Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
Analitzar i comprendre el significat dels conceptes de qualitat i d'innovació i la seva aplicació sistemàtica a les empreses: la qualitat per asseguarar l'eficàcia i l'eficiència de les operacions internes, el compromís amb el client, la millora dels resultats, i la responsabilitat de l'empresa amb l'entorn intern i extern (ètica i innovació), la innovació com el procés de transformar idees amb valor, amb l'objectiu de generar aventatges competitives.
Donats els canvis i la complexitat actual en el món de les organitzacions, caracteritzades progressivament per una disposició en xarxa, amb una major descentralització en la presa de decisions i una major amplitud en les seves activitats, així com per un entorn globalitzat i interconnectat, es fa cada vegada més necessari fer un bon anàlisi i seguiment de la gestió que permeti estudiar els factors crítics que defineixen l’èxit empresarial i la seva concreció en objectius controlables. Ajudar a fer front a aquests nous reptes, constitueix l’objecte d’estudi d’aquesta assignatura.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
TEMA 1: LA FUNCIÓ DE CONTROL DE GESTIÓ I LA TASCA DE CONTROLLER
TEMA 2: EL SISTEMA D’INFORMACIÓ PER A L’ANÀLISI I SEGUIMENT DE LA GESTIÓ EMPRESARIAL
TEMA 3: ELS CENTRES DE RESPONSABILITAT PER A L’ANÀLISI I SEGUIMENT DE LA GESTIÓ EMPRESARIAL
TEMA 4: LA FORMULACIÓ PRESSUPOSTÀRIA PER A LA PRESA DE DECISIONS EMPRESARIALS
L’assignatura s’avaluarà mitjançant una avaluació continuada durant el curs. Aquesta avaluació consistirà a desenvolupar diferents activitats al llarg del trimestre, així com una participació activa a l’aula. La nota final resultant sortirà dels 4 ítems següents:
Per a superar l’assignatura, s’haurà de treure un mínim de 5 punts a l’examen final teòric-pràctic. La nota final de l’assignatura es configurarà de la següent manera:
Examen de recuperació: en cas que l’assignatura no s’hagi superada mitjançant l’avaluació continuada, l’alumne es podrà presentar a la prova de recuperació. A l’examen de recuperació només es podrà recuperar l’examen teòric-pràctic. En aquest cas, es guardaran i no es podran recuperar les notes dels restants ítems. Per a aprovar l’assignatura, la nota de l’examen de recuperació ha de ser com a mínim de 5 punts i la mitjana final de les notes ha d’estar aprovada.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
El sistema d’avaluació no patirà canvis en el cas de que les classes s’hagin de realitzar totalment en format virtual.
International Association of Controllers: Mit Controlling-Fachwissen Unternehmenssteuerung optimieren (icv-controlling.com)
Global Chartered Controller Institute – GCCI (https://www.globalcci.org/) (impulsa la certificació CCA (Chartered Controller Analyst))
IGE International Group of Controlling: www.igc-controlling.org
Know-how: Wissen für Controller und Controlling, made by ICV (icv-controlling.com)
INTERNATIONAL BUSINESS COMMUNICATION STANDARDS (IBCS®) https://www.ibcs.com/resource/revista-de-contabilidad-y-direccion-vol-24-ano-2017-pp-81-109/
Amat, Oriol & Campa, Fernando (2013). Manual del controller. ACCID Comisión de Contabilidad de Gestión. Barcelona: Ed. Profit.
MUÑIZ, Luis. (2013) Cómo implantar y evaluar un sistema de control de gestión. Ed. Profit.
MUÑIZ, Luis. (2009): Control presupuestario. Planificación, elaboración y seguimiento del presupuesto. ACCID.
LINKEDIN-group: Xarxa Espanyola de Controllers y Profesionals de Planificació i Control
LINKEDIN-group: Asociació espanyola de controllers
ACCID- Gemma Cid-Salvador, Marc Oliveras-Villanueva i Natàlia Pascual-Argenté (2017): Noves tendències en controlling. Editorial Profit
LÓPEZ VIÑEGLA, Alfonso (2003): Gestión estratégica y medición. El cuadro de mando como complemento del Balanced Scorecard. Ed. AECA.
ANTHONY, Robert N. y GOVINDARAJAN, Vijai (2008): Sistemas de Control de Gestión. Ed. McGraw-Hill
Colin Drury (2018), Management and Cost Accounting (10th Edition), Cengage Learning EMEA
RCD Revista de Contabilidad y Dirección, Número 24, 2017: Nuevas tendencias en controlling (Bases conceptuales y aplicaciones prácticas), ACCID
Daniel A. Ette, 2015: Responsible Management Accounting and Controlling: A Practical Handbook for Sustainability, Responsibility, and Ethics, Business Expert Press
Internationaler Controller Verein (Ed.): Green Controlling, Guía para la integración exitosa de los objetivos ecológicos en la planificación y gestión empresarial, Haufe Gruppe, Idioma: Castellà, Any d’edició: 2020, ACCID