde, també professor del Grau en Mitjans Audiovisuals, ha participat en el projecte amb la creació de Stay, una melodia alegre, interpretada per Ainhoa Sánchez, que acompanya i dona ritme a la història que explica el curtmetratge. Actualment, el Nil ha començat a treballar com a autònom per diferents marques comercials de Barcelona i encara el seu futur professional cap a la direcció de fotografia.
 

]]>
<![CDATA[ El mataroní Oriol Guanyabens guanya el concurs de projectes del Postgrau en Guió i Direcció d’Actors ]]> Wed, 03 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus va acollir el passat divendres 28 d’abril l’acte de cloenda de la primera edició del Postgrau en Guió i Direcció d’Actors del TecnoCampus, engegat juntament amb la productora Clack. En aquesta darrera sessió, es va dur a terme un concurs de projectes on cada estudiant havia de presentar davant d’un jurat, format per professionals del sector de l’audiovisual, el curtmetratge que havien escrit durant el curs.El mataroní Oriol Guanyabens ha estat el guanyador del concurs amb el curtmetratge Obía, un guió que narra un fet d’infantesa en clau personal.

L’estudiant tindrà l’oportunitat de seguir desenvolupant aquest projecte de la mà de Valérie Delpierre, responsable de la productora cinematogràfica Inicia Films, amb l’objectiu d’assolir la fase de rodatge. Chuki y Gafas, de Julián Waisbord, i Melisa busca la paz, de Indira Martín, van ser els altres dos projectes finalistes que el jurat, format per Valéire Delpierre i Pablo Menéndez, de la distribuïdora de curtmetratges Marvin&Wayne, van destacar per la seva qualitat.

Inicia Films estarà present aquest mes de maig al Festival de Cannes amb el curtmetratge Los Desheredados, de Laura Ferrés, que és l’únic film espanyol seleccionat a la gran cita del cinema europeu. L’agència Marvin&Wayne, per la seva banda, ha estat la responsable de distribuir Timecode, el curtmetratge català nominat en la darrera edició dels Oscar i guanyador de La Palma d’Or al Festival de Cannes.

La celebració del concurs va servir per clausurua la primera edició del Postgrau en Guió i Direcció d’Actors del TecnoCampus, en el qual hi ha participat directors i guionistes de renom, com Carlos Marquès-Marcet, Alberto Marini, Marcel Barrena, Pau Subirós o Eduard Sola, entre d’altres. La segona edició del postgrau es durà a terme de gener a maig del 2018 i les inscripcions ja estan obertes.
 

]]>
<![CDATA[ “El Documental del Mes”, una iniciativa per difondre la cultura cinematogràfica a la ciutat de Mataró ]]> Tue, 02 May 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus col·labora amb el projecte “El Documental del Mes”, que organitza la productora Clack i DocsBarcelona, per fomentar la difusió cultural i el relat audiovisual i cinematogràfic a la ciutat de Mataró. Es tracta d’una aposta territorial per crear espais d’exhibició de cinema documental de qualitat.

El “Documental del Mes” és una iniciativa impulsada des del DocsBarcelona que va néixer l’any 2004 en el marc del projecte europeu CinemaNet Europe per apropar el gènere documental al màxim nombre d’espectadors possible i per incrementar la presència del documental en les pantalles cinematogràfiques. Per això, cada mes s’estrena una pel·lícula documental internacional de qualitat, de temàtica i procedència diversa en les més de 90 sales d’Espanya, Xile i Colòmbia. Aquest de maig es projectarà Venus (2016), un documental d’origen danès sobre sexualitat femenina dirigit per Lea Glob i Mette Carla Albrechtsen. La història comença quan dues joves directores daneses convoquen un càsting com a part del procés de recerca per filmar una pel·lícula eròtica de i per al sexe femení.

La sessió tindrà lloc el proper dimecres 10 de maig a les 19.30 hores al Cafè del Mar de Mataró, i el documental es projectarà en versió original en danès subtitulada en català. El preu d’entrada general és de 3 euros, un euro si ets estudiant del TecnoCampus i gratuïta si ets professor d’alguns els tres centres universitaris. Per altra banda, una part dels documentals seran presentats i moderarats per professors del Grau en Mitjans Audiovisuals de l’Escola Superior Politècnica.

Aquest és el cartell de Venus, el documental que es projectarà aquest mes de maig:


 

]]>
<![CDATA[ La productora de l’"APM?" fitxa la professora Anna Llacher com a directora d’innovació ]]> Tue, 02 May 2017 00:00:00 +0200

La professora Anna Llacher, que imparteix classes en el Grau en Mitjans Audiovisuals i en el Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus, s’ha incorporat recentment com a directora d’innovació a la productora Alguna Pregunta, coneguda sobretot per fer el programa d’humor Alguna Pregunta Més? (APM?) de TV3.

