Que estàs buscant?
B5_F Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E3_F Conèixer i comprendre els mètodes, procediments i actuacions fisioterapèutiques, encaminades tant a la terapèutica pròpiament dita a aplicar en la clínica per a la reeducació o recuperació funcional, com la realització d'activitats dirigides a la promoció i manteniment de la salut
E12_F Intervenir en els àmbits de promoció, prevenció, protecció i recuperació de la salut
E17_F Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
E19_F Saber comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari, així com amb altres professionals
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
La Confederació Mundial de Fisioteràpia (ER-WCPT) defineix la Fisioteràpia Basada en la Evidencia (FBE) com “un compromís per a utilitzar la major evidencia científica disponible en la toma de decisions clíniques sobre la cura d’un individu i que integra a al seu torn tant el coneixement adquirit durant la pràctica professional como aquell obtingut a través de la investigació sistemàtica en un determinat camp. Aquest concepte, derivat al seu torn de la Medicina Basada en la Evidencia, te com objectiu integrar dins la pràctica clínica habitual de los fisioterapeutes els coneixements teòrico-pràctics adquirits mitjançant l’experiència professional amb l’evidència científica actual en relació a les tècniques i teràpies utilitzades en fisioteràpia i les preferències i característiques específiques de cada pacient amb l’objectiu final de proporcionar als nostres pacients/subjectes la millor atenció possible.
L’objectiu d’aquesta assignatura és continuar aprofundint en els conceptes apresos a l’assignatura d’Evidence Based Seminar així com ampliar altres conceptes relacionats amb la FBE. La finalitat d’aquest seguiment serà proporcionar a l’estudiant eines de treball que pugui fer servir tant a la seva futura vida professional com a futurs projectes de recerca com pot ser el Treball de Fi de Grau.
Realització de revisions sistemàtiques
Interpretació de meta anàlisis
Guies de pràctica clínica
Sistema d'avaluació |
Ponderació |
SE1. Portafolis |
40% |
SE2. Exposició |
20% |
SE3. Examen |
30% |
SE4. Autoavaluació |
10% |
Per poder fer mitjana, caldrà treure un mínim de 4 sobre 10 en l’examen final. Les activitats d'autoavaluació i portafolis no son recuperables.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Recuperació:
En el cas de treure menys d'un 4 en l'examen final, caldrà tornar a realitzar l'examen.
Robert Herbert Gro Jamtvedt Judy Mead Kåre Birger Hagen; Practical Evidence-Based Physiotherapy (2ªst edición). Elsevier 2005
Transparent Reporting of Systematic Reviews and Meta-Aanalyseshttp://www.prisma-statement.org/