Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Rosa Herrero Antón

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Joan Codina Filbà

Idiomes d'impartició


  • Català

Les classes i les presentacions seran en català. Els materials de suport estaran en l'idioma original que s'han elaborat podent ser català, castellà o anglès.

Competències


Competències bàsiques
  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • EFB6_Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses

  • ESI1_Capacitat per integrar solucions de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions i processos empresarials per a satisfer les necessitats d'informació de les organitzacions, permetent arribar als seus objectius de forma efectiva i eficient, aconseguint així avantatges competitives

Competències transversals
  • T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació

  • T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles

Descripció


Donar nocions de les tècniques  de comunicació corporativa i l'ús d'internet per al màrqueting, i estudiar la base tecnològica que fa possible aquestes tècniques. S'analitzarà la problemàtica des del punt de vista corporatiu i les solucions tècniques i les seves limitacions. En la part pràctica es faran diferents anàlisis de dades obtingues de les xarxes socials.

Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer-la possible  no presencial per motius relacionats amb la Covid-19. D'aquesta forma s'assegurarà l'assoliment dels mateixos coneixements i competències que s'especifiquen en aquest pla docent.

 

Continguts


1.- Introducció. Web 2.0 i màrqueting

2.- Dades dels usuaris

  • Mètodes de recollida de dades
  • Traça de l'usuari
  • Legislació

3.- Xarxes Socials

  • Mètriques
  • Eines d'anàlisi
  • Algorísmica i complexitat
  • Bases de Dades per grafs

4.- Anàlisi de Continguts

  • Anàlisi de text
  • Més enllà de les bosses de paraules
  • Eines d'anàlisi

5.- sistemes de recomanació

  • Mètodes de recomanació basats en la xarxa
  • Xarxes bipartites
  • Problema de l'arrencada en fred

Sistema d'avaluació


18% Pràctica 1.

18% Pràctica 2.

18% Pràctica 3.

6% Activitats de Classe

40% Prova escrita

Cal com a mínim un 4 de la prova escrita per fer mitjana

Només la prova escrita és recuperable

Bibliografia


Bàsic

Gladwell, Malcolm (2013). The Tipping Point. Taurus. ISBN-13: 978-8430606344

Christakis, Nicholas A. (2010). Connected. Taurus. ISBN-13: 978-6071104434

The Cluetrain Manifesto. http://www.cluetrain.com/

Easley, David,  Kleinberg, John. (2010)  Networks, Crowds, and Markets:Reasoning About a Highly Connected World. Cambridge University Press.  http://www.cs.cornell.edu/home/kleinber/networks-book/

Hanneman, R., Riddle, M. (2005) Introduction to Social Networks Methods.  http://faculty.ucr.edu/~hanneman/nettext/

Complementary

Jenkins, Henry (2015). Cultura Transmedia: La creación de contenido y valor en una cultura en red. Gedisa. ISBN-13: 978-8497848442

Holiday, Ryan (2014). Growth Hacker Marketing: El Futuro Del Social Media Y La Publicidad. Anaya Multimedia. ISBN-13: 978-8441535749