La seva feina consistirà principalment a potenciar el desenvolupament de formats dins la companyia i buscar el finançament per dur-los a terme. “Això vol dir buscar, crear i impulsar nous projectes televisius i de comunicació, des de nous programes de televisió fins a campanyes per a marques”, afegeix Llacher.

Des d’un punt de vista professional, Llacher afirma que afronta aquesta nou repte amb molta il·lusió: “Per a mi aquesta etapa vol dir estar més al front office, no només de produccions i projectes, sinó també de decisions i estratègies”. Per altra banda, Llacher valora poder treballar al costat de Guillem Sans, director de l’APM?, i confessa que ha estat un plaer fitxar per Carles Capedvila i Antoni Bassas, que van fundar aquesta productora de continguts audiovisuals l’any 2008. A part de la seva tasca com a docent, Llacher també havia treballat anteriorment com a presentadora i col·laboradora en diversos programes de TV3, i com a directora de producció i patrocinis de productores com El Terrat i Zoopa.


 

]]>
<![CDATA[ Mostra audiovisual ARQ Fest. 4 i 5 de maig ]]> Fri, 28 Apr 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus acull el dijous 4 i divendres 5 de maig la segona edició de l’ARQFest, unes jornades que volen donar visibilitat als productes audiovisuals realitzats per estudiants i graduats del Grau en Mitjans Audiovisuals i del Grau en Disseny i Producció de Videojocs de l’Escola Superior Politècnica del TecnoCampus.

L’ARQFest, que tindrà lloc al Centre de Congressos del TecnoCampus, pretén ser una jornada on estudiants, graduats del TecnoCampus, i el públic en general puguin trobar-se per intercanviar idees, debatre i plantejar sinergies per a futurs projectes. Durant tot el dia es projectaran en diversos espais els treballs que un jurat format per experts ha avaluat. De manera paral·lela, es realitzaran diferents activitats, projeccions i tallers, com per exemple de mapping i tècniques de Blackmagic. També es duran a terme conferències i xerrades a càrrec de professionals del sector audiovisual, com el col·lectiu Hotel Elèctric, i del sector de l’empresa i l’emprenedoria, de la mà dels fundadors de Verkami, entre d’altres ponents.

El divendres 5 al vespre se celebrarà la gala d’entrega de premis, on es reconeixeran els millors treballs dins de dues categories, la oficial i la no oficial. La primera inclou Treballs Finals de Grau i projectes d’investigació dins de qualsevol assignatura, mentre que a la segona secció competeixen altres treballs i projectes personals no acadèmics d’estudiants o graduats de l’Escola Superior Politècnica.

Es donaran un total d’onze premis i els guanyadors rebran un xec regal valorat entre 100 i 400 euros per comprar a Amazon. En aquesta segona edició del festival també hi assistiran professionals i empreses del sector de l’audiovisual, de manera que la mostra es convertirà en un aparador perquè els participants puguin mostrar els seus projectes. Una segona edició carregada d'activitats d'allò més interessants i premis cada vegada més competitius. L'ARQFest torna per quedar-se!!

]]>
<![CDATA[ Estudiants del doble grau en Turisme i Administració d'Empreses visiten equipaments turístics de Mataró ]]> Fri, 28 Apr 2017 00:00:00 +0200

El passat divendres 21 d’abril, estudiants de la doble titulació de grau en Turisme i Gestió del Lleure i Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació van visitar el jaciment arqueològic de Torre Llauder, un dels principals recursos de turisme cultural de la capital del Maresme.

La visita és fruit de la col·laboració entre l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació de l'Ajuntament de Mataró i el TecnoCampus i té com a objectiu familiaritzar els estudiants amb els actius i dinàmiques turístiques de la ciutat.
 

]]>
<![CDATA[ AttackIQ exposa els riscos dels atacs informàtics en l'Esmorzar TecnoCampus ]]> Fri, 28 Apr 2017 00:00:00 +0200

L’"Esmorzar TecnoCampus" amb d'AttackIQ com a amfitrió va reunir dimecres passat 15 persones a la sala Burriac. La xerrada va analitzar temes relacionats amb la ciberseguretat, que aixeca moltes pors i dilemes a qualsevol que es mou o treballa amb Internet i les xarxes.

