Que estàs buscant?
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E9_F Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L’assignatura de Patologia cardiorespiratòria està ubicada dins del Mòdul de formació específica en fisioteràpia, matèria 3: Fisioteràpia en especialitats clíniques. És una assignatura de formació obligatòria (4 ECTS).
L’assignatura comprèn l’estudi de les patologies més rellevants del sistema cardio-respiratori, per tal que l’alumne sàpiga identificar l’afecció, conegui els aspectes clínics, diagnòstics i terapèutics més significatius, per poder realitzar un abordatge i tractament fisioterapeútic òptim, amb l’objectiu de millorar el seu esta de salut i promoure la prevenció.
Es important que es coneguin les guies de bona pràctica clínica a les diferents malalties cardíaques i pulmonars, així com l’efectivitat, utilitat i validació científica de la intervenció dels processos fisioterapeútics en cadascuna de les malalties.
Per cursar aquesta assignatura és recomanable que l'alumnat tingui assolits els coneixements bàsics de fisiologia i anatomia humana (Mòdul de formació bàsica. Matèria 1).
Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament. A més els objectius estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.
SISTEMA D'AVALUACIÓ - Aquesta assignatura podrà considerar en la seva proposta d'avaluació els següents indicadors:
SE 1. Portafoli electrònic: Ponderació mínima 10%; ponderació màxima 40%
SE 2. Exposició oral: Ponderació mínima 20%; ponderació màxima 50%
SE 3. Examen: Ponderació mínima 30%; ponderació màxima 60%
SE 4. Autoavaluació: Ponderació mínima 5%; ponderació màxima 30%
SE 5. Avaluació entre iguals (2P2) o coavaluació : Ponderació mínima 5%; ponderació màxima 30%
“La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.”
Farreras Rozman. 2016. Tractat de Medicina Interna. Volum I i II. 18º edició. Ed. Elsevier
West. Fisiopatología pulmonar. Ed wolters Kluwer. 2017
Guyton i Hall. 2016. Tractat de Fisiologia Mèdica. 13º edició. Ed.Elsevier
El professorat facilitarà bibliografia complementària actualitzada (guies mèdiques, articles i revisions bibliogràfiques).