Información general


Tipo de asignatura: optativa

Coordinador: Rosa Herrero Antón

trimestre: Primer trimestre

Créditos: 6

Profesorado: 

Juan García Ramírez

Idiomas de impartición


  • Inglés

Este módulo está completamente delivered en English.

Competencias


competencias transversales
  • T1_Que los estudiantes conozcan un tercer idioma, que será preferentemente el inglés, con un nivel adecuado de forma oral y por escrito, de acuerdo con las necesidades que tendrán las graduadas y graduados en cada titulación

Descripción


English for the Profesional World AIMS to help students be competente in planning their job hunting process as well as in using English accurately in certain situations of profesional life.

Como formador, considerando como competitivo el profesional del mundo, los estudiantes deben prepararse para las semillas y realizar las diferentes en orden a la ciudad a juego.

Regarding the Latter, effective communication is a skill profesionales have to Acquire before Completing university and entering the world of business.

 

 

Contenidos


1. Personal Statement. CV. Cover Letter. Job Interview

  • 1.1 Research of the job hunting process: stages, mind map of strengths and weaknesses, Qualifications, work experience.
  • 1.2 Personal statement: features of the personal statement, short description of the applicant (educacion, work experience, soft skills, achievements, goal).
  • 1.3 The CV oro Resume: sections of the CV, vocabulary, analysis of common errores, first good impresión, the CV and the job offer, creative CVs.
  • 1.4 Cover Letter: features and parts of good cover letter, styl and vocabulary, Cover Letter, and job offer.
  • 1.5 The Job Interview: preparación de jobs interview, small talk, típicas preguntas, y el mosto suitable answers, good first impresion, vocabulary, analysis of common errors, simulación of job interview.

2. Effective Oral Presentations

  • Structure of an oral presentation in profesional contexto
  • The body language
  • Effective visual aids

Sistema de evaluación


Assignments donde all the points of the syllabus will be collected for assessment:

- Personal statement

- CV

- Carta de presentación

- Job entrevista

- Formal writing

- Oral exercises: discusiones, dialogas, oral presentations

1. Continuous asessment: 70%

  • A1: Personal Statement (5%)
  • A2: CV (15%)
  • A3: Listening comprehension (10%)
  • A4: Cover letter (15%)
  • A5: Speaking activity: Job Interview (10%)
  • A6: Short writing: summary of an artículo (5%)
  • A7: Short oral presentation on one of the artículos given oro donde topic chosen by the student (10%)

2. Oral presentation of profesional profile: 20%. This activity is mandatory in order to pass the subject.

3. Class ATTENDANCE and participation: 10%

Resit Exam: 70%. The Resit exam covers the continuous assessment parte (point 1 above). In order to be allowed to do the Resit exam, a mark of 4 to 4.9 must be achieved in the continuous assessment parte. Otherwise, the module will be given a fail. The caros mark posible in the Resit exam is PASS (5). 

MUY IMPORTANTE:

Plagiarism is a serious offense that may convey failing the subject. En caso de plagiarism detección, el programa de liderazgo debe estar reportado si la disciplina measures puede implementarse. 

Total oro partial Plagiarismo of año of the assignments will be automatically qualified as FAIL (0). And, if Plagiarism is repeated, it may mean that the module has a definitive Qualification of FAIL (0).

PLAGIARISM consiste en el copying texto de una fuente de sources, por lo que esta parte de la sentencia o el texto completo, el cual se intende en el texto del student. Incluye cutting and pasting from Internet sources, presentado unmodified in the student's own text. PLAGIARISM IS EN SERIOUS OFFENCE. Los estudiantes pueden respetar a los autores intelectuales cercanos, al mismo tiempo que identifican las fuentes de las que se utilizan. También se puede responder a la originalidad y autenticidad de sus textos.

Bibliografía


Básico

Handouts. English for the Professional World.

Complementario

http://jobs.theguardian.com/

Powell, Mark. (2004). In Company 3.0. Sl: Macmillan.

http://www.cvtips.com/

http://targetjobs.co.uk/careers-advice

Evans, David. Business English Verbos. Harlow: Penguin English, 2000. Print.

Flinders, Steve, and Steve Flinders. Test Your Profesional English: Business: General. Harlow, Essex, Eng: Pearson Education, 2002. Print.

 

McCarthy, Michael, y Felicity O'Dell. (2001). English Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

http://www.cv-masterclass.com/

https://www.engvid.com/

Downes, Colmo. Cambridge English for Job-Hunting. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

www.ted.com

www.esl-lab.com

http://esl.about.com/od/listening/