Albert López, director tècnic d'I+D d'AttackIQ, va explicar que la curiositat pel món de la seguretat el va portar a deixar la feina per incorporar-se en un àmbit més especialitzat i a una empresa dels Estat Units. El seu destí va ser fer de “pentester”, especialitzat a realitzar atacs simulats a sistemes per infiltrar-se i descobrir les seves vulnerabilitats.

L’Esmorzar ha estat molt participatiu i ha demostrat l’interès dels empresaris en aquest tema per la incertesa i inseguretat de la situació actual a nivell mundial, però sobretot perquè no hi ha referències per mesurar o definir els possibles atacs i l’abast dels interessos ocults que hi ha darrera d’un atac.

Productes com el que està treballant Albert López des de la seva empresa, ubicada al parc, ofereixen minimitzar els riscos d’un atac als sistemes vitals d’informació i comunicació de les empreses. 

]]>
<![CDATA[ L’escola de negocis on-line Unisport capta esportistes d’elit ]]> Thu, 27 Apr 2017 00:00:00 +0200

Unisport, empresa allotjada al parc, ha estat notícia a La Vanguardia amb la seva oferta d’educació especialitzada per a esportistes d’alt nivell.

Marc Armengol, fundador de l’escola, explica que Unisport s’especialitza en un tipus d’ensenyament específic vinculada al món de l’esport, adreçada a esportistes i adaptada a les seves necessitats, amb l’objectiu de formar-los per tal que tinguin una sortida professional quan acabin la carrera esportiva.

Consulta la notícia sencera aquí.

]]>
<![CDATA[ Eignapharma obre mercat a Portugal ]]> Thu, 27 Apr 2017 00:00:00 +0200

Eignapharma, empresa instal·lada al parc empresarial Tecnocampus, està especialitzada des del 2010 en la prestació de serveis i consultoria a les companyies farmacèutiques. La seva estratègia de creixement està orientada a expandir-se a nivell internacional i enfortir el seu catàleg de serveis proveint més i millors serveis.

En aquest sentit, el passat mes d’octubre va obrir una filial a Hyderabad, Índia i en aquests moments està en procés d’internacionalització a Rui Santos, Portugal, mercat prioritari en el seu pla de promoció internacional.

]]>
<![CDATA[ Prop de 150 estudiants participen a la “Jornada de màrqueting per a batxillerat” ]]> Thu, 27 Apr 2017 00:00:00 +0200

L’Auditori del TecnoCampus ha acollit aquest matí la “Jornada de màrqueting per a batxillerat”, en la qual hi han participat al voltant de 150 estudiants de batxillerat i cicles formatius. La jornada s’ha centrat en les últimes tendències i novetats relacionades amb el màrqueting tradicional i digital.

Durant l’acte, els estudiant han assistit quatre conferències impartides per professors de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus. En concret, s’ha dut a terme una xerrada sobre digitalització, a càrrec d’Alex Araujo; una sobre màrqueting, de la mà de José Miguel Aliaga; una sobre comunitats digitals, per Susana Pérez; i una sobre analítica i business intelligence, impartida per Roberto Dopeso. Aquest any la jornada ha comptat amb la presència d’estudiants de l’Escola Pia dCaldes de Montbui, l’INS Lluís Companys, l’INS Carles Vallbona, l’INS Marina, l’IES Premià de Mar, l’INS Els Tres Turons, l’Institut Alexandre Satorras i l’Institut Thos i Codina.

L’activitat forma part del programa de Tallers Linnk que ofereix el TecnoCampus, una iniciativa per apropar la universitat als estudiants d’educació secundària, batxillerat i cicles de formació de grau superior.


 

]]>
<![CDATA[ Un graduat del TecnoCampus presenta CARONTE, un curtmetratge amb vocació internacional ]]> Thu, 27 Apr 2017 00:00:00 +0200

Luís Tinoco és el responsable de Onirikal Studio, una empresa d'animació 3D i VFX per a cinema i televisió ubicada a a Mataró. Amb més de vint anys d'experiència en l'àmbit de l'animació 3D i els efectes visuals, actualment es troba acabant CARONTE, el seu tercer curtmetratge com a director, i la primera producció cent per cent d'Onirikal Studio. Luís, que es va graduar en Enginyeria Informàtica de Gestió i Sistemes d'Informació pel TecnoCampus, en aquesta entrevista ens explica els principals detalls del projecte.

