Que estàs buscant?
Atès el nombre de ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona - Maresme que fan servir l’anglès com a llengua de comunicació i les possibilitats de mobilitat dels professionals de la salut dins de la Unió Europea, tenir una base sòlida de coneixements de llengua anglesa es considera un element important de la formació d’un estudiant de fisioteràpia i de ciències de l’activitat física i de l’esport.
Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut.
A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i es trobi en un nivell que, si es recolza amb llibres de text avançats, inclou també algun aspecte que impliqui coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E3_Conèixer i comprendre els mètodes, procediments i actuacions fisioterapèutiques, encaminades tant a la terapèutica pròpiament dita a aplicar en la clínica per a la reeducació o recuperació funcional, com la realització d'activitats dirigides a la promoció i manteniment de la salut
E12_Intervenir en els àmbits de promoció, prevenció, protecció i recuperació de la salut
E14_Incorporar els principis ètics i legals de la professió a la pràctica professional, així com integrar els aspectes socials i comunitaris en la presa de decisions
E15_Participar en l'elaboració de protocols assistencials de fisioteràpia basada en l'evidència científica, fomentant activitats professionals que dinamitzin la investigació en fisioteràpia
E17_Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
E19_Saber comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari, així com amb altres professionals
T1_Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut.
A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
RA 44: Adquereix i domina l’idioma anglès aplicat a les ciències de la salut i de l’activitat física.
RA49: Incorpora l’anglès com a idioma d’aprenentatge i difusió de coneixements científics. Utilització en la comunicació interprofessional.
La metodologia del curs serà de naturalesa molt pràctica. Cada sessió inclourà una varietat d'activitats dissenyades per desenvolupar les principals estratègies lingüístiques. El principal objectiu d’aquesta assignatura serà l’ús actiu de l’anglès en un ambient dinàmic.
AF1 Clase magistral |
27 |
AF6 Treball en grup |
16 |
Treball autònom, individual | 32 |
Sinopsi:
Els continguts són altament funcionals i es vinculen a situacions reals mitjançant task-based learning. Entendre i expressar-se de forma oral en anglès.
CONTINGUTS GENERALS
· Adquirir llenguatge funcional relacionat amb els àmbits de la fisioteràpia i de les ciències de l’activitat física i de l’esport
· Treballar de manera eficaç en situacions vinculades a la feina diària d’un professional de la salut
· Millorar les tècniques de comprensió
· Adquirir vocabulari especialitzat
· Dissenyar estratègies per a la millora de la comprensió i comunicació en anglès amb persones i grups de diverses nacionalitats
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Situation |
Contents, Skills and Functions |
Content-Based Listening (talks, conferences..) |
Orientation listening Listening for gist Listening for specific meaning |
Content-Based Reading (academic articles, reports, case studies, documentaries...) |
Meaning from context Understanding main ideas Understanding details |
The Human Body |
Skeleton Muscles Organs Functions of the body Posture and movement |
Pain and Symptoms |
Describing pain Describing symptoms Making a diagnosis |
Injuries |
Muscular injuries Bone injuries Discussing treatment Monitoring |
Health, Exercise & Nutrition |
Diet Training |
Sports Injuries |
Muscular injuries Treatment Physiotherapy |
Sports Psychology |
Performance Attitudes |
Sports Management |
Legal Aspects Rules and Regulations |
MD1. Mètode expositiu o lliçó magistral: transmetre coneixements i activar els processos cognitius de l'estudiant mitjançant un aprenentatge unidireccional
MD2. Estudi de casos: adquirir aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats
MD3. Resolució d'exercicis i problemes: exercitar, assajar i posar en pràctica els coneixements previs
MD4. Aprenentatge basat en problemes (ABP): desenvolupar coneixements actius a través de la resolució de problemes
MD5. Aprenentatge orientat a projectes: realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant habilitats i coneixements adquirits
MD6. Aprenentatge cooperatiu: fomentar coneixements actius i significatius de manera cooperativa
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Avaluació contínua SE1. portafoli electrònic Treball escrit individual: Els estudiants hauran d’escollir un tema consensuat amb el professor: |
TOTAL 30%
|
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Avaluació contínua
SE2. Exposició Oral Els estudiants hauran d’escollir un tema consensuat amb el professor basat en el contingut , els materials audiovisual i els articles.
|
20% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
SE4. autoavaluació
|
5% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o coavaluació |
5% | B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Avaluació final SE3. Examen Examen final de dues parts: Part A: Comprensió auditiva Consisteix en una audició d’una situació real contextualitzada. S’ha de prendre apunts i contestar unes preguntes. Part B: Comprensió lectora Es llegeix un text de l’àmbit sanitari. S’ha de contestar unes preguntes. |
40% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Avaluació final SE3.Examen Examen de dues parts: Part A: Comprensió auditiva Consisteix en una audició d’una situació real contextualitzada. S’ha de prendre apunts i contestar unes preguntes. Part B: Comprensió lectora Es llegeix un text de l’àmbit sanitari. S’ha de contestar unes preguntes.
|
40% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Les qualificacions obtingudes en l’avaluació contínua seran conservades com a part de la nota final de l’assignatura, tant les superades com les no superades, per tal de preservar els criteris de l’avaluació continuada.