El programa consta de dues fases:

Primera Fase                                                                                                                              

On els participants experimentareu el programa de forma evolutiva treballant les següents fases de Model de Negoci 3D. Consta de sessions que combinen workshops impartits per mentors i testimonis d'emprenedors d'èxit del sector.

  • Convertireu la idea de negoci en una proposta de valor clara, descobrint el mercat i la seva reacció davant la proposta de valor. Plantejareu el model de negoci amb la metodologia Canvas.
  • Us ajudarà a preparar l'estratègia de producte i desenvolupament de la col·lecció i a definir el pla d'operacions.
  • Definireu les estratègies de màrqueting i comercial.
  • Validareu la viabilitat econòmica i financera, així com els standars de qualitat del producte.
  • Descobrireu les oportunitats tecnològiques i de innovació possibles.
  • Coneixereu les experiències de diversos emprenedors del sector que han portat les seves idees al mercat.

CALENDARI DE LA PRIMERA FASE

 


 

 

JUNY

DV.1

10:00 -14:00h

Sessió 1: Presentació del programa. El Pla estratègic del projecte. Reflexions de l'emprenedor. Ponent: Jordi Puig. Plusvalue

Testimoni d'una emprenedora del sector convidada: Mireia Playà, vicepresidenta Moda-FAD i fundadora de la marca homònima de calçat vegà. www.modafad.org / www.mireiaplaya.com

DJ 7

10:00 -14:00h

Sessió 2: Amb la metodologia Business Model Canvas convertiràs la teva idea de negoci en una proposta de valor clara.

Ponent: Veronica Torras

 

 

 

DJ 14

 

 

 

10:00 -14:00h

Sessió 3: Producte + Desenvolupament col·lecció + Quadre col·lecció. Captació de la tendència, interpretació i adaptació a la nostra marca. Identificació d'oportunitats com teixits tècnics, smart fabrics, etc. Oferta de producte: portafoli i estructura de la col·lecció, quadre de col·lecció (ocasions d'ús, tipus de peça, bàsics, Continuatius, trendies); Fitxa tècnica. Ponent: Tonia Mesquida. Plusvalue

Testimoni d'una emprenedora del sector convidada: Xènia Semis, Directora Creativa i cofundadora de Rita Row. www.ritarow.com

15:30 -17:00h

Masterclass: La Innovació en teixits. Miquel Soler. Director Centre de Recerca i Transferència de Tecnologia Tèxtil – Diputació de Barcelona. EURECAT 

DC 20

10:00 -11:30h

Masterclass: Visita guiada a la materioteca de Materfad, Centre de  Materials de Barcelona.

 

DJ 21

 

10:00 -14:00h

Sessió 4: Pla d'operacions. Saps que significa la paraula timing o deadline? Has fet alguna vegada un pla de col·lecció? Coneixes els processos pels quals passa una peça abans d'arribar a una botiga? El sector tèxtil i complements és complicat i requereix una bona planificació d'operacions: des del disseny fins a la mostra comercial (prototips, contra mostres, mostra comercial, ...). Des de la selecció de teixits fins al lliurament de la peça al client. Tecnologia i innovació: Com està present la tecnologia en el disseny tèxtil? Com integrar la tecnologia a la moda? Quines són les últimes tendències d'innovació o future trends aplicades a la moda? Com innova la indústria tèxtil i les grans cadenes en tecnologia i com em puc beneficiar? En quin punt es troba la innovació tecnològica en el món tèxtil?

Ponent: Tonia Mesquida. Plusvalue

 

 

DJ.28 

 

10:00 -14:00h

Sessió 5: Pla comercial I: Pla comercial I. En quin nivell de preus ens volem situar i com afecta la nostra col·lecció? Com elaborem l'escandall, tarifa de preus, i la cadena de marges? ¿Com introduirem el nostre producte dins d'aquest mercat? Volem obrir la nostra pròpia botiga? A què botigues volem vendre? Amb quina imatge? Com elaborar el pla de vendes? Com arribar-hi?

Ponent: Jordi Puig. Plusvalue.

Testimoni d'un emprenedor del sector convidat.

16:30-18:00

Masterclass: “Fabricació Digital, Biomaterials i Impresió 3D per a  textils i moda” i visita a Fab Lab de Barcelona.