Vas crear el teu propi estudi, especialitzat en efectes visuals i animació 3D, fa prop de set anys. En quin tipus de projectes treballeu des de l'estudi?
Actualment el 90% de projectes que fem són per a cinema i televisió, i un 10% són treballs relacionats amb el sector publicitari i videoclips, entre altres àmbits. Per exemple, hem realitzat fa poc els efectes visuals de la nova sèrie de Telecinco Sé quién eres, que s'emet en horari de màxima audiència. També hem treballat en pel·lícules a nivell nacional i internacional, amb productores rellevants del sector del cinema, com Free Scott (Ridley Scott), Participant Media, Filmax, Mediaset o Antena 3. Per altra banda, a nivell particular he treballat en pel·lícules més grans, com per exemple Interstellar. A dia d'avui tenim clients pràcticament de tot el món, encara que és cert que últimament fem més produccions fora d'Espanya.

Aquest any s'estrena CARONTE, un curtmetratge bastant significatiu per a l'estudi. Com va començar tot?
La idea va sorgir fa uns tres anys, i l'hem anat desenvolupant entre projecte i projecte. El pla era crear un curtmetratge petit durant les estones lliures, una cosa senzilla on no es necessitessin grans inversions, que poguéssim fer-ho amb el nostre propi equip i després fer la postproducció des del mateix estudi. L'objectiu era crear un curt amb una història potent i un look molt propi, on també s'inclogués una càrrega molt important d'efectes visuals. En aquest sentit, també és un projecte que volem que ens serveixi com a carta de presentació de l'estudi, i per mostrar el que podem fer com a productora.

Quina és la història?
Volíem crear un contrast entre una història de ciència ficció i un drama minimalista. Per aquest motiu, el curt explica dues històries, una de ciència ficció purament dels anys vuitanta a l'estil Star Wars i Star Trek, i una més minimalista sobre dos germans a la terra, aquí i ara. Les dues històries evolucionen en paral·lel fins al final, on s'uneixen de la manera més inesperada.

Es tracta d'un curtmetratge amb vocació internacional. Quin ha estat el principal repte en sentit?
Qualsevol persona que vegi el curt segurament pensarà que el gran repte ha estat els efectes visuals, però en realitat això és el que fem en el nostre dia a dia. El gran repte ha estat la part del rodatge. En primer lloc, tot el rodatge és en anglès perquè volem arribar al màxim nombre de persones i productores possible. Per aquest motiu, vam escollir un elenc completament internacional perquè no volíem actors espanyols que sabessin parlar bé en anglès, sinó gent nativa. El projecte s'ha concebut des del principi amb caràcter internacional, tant la història, com el look, com en la intenció de distribució.

Aquesta setmana heu iniciat una campanya a través de la plataforma Verkami per recaptar fons econòmics per seguir ultimant els detalles del projecte. Per què serviran els diners recaptats?
Hi ha diversos processos importants pendent d'acabar-se i aspectes crucials a millorar. Per aquest motiu, necessitem una inversió final que esperem que arribi mitjançant el crowdfunding, ja que la nostra productora s'ha fet càrrec fins a dia d'avui de la resta de despeses, i ara mateix és incapaç de suportar econòmicament aquesta recta final, crítica per a la qualitat final del projecte.

Afirmes que aquesta recta final és crucial per a la qualitat del projecte. ¿En quin sentit?
El músic, per exemple, ha fet una composició amb base electrònica que ja funcionaria, però que no deixa de ser música sintetitzada on s'imiten instruments. Part dels diners recaptats serviran per gravar la música amb una orquestra real, millorant i realçant la increïble música del curt. Aquest crowdfunding també ens ajudarà a finalitzar temes de post producció, so i mescles, que van a ser amb Dolby Atmos. Per altre costat, volem contractar un distribuïdor professional que mogui el curtmetratge per tot el món. El projecte pot estar molt bé, però si no té visibilitat, no existeix.

El TecnoCampus ha col·laborat en el projecte, ¿De quina manera ho ha fet?
La participació del TecnoCampus a CARONTE ha estat important al llarg del projecte. Va començar quan SERMAT ens va deixar càmeres i materials d'il·luminació per iniciar el rodatge, però després s'ha vist implicat de moltes maneres, com per exemple amb la participació de graduats del TecnoCampus.

En el sector audiovisual és fonamental saber treballar en equip. A partir de la teva experiència, quines consideres que són les claus perquè un equip tingui èxit?
En l'àmbit audiovisual és molt important ser el més desprès i el menys egoista possible ja que saps que la feina que estàs fent mai acabarà en tu, sinó que es tracta d'un treball en cadena, una de molt artística en la qual la persona s'ha de desprendre de qualsevol narcisisme des del primer dia. Per aquest motiu, quan una empresa de postproducció com la nostra troba un equip que es compenetra bé, on els membres de l'equip saben quins són els els defectes i virtuts de cadascú, la millor idea és saber conjugar-nos per treure el màxim profit.

