Que estàs buscant?
E2_Idear, dissenyar, planificar i realitzar curtmetratges i videojocs d'animació 2D
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E7_Postproduir vídeo utilitzant les eines bàsiques pròpies dels programes d'edició audiovisual (titulació, retoc de color i exposició, velocitats, màscares...) i com insertar-les en el procés de muntatge afegint efectes digitals
E14_Adquirir els coneixements de la història, estètica, evolució i dinàmica del cine, televisió, ràdio, premsa, Internet i videojocs, aixó com reconèixer l'estètica a través del visionat i l'anàlisi
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura té un doble objectiu. D'una banda fa una primera aproximació a l'estructura dels mitjans de comunicació explicant breument la seva importància a nivell social, polític, econòmic i cultural.També s'aborda l'organització, regulació i funcionament dels diferents mitjans de comunicació en el cas de Catalunya i Espanya. D'altre banda aborda la introducció al món audiovisual, basant-nos en el funcionament d'una càmera de vídeo, la realització d'un curt i la seva posterior edició.
En acabar l’assignatura els alumnes han de ser capaços de:
Disposar d'uns mínims coneixements sobre l'estructura i el panorama audiovisual a Espanya i Catalunya.
Identificar conceptes fonamentals del llenguatge audiovisual.
Usar una càmera de vídeo amb totes les seves possibilitats.
Realitzar una petita producció de vídeo digital d'acord a un guió preestablert.
Realitzar una postproducció de vídeo bàsica que permeti valorar la comprensió dels aspectes fonamentals d'una producció audiovisual amb imatges en moviment.
Definir un projecte cinematogràfic bàsic (adaptació literària, equip de treball, estudi econòmic,...)
Classes de tipus magistral per a les exposicions teòriques.
Grups de treball de dos estudiants per a les activitats i de productores per al curt final.
Primera part:
1 Introducció: l'estudi de l'estructura dels mitjans de comunicació
La comunicació. Característiques dels mitjans de comunicació. La dimensió social política econòmica i cultural dels mitjans de comunicació. Pressions que afecten als mitjans de comunicació.
2. Mitjans i grups de comunicació a l'Estat espanyol
La premsa. La televisió: pública i privada; la TDT, la televisió de pagament. La ràdio. Els principals grups de comunicació espanyols.
3. Mitjans i grups de comunicació a Catalunya
La premsa. La televisió: el CAC; la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals; la televisió local. La ràdio. Els principals grups de comunicació catalans.
Segona part:
4. Introducció al món audiovisual
Elements bàsics per a la realització del curt (guió literari, tècnic, pla de treball, equip bàsic, software d'edició).
5. Color
Percepció visual. Color i propietats.
6. Càmera de vídeo
Objectiu, exposició, formats, sensor, gravació.
7. Realització i muntatge
Plans, moviments, eixos, equip humà, continuïtat, ritme.
8. Àudio
Característiques, micròfons, altaveus, formats.
9. Vestuari
Aspectes generals sobre la seva planificació, estudi i adquisició.
Conèixer el panorama audiovisual a Espanya i Catalunya tant públic com privat.
Càmera de vídeo, coneixement del seu funcionament.
Edició no lineal bàsica: introducció al software Adobe Premiere Pro.
Complements d'edició no lineal: introducció al software After Effects.
Edició d'una entradeta televisiva.
Realització d'un curt.
Un únic examen amb un pes del 50% de la nota final.
Quatre pràctiques que sumades donen el 20 % de la nota final ( 5% cada pràctica). Aquestes pràctiques són obligatòries. Arribar tard més enllà de 15 minuts suposa un zero.
Producció final: 30% (d'aquest, el producte final té un pes del 15% i la documentació presentada un altre 15%). La presentació del treball és obligatòria per poder aprovar.
Per aprovar l'assignatura serà indispensable haver obtingut una nota igual o superior a 5. Els no presentats queden exclosos de la recuperació.
ALMIRON, N. "Grupos privados propietarios de medios de comunicación en España: principales datos estructurales y financieros". Comunicación y Sociedad, vol. 22, núm. 1. pp.243-273. 2009.
BUSTAMANTE, E. Radio y televisión en España. Historia de una asignatura pendiente de la democracia. Editorial Gedisa, 2009.
HARTWIG, ROBERT L. Tecnología básica de televisión digital y analógica. Omega, 2008.
MILLERSON, G. Realización y producción en Televisión. Omega, 2008.
FELIX MOLERO, E. Sistemas de radio y tv. MACGRAWN HILL, 2006.
CASTILLO POMEDA, J.M. Televisión y realización y lenguaje audiovisual. Instituto de Radio Televisión Española. Madrid, 2013.
PRIEL, V. El montaje. Paidós Ibérica, 2004.
SIETY, E. El plano. Paidós Ibérica, 2004.
FERNÁNDEZ DÍAZ, F., MARTÍNEZ ABADIA, J. Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Paidós, 1999.
MUSBURGER. R. B. Producción en video con una cámara. IORTV, 2001.
ARTERO MUÑOZ, J.P. El mercado de la televisión en España. Oligopolio. Editorial Deusto, 2008.
AEDE, Libro blanco de la prensa diaria.
AIMC, Estudio General de Medios
INCOM, Informe de la comunicació a Catalunya.
Ministerio de Cultura. El cine en datos y cifras.
CAC (Consell de l'Audiovisual de Catalunya), Butlletí d'informació sobre l'audiovisual a Catalunya (publicació quadrimestral).
SAMUELSON, D. El manual técnico del cine. Escola de Cine y vídeo. Andoain, 2006.
ALTEN, Stanley R. El sonido en los medios audiovisuales. Escuela de cine y video de Andoain, 2008.