Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.
E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G3_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
Aquesta assignatura està destinada a capacitar als alumnes per realitzar un pla de màrqueting, amb especial èmfasi en la planificació estratègica de la disciplona. Els alumnes analitzaran l'estratègia de diferents empreses d'èxit, realitzaran casos pràctics i elaboraran el seu propi pla de màrqueting.
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura. MD2. Conferencies: Sessions presencials o transmeses en streaming, tant en les aules de la universitat com en el marc de una altra institució, en les que un o varis especialistes exposen les seves experiències o projectes davant els estudiants. MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials. |
Aprenentatge dirigit |
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau. MD6.Debats i foros: Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l’assignatura persegueixi. Els debats tenen una data d’inici i de fi i estan dinamitzats pel professor, qui també en redactarà les conclusions. MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l’estudi d’un cas, que serveix per contextualitzar a l’estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants. |
Aprenentatge autònom |
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor. MD10. Investigació i lectura crítica d’articles: Els estudiants parteixen d’una hipòtesis de treball que van desenvolupant, seguint les fades de la metodologia d’investigació, entre les quals la lectura crítica d’articles. MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
• Classes presencials i virtuals amb suport de material en Power Point
• Treballarem a través de l'Aula Virtual
• Casos per resoldre en grup.
• Elaboració d'un Pla de Màrqueting per equip
• Dinàmiques de grup amb temes de discussió a classe
0. Introducció Pla de Màrqueting
1. Fase analítica
1.1. Anàlisi intern
1.2. Anàlisi extern macroentorn (PESTE)
1.3. Anàlisi externa microentorn
• Anàlisi de competència
• Anàlisi de consumidro
1.4. Diagnòstic de situació
2. Fase estratègica:
2.1. Fixació d'Objectius
2.2. Estratègia de posicionament
2.3. Estratègia de segmentació
2.4. Definició cartera de productes
3. Màrqueting mix.
3.1. Producte
3.2. Preu
3.3. Distribució
3.4. Promoció
3.5. Altres tendències del màrqueting mix
4. Descripció operativa:
4.1. Pla d’acció
4.2. Elements de control del pla d’acció
4.2.1. Calendari
4.2.2. Pressupost i Punt d’equilibri
4.2.3. Indicadors /KPIS
AF1. sessions teòriques
AF2. seminaris
AF3. Treball en grup
AF4. treball individual
AF5. estudi personal
AF7. tutories presencials
20% Avaluació continua
50% Projecte grupal d’assignatura Universitat – Empresa :
35% Projecte formal descrit
15% Exposició de projecte
Fins a un 5% de la nota de projecte correspon a la valoració d’empresa.
30% Examen final.
NOTES:
nota mínima de 5 en examen per fer mitja amb l’avaluació contínua.
nota mínima de 5 del projecte final per poder accedir a l’examen final. En el cas de suspendre’l s’accedeix directament a l’examen de recuperació, que pondera el 40% de l’assignatura.
en cas de suspendre l’examen final, els alumnes s’hauran de presentar a recuperació i pondera el 30% de la nota final.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Sainz de Vicuña, J.M. (2007). “El Plan de marketing en la práctica”. Madrid: ESIC Editorial.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Marketing Management 14th Edition, Upper Saddle River, NJ, Prentice Hall.
Lieb, Rebbeca;(2016) Content, the atomic particle of marketing: the definitive guide to content marketing strategy¿
Lamb,C., McDaniel,C. & Hair,F. (2015). MKTG: Marketing. 7ª ed. Cengage Learning Editores.
Sainz de Vicuña, J.M. (2007). “Estrategias de Marketing”. Madrid: ESIC Editorial.
Munuera, J.L, Rodríguez, A.I. (2009). “El Plan de marketing en la PYME”. Madrid: ESIC Editorial.