A continuació, presentem el tràiler de CARONTE:

]]>
<![CDATA[ Els camps d’innovació, un mètode per generar respostes col·lectives als reptes socials del territori ]]> Thu, 27 Apr 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus ha acollit avui dijous 27 d’abril una sessió formativa per a la dinamització de camps d’innovació, una metodologia per articular respostes col·lectives i eficaces als reptes socials del territori. Es tracta d’un projecte impulsat a través del programa CatLabs de la Generalitat que compta amb el suport de diferents centres universitaris de Catalunya, entre els quals hi ha el TecnoCampus, que hi col·labora a través del Servei per a la Qualitat, Aprenentatge i Innovació (SQAI).

Albert Castellanos, com a director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat; i Jaume Teodoro, com a director general del TecnoCampus, han donat la benvinguda als més de quaranta participants, provinents del món universitari, l'empresarial, i de l'administració. Castellanos ha afirmat que l’objectiu d’aquest projecte és passar del model de triple hèlix, format per la universitat, l’empresa i l’administració, al de quàdruple hèlix, on s’inclogui la ciutadania. “Difícilment podrem afrontar aquesta nova era de la globalització sense un apoderament dels ciutadans, i això implica la cocreació”, ha afegit. 

La sessió ha anat a càrrec de Paolo Martínez, de Futour, facilitador amb una àmplia experiència internacional. Els principals objectius eren conèixer i practicar la metodologia dels camps d’innovació, formar facilitadors en aquest àmbit i preparar els quatre reptes plantejats per entitats de Catalunya que es treballaran al camp d’innovació dels dies 6,7 i 8 de juny. Els temes d’aquests quatre reptes són el sistema educatiu obert i emprenedor, ciutadania innovadora, pobresa energètica i malbaratament alimentari.

Aquest primer camp d’innovació que organitza el CatLabs s’emmarca en el debat que actualment hi ha a la Unió Europea sobre el canvi de paradigma cap a models de ciència i innovació oberts i centrats en els reptes de la societat. En aquest sentit, la iniciativa és una actuació inclosa en les jornades de treball sobre l’articulació de la quàdruple hèliox en el sistema d’innovació a Catalunya. 

]]>
<![CDATA[ Beques de col·laboració per donar suport en projectes de recerca ]]> Thu, 27 Apr 2017 00:00:00 +0200

Oberta la convocatòria de dues beques de col·laboració per a estudiants de la Doble titulació en Administració d’Empreses i Màrqueting i Comunitats Digitals per donar a les següents tasques de suport a dos projectes de recerca:

  • Projecte Impacte Econòmic i Social del Tecnocampus: recollida de dades d'enquestació a estudiants de fora de l'àrea; suport a les tasques de depuració i càlcul d'impactes i beneficis i costos socials.
  • Doctorat Industrial en el que el GRABET participa en un terç. Recerca de papers, construcció de base de dades, càlcul de descriptius.

El període d’aquesta beca és del 8 de maig al 21 de juliol del 2017, l’estudiant haurà de fer unes 10 hores setmanals i percebrà una retribució de 180 euros mensuals.

Pots sol·licitar una beca fins al 4 de maig omplint aquest formulari.
 

]]>
<![CDATA[ El TecnoCampus engega un programa d'internacionalització adreçat a empreses ]]> Wed, 26 Apr 2017 00:00:00 +0200

El TecnoCampus posa en marxa un programa d'internacionalització adreçat fonamentalment a les 120 empreses instal·lades al parc, però oberta també a altres companyies que vulguin participar-hi. El Go Global Program és un programa d’acompanyament en el procés d’internacionalització orientat al creixement de les empreses a nivell internacional. L'objectiu és acompanyar i donar suport en l’elaboració i execució de la planificació estratègica, promoció i sortida als mercats internacionals.

El programa té una metodologia pròpia que combina l'assessorament d’experts amb una àmplia trajectòria internacional, amb coneixement pràctic i operatiu dels mercats exteriors, amb el servei softlandings premium en una xarxa exclusiva de parcs tecnològics i acceleradores internacionals. L'objectiu és abordar les quatre "keys" que necessita conèixer qualsevol empresa que aborda un nou mercat: Key companies, Key people, Key institutions i Key investors

Els partners internacionals del TecnoCampus en aquest projecte són parcs tecnològics de França, Alemanya, Portugal, Itàlia i Estats Units (Florida).

El proper divendres 12 de maig es farà l'acte de presentació pública del programa. Per assistir-hi, feu aquí la inscripció.

]]>