Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Lluís Codinas Poch
Roger Guardiola Martinez 

Curs acadèmic: 2022

Curs d'impartició: 2

Llengües d'impartició


  • Català

Algun document pot estar escrit en castellà i anglès

El sistema Amadeus es treballarà en català/castellà i anglès

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.

  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

Competències específiques
  • CE12. Dominar els procediments operatius de les empreses d'allotjament, restauració i intermediació turística.

  • CE17. Reconèixer detalls del funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials a nivell mundial.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.

  • CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.

  • CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.

  • CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.

  • CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Presentació de l'assignatura


  • Estudi i anàlisi de tots els processos que intervenen en el cicle del negoci dels viatges.
  • Anàlisi de les estructures empresarals i les seves formes de gestió.
  • Creació de productes de viatges amb la fixació de preus i desenvolupament del pressupost.
  • Gestió de reserves aèries a través del sistema Amadeus

NOTA:

- L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Resultats d'aprenentatge


  • Analitzar i avaluar les funcions de les agències de viatge en la intermediació i venda dels diferents tipus de serveis turístics.
  • Dissenyar un viatge en funció dels factors que s'estableixin i calcular el corresponent pressupost.
  • Gestionar una reserva aèria a través d'un GDS.

Metodologia de treball


MD1. Sessions teòriques: classes magistrals i participació dels/les alumnes en debats.

MD9 i MD12. Aprenentatge autònom: Resolució d'exercicis i problemes, amb l'ajut de tutories no presencials.

MD5. Aplicació informàtica pràctica de l'Amadeus.

Es recomana portar ordinador portàtil a classe per poder treballar els casos pràctics i el programa AMADEUS.

 

Continguts


MÒDUL I:

  1. La regulació de les Agències de Viatges
  2. L’estructura empresarial de les Agències de Viatges
  3. La gestió empresarial i la perspectiva de gènere
  4. La intermediació turística
  5. Els viatges combinats: Concepte i tipologia de viatges combinats. Anàlisi dels serveis turístics i els seus preus. Elaboració i cotització de pressupostos. Determinació de preus.

MÒDUL II:

  1. GDS Amadeus: gestió de reserves aèries

 

Activitats d'aprenentatge


AF1. Sessions teòriques

AF2. El·laboració de casos pràctics

AF1. Xerrades de professionals del sector

AF3. Treballs en grup

Activitats i sistema d'avaluació


L'assignatura es divideix en dos MÒDULS:

  • MÒDUL I: S'impartirà un total de 4 crèdits (40 hores) i tindrà un pes del 60% del total de l'assignatura.

Aquest 60% es distribueix amb:

- Examen final. tindrà un pes del 30% de la nota del MÒDUL I. La nota mínima a assolir per fer la mitjana del MÒDUL I haurà de ser de 5. 

- Casos pràctics: tindran un pes del 10%  de la nota del MÒDUL I.

  • MÒDUL II: S'impartirà un total de 2 crèdits (20 hores) i tindrà un pes del 40% del total de l'assignatura.

- Examen final. tindrà un pes del 30% de la nota del MÒDUL II. La nota mínima a assolir per fer la mitjana del MÒDUL II haurà de ser de 5. 

 

OBSERVACIONS

A part, es valorarà a nivell global l'actitud, participació i assistència a les sessions de classe del MÒDUL I i II.  Tindrà un pes del 10% de la nota final de l'assignatura (80% d'assistència a les sessions).

Per aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir una nota global igual o superior a 5 de cada MÒDUL.

Per poder accedir a la recuperació és necessari haver-se presentat a la prova final.

En cas de que un/a estudiant s’hagi de presentar a la recuperació, ho farà només d’aquells Mòduls que tingui suspesos.

 

Bibliografia


Bàsic

Ameigeiras, Celia (2014). Comercialización y venta de servicios turísticos. Editorial Síntesis.

Fernández, Carmen y Blanco, Ana (2008). Producción y venta de servicios turísticos en Agencias de Viajes. Editorial Síntesis.

Alcantara, Álvaro (2017). Vivir de los viajes: Cómo diseñar tu agencia de viajes de éxito y vivir tu pasión. Editorial Letras de Autor.

Complementària

Oller, Jordi (1994). Contabilidad de costes para las agencias de viajes, hoteles y campings. Editorial Síntesis. Madrid.