Que estàs buscant?
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
Aquesta assignatura pretén aprofundir en les bases del mètode científic i proporcionar a l'estudiant les eines bàsiques de treball per a poder dissenyar i executar un projecte de recerca. D'altra banda, millorar les seves habilitats per a utilitzar una sèrie d'instruments i eines que li permetin gestionar els diferents passos del procés de recerca amb major eficiència i comunicar els seus resultats amb major eficàcia: eines de recerca i gestió d'informació; de processament i edició de text; d'organització i tractaments de dades; i de presentació i comunicació de resultats.
Així mateix, conèixer i dominar les característiques del mètode científic te una importància crucial en el món de l'empresa: establir preguntes, observar acuradament la realitat a través de la recol·lecció de dades i fets contrastables, formular i contrastar hipòtesis, extreure conclusions i reformular els problemes i preguntes que ens fem és fonamental en el funcionament dels mercats, empreses i organitzacions.
Aquesta assignatura planteja els següents objectius específics:
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura
MD4. Càpsules de vídeo: Recurs en format vídeo, que inclou continguts o demostracions dels eixos temàtics de l'assignatura. Aquestes càpsules estan integrades en l'estructura de l'assignatura i serveixen als estudiants per a revisar tantes vegades com faci mancada els ideïs o propostes que el professor necessita destacar dels seves classes
Aprenentatge dirigit
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball. Són sessions lligades als sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau
MD6. Debats i fòrums: Conversis presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l'assignatura persegueixi. Els debats tenen una data d'inici i fi i estan dinamitzats pel professor
Aprenentatge autònom
MD10. Recerca i lectura crítica d'articles. Els estudiants parteixen d'una hipòtesi de treball que desenvoluparan, seguint els fases de la metodologia de recerca, entre els quals la lectura crítica d'articles
MD11. Tutories no presencials: per als quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de l'aula virtual.
Bloc 1. Activitat investigadora a les ciències socials i les fonts d’informació
El treball en equip. Dinàmiques per a l'èxit
Treballs Científics
Les fonts d'informació
Marc Teòric
Bloc 2. Presentació Escrita de Treballs de Recerca
1. 2. 3. 4.
L'escriptura científica
Organització del treball escrit
Edició i presentació de documents formals
Altres documents
Bloc 3. La informació quantitativa i qualitativa: recollida i anàlisi
Metodologies Quantitatives vs. qualitatives
Recollida de dades
Metodologia quantitativa
Metodologia qualitativa
Instruments de recollida de dades: El qüestionari
Escriure la secció de metodologia
Presentació de resultats
Bloc 4. Presentació Oral de Treballs de Recerca
Elements de la comunicació
Estratègies de comunicació oral
Planificació, disseny i execució de presentacions acadèmiques i professionals. Què presentar del meu treball escrit?
A més dels sessions de l'equip docent, existeixen activitats individuals i grupals.
Les activitats individuals tenen per objectiu:
Les activitats grupals tenen per objectiu bàsic:
AVALUACIÓ CONTÍNUA (70%)
No es pot recuperar
No té mínim per bloc, però de forma global (és a dir, la mitjana de l’avaluació continua del curs) ha de ser superior a 5. Si la nota de l’avaluació
contínua és inferior a 5, l’estudiant ha de repetir el curs. Així doncs, aprovar l'avaluació contínua és condició necessària (que no suficient) per superar l'assignatura
Es compon per activitats de cada bloc i un treball final, amb les següents ponderacions sobre el total del curs:
Bloc 1: 5%
Bloc 2: 5%
Bloc 3: 5%
Bloc 4: 20% Treball final: 35%
EXAMEN FINAL (30%)
Consistirà en una prova escrita en el qual s'avaluaran conceptes del Blocs 1, 2 i 3: l'examen és únic i es divideix per 3 blocs (bloc 1, bloc 2 i bloc 3). Tots els blocs contribueixen per igual a la nota final de l’examen. Si s'obté una nota inferior a 4 en qualsevol dels blocs, l'examen es considerarà suspès i també l'assignatura. Es necessari treure un nota global de l’examen igual o superior a 5 per superar l’assignatura.
RECUPERACIÓ
L’alumnat que es presentarà: (i) en cas de no assolir 4 sobre 10 punts, en una o vàries parts de l’examen o (ii) si la nota de l’examen és inferior a 5 sobre 10 punts. L’alumnat haurà de recuperar l’examen en la seva globalitat, independentment del cas.
En cap cas l’estudiantat pot rebre ajuda de tercers per cap activitat d’avaluació del curs; i en cas de produir-se el/la estudiant perdrà tot el dret a continuar amb les avaluacions que quedin de l’assignatura.
En cas de no comprensió de la resolució qualsevol activitat de l'avaluació, es podrà citar a el/la estudiant posteriorment i realitzar-li un examen oral sobre aquella l’activitat d’avaluació. Aquelles qu?estions que no es sàpiguen justificar es poden penalitzar en la nota final.
Amat Salas, O., Rodrigo de Larrucea, J., & Rocafort Nicolau, A. (2017). Com fer recerca?: treball de final de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca (Primera ed). Barcelona: Profit Editorial.
Lluch, G., & Nicolás, M. (2015). Escriptura acadèmica: planificació, documentació, redacció, citació i models. Barcelona: Editorial UOC.
Turull, A., Ardanuy Baró, J., Arroyo i Amayuelas, E., & Arroyo i Amayuelas, E. (2017). Tècniques de treball i de comunicació: instrumentàrium per a les ciències jurídiques i socials. Barcelona: Huygens Editorial
McGregor, S. (2018). Understanding and evaluating research. SAGE Publications, Inc https://www.doi.org/10.4135/9781071802656
Ang, S. (2014). Research design for business & management. SAGE Publications Ltd, https://www.doi.org/10.4135/9781473909694