Ponent: Anastasia Pistofidou. Fab Lab Barcelona  


 

JULIOL

 

DJ 5

 

10:00 -14:00h

Sessió 6: Pla comercial II: Continuació del Pla Comercial: Quins canals de venda utilitzo i com? Comerç electrònic, pop up, showrooms de venda, markets, plataformes digitals, maketplaces, agents comercials, etc. Té sentit sortir a mercats internacionals? Presentació de nous models de negoci que apareixen en el sector de la moda i la seva digitalització. Què són els nous canals de comercialització o distribució? Multicanalitat vs. Omnicanalitat. Com impulsem les vendes a través del comerç electrònic? Quines necessitats tenim i quines accions hem d'emprendre? Quines són les últimes estratègies, innovacions o tendències que ajuden a impulsar els canals de distribució en línia?

Ponent: Marc Albornà. Plusvalue

15:30- 17:00h

Masterclass: Introducció a la Moda sostenible. Ponent: Daniela Birro. Associació Moda Sostenible Barcelona.

 

 

DJ 12

 

 

 

10:00 -14:00h

 

Sessió 7: Pla de màrqueting I: En què mercat volem treballar? Quina és la nostra competència? I el nostre univers de marques? Qui comprarà el nostre producte i per què?, Com és el nostre client, perfil del target, com compra?, Procés de compra ... Plataformes tecnològiques per fer estudis de mercat com SurveyMonkey. Branding. Quina és la nostra personalitat com a marca, quins valors? Com farem saber que existeix aquesta nova marca? Què volem dir i com? Quins mitjans farem servir per donar a conèixer la marca? Com serà el nostre pla de comunicació? Ponent: Marc Albornà. Plusvalue

Testimoni d'una emprenedora del sector convidada: Gemma Armengol, Fundadora i Directora de Vendes de White Line Showroom. www.white-line.es

 

DLL16

 

10:00 -14:00h

Sessió 8: Pla de Màrqueting II. Com s'utilitza la tecnologia i les xarxes socials per guanyar vendes? Quines accions puc fer per optimitzar el meu posicionament a través de canals off i online? Com puc millorar el meu posicionament en cercadors web? Quines eines de promoció tinc a les xarxes socials? Com puc guanyar seguidors? Qui em pot ajudar a promocionar la meva marca en línia (influencers, bloggers, key opinion leaders)? Tecnologia aplicada a l'CRM i la fidelització del client.

Ponent: Marc Albornà. Plusvalue

 

DJ 19

 

10:00 -14:00h

Sessió 9: Pla Financer. En aquesta sessió es donaran a l'emprenedor les nocions bàsiques que l'ajudaran d'una manera pràctica a gestionar el seu negoci. Farem èmfasi en conèixer bé els costos i els marges, en l'elaboració d'un pressupost d'ingressos i despeses així com en les necessitats de tresoreria per poder finançar un projecte en el sector de la moda. Plataformes digitals que et poden ajudar en el dia a dia administratiu.

Ponent: Jordi Puig. Plusvalue

** Totes les sessions es faran al TecnoCampus, excepte tres Masterclass.

SEGONA FASE

Acompanyament al mercat

Al final de la primera fase, els emprenedors presentaran la seva proposta de valor i un comitè d’avaluació seleccionarà els cinc projectes finalistes, que accediran a la segona fase del programa.

En aquesta fase, us acompanyarem de forma personalitzada en el llançament a mercat amb:

  • Assessorament expert per part de professionals especialitzats en disseny i moda tèxtil (25 hores).
  • Connexió amb el teixit productiu tèxtil del territori ajudant-vos a cercar els proveïdors adients.
  • Suport a la recerca de finançament.
  • Orientació en el registre de patents i marques.
  • Suport en la promoció i presència a mitjans de comunicació a nivell local i nacional.
  • Demo Day: a la finalització del programa, presentació dels millors projectes davant d’auditori d’inversors i empresaris de la indústria tèxtil amb l’objectiu d’aixecar finançament, generar aliances, cercar socis del sector,...
Durant tot el programa disposareu d’un espai d’ús compartit al Tecnocampus per treballar el projecte