Que estàs buscant?
Els materials es poden proporcionar tant en català com en castellà.
E2_Idear, dissenyar, planificar i realitzar curtmetratges i videojocs d'animació 2D
Al llarg d'aquest mòdul aprendràs les eines bàsiques per realitzar un curtmetratge d'animació. Les classes combinen els conceptes teòrics amb una sèrie de pràctiques que començaran des de la idea, l'storytelling, la creació d'un guió de curtmetratge i una presentació en format pitching competitiu.
El projecte guanyador es procedirà a rodar seguint una o vàries tècniques d'animació. Per a això, s'aprendran diverses tècniques d'animació com la rotoscòpia, l'stop-motion o animació quadre a quadre; el cut-out animation i la pixelació, així com la tècnica del lipsync, morphing i el timing.
0. INTRODUCCIÓ
1. STORYTELLING | L'art de narrar
2. TÈCNIQUES D'ESCRIPTURA DE GUIÓ
2.1 Storytelling: Escriu un record
2.2 Què passaria si…?
3. DISSENY DE PERSONATGES
3.1 Característiques internes
3.2 Característiques externes
3.3 Desitjos vs necessitats i obstacles
3.4 Arc de personatges
4. CREAR UN PERSONATGE
4.1 Com dibuixar un personatge?
4.2 Turn Around
4.3 Fulla d'expressions
ACTIVITAT 01. CURTMETRATGE EN 2D.
Crearem un curtmetratge mitjançant aquesta tècnica de l'animació 2D.
5. ESTRUCTURA: EL TEMA
5.1 Estructura de la història
5.2 Tema i moralitat de la història
5.3 Els actes i els plot points
6. LLENGUATGE VISUAL
6.1 Composició
6.2 Gramàtica visual
7. STORYBOARD
7.1 Storyboard vs shooting board
8. EXAMEN ORAL: PITCHING
9. HISTÒRIA DE L'ANIMACIÓ
10. TÈCNIQUES D'ANIMACIÓ
11. TREBALLAR EN EQUIP | WORKFLOW | PRE-PRODUCCIÓ
ACTIVITAT 02. CURTMETRATGE EN STOP-MOTION
Treballant per rols rodarem un curtmetratge mitjançant la tècnica de l'stop motion.
12. TÍTOLS DE CRÈDIT I POSTPRODUCCIÓ
13. DISTRIBUCIÓ
14. ESTRENA 🏆
L'assignatura s'avalua mitjançant l'avaluació contínua de les pràctiques d'aprenentatge. Un seguiment adequat i l'èxit en cada pràctica d'assignatura determinen la puntuació total de l'avaluació.
Excepcionalment, per als estudiants que obtinguin una qualificació final entre 4 i 4,9, hi ha l'opció de realitzar un examen de continguts per aprovar l'assignatura sense haver de presentar-se a la segona convocatòria. Per als casos en què s'hagi suspès l'avaluació contínua de les pràctiques amb una nota inferior a 4, serà necessari recuperar l'assignatura en segona convocatòria.
Normes per a la realització de les activitats pràctiques:
Per a cada activitat, es proporcionarà la normativa a seguir, juntament amb les condicions particulars que s'apliquin. La realització de les pràctiques és obligatòria. S'avaluarà la puntualitat i el rigor en el lliurament de les diferents activitats de la següent manera:
Qualsevol d'aquestes tres incidències comportarà automàticament una qualificació de "no avaluat," és a dir, una puntuació de 0 en la qualificació final, sumant les diferents activitats. Si no es realitza alguna de les activitats pràctiques o de seguiment, s'entendrà que no s'ha estat avaluat en aquestes activitats.
Donat el contingut de l'assignatura, es valorarà la creativitat a partir d'una comprensió dels aspectes teòrics i pràctics concrets, segons la metodologia de treball establerta. Es tindran en compte la correcta organització de la informació, els esbossos preparatoris, la recerca de solucions innovadores i la netedat i claredat gràfica tant en les activitats com en els treballs de seguiment, així com en els propis exàmens parcials.
Descripció general de l'examen:
L'examen consistirà en una prova d'aptituds que requerirà la realització d'un exercici relacionat amb l'ús dels continguts estudiats durant l'assignatura. El desenvolupament de la pràctica proposada es durà a terme durant el temps assignat per la sessió d'examen. Aquesta prova s'aplicarà tant en la convocatòria ordinària com en la convocatòria de recuperació.
Activitat avaluadora durant el període de recuperació:
La recuperació de l'assignatura en la convocatòria corresponent es basarà en la realització d'uns treballs específics, així com en el lliurament de totes les pràctiques suspeses o no entregades durant el desenvolupament de l'assignatura.
White, Tony (1988). The Animator’s Workbook. Nueva York: Watson-Guptill Publications.
Manual d'usuari de l'eina d'animació 2D
http://docs.toonboom.com/help/harmony-12/advanced/Content/book/index.html
Halas, John; Whitaker, Harold; Sito, Tom (2009). Timing for animation. Focal Press
Johnston, O.; Thomas, F. (1984). Disney Animation: The Illusion of Life. New York: Abbeville Press.
Williams, Richard (2012). The Animator's Survival Kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. 2nd ed. London: Faber and Faber.
Mattesi, Mike (2006). Force: Dynamic Life Drawing for Animators (Force Drawing Series). 2ª Edición. Focal Press.
Cavalier, S. (2011). The World History of Animation. Los Angeles: University of California Press
Bancroft, Tom (2012). Character Mentor. Focal Press
Muybridge, Eadweard (2000). Human figure in motion. New York: Dover Publications.
Muybridge, Eadweard (2000). Animals in motion. New York: Dover Publications.