Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
EFB1_Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se a l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre: àlgebra lineal, càlcul diferencial i integral, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització
EFB2_Comprensió i domini dels conceptes de camps i ones i electromagnetisme, teoria del circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i families lògiques, dispositius electrònics i fotònics, i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Es tracta d'un curs de Física amb el propòsit de familiaritzar els estudiants amb els conceptes i principis físics relacionats amb les tecnologies de la informació i comunicació.
Els resultats d'aprenentatge especifiquen la mesura concreta de les competències treballades.
Aquesta assignatura contribueix als següents resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual pertany:
Addicionalment, l'assignatura valora també els següents resultats d'aprenentatge que no estan presents en la matèria a la qual pertany:
Les classes seran magistrals (desenvolupament de la teoria i exemples pràctics), participatives (preguntes conceptuals, resolució guiada d'exercicis) i col·laboratives (exposició i defensa d'exercicis en grups per part dels estudiants, simulacions, pràctiques i treball d'aplicació).
Classes de grup gran: Amb una part magistral (desenvolupament de la teoria i exemples) i una part participativa (preguntes conceptuals i exercicis guiats). Es recullen evidències d'aprenentatge de la majoria dels resultats esperats, com a guia d'autoavaluació de l'estudiant i de la seva participació activa a classe.
Classes de grup petit: Instrucció col·laborativa amb la resolució i presentació d'exercicis en grups de treball. Recullen evidències d'aprenentatge de tots els resultats esperats a través de la presentació de les solucions dels exercicis, i de les respostes a les preguntes que fan estudiants i professor.
Simulacions i pràctiques: Treballs amb simuladors o en el laboratori, amb informe de resultats i la seva interpretació. Recullen evidències d'aprenentatge de la majoria de resultats esperats.
Treball d'aplicació: aplicacions de la física a la informàtica i de la informàtica a la física (on es valoren els resultats d'aprenentatge RA1, RA4 i RA10 bàsicament).
Exercicis d'avaluació que recullen evidències d'aprenentatge generals (RA1, RA2, RA3 i RA4), i més específiques tal com s'indica a continuació:
Tema 1: RA5
Tema 2: RA6 i RA7
Tema 3: RA8
Tema 4: RA9
50% Exercicis d’avaluació, recuperable en cas de suspendre l'assignatura
15% Resolució i presentació d'exercicis en grups de treball, no recuperable
15% Simulacions i pràctiques, no recuperable
15% Treball d'aplicació, no recuperable
5% Participació activa a classe, recuperable a través dels exercicis d'avaluació
Tipler, Paul. A.; Mosca, Gene (2010) Física per a la Ciència i la Tecnologia. Volum 2. 6a edició. Reverté.
Serway, Raymond A.; Jewett, John W. Jr. (2005) Física para ciencias e ingenierías. 6 ed. Thomson.