Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en català/castellà, però tant les aportacions a classe com els treballs es poden fer en català o en castellà.
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
V3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.
V4. Dissenyar un joc i la seva monetització, tenint en compte els diferents paràmetres i variables que regeixen el model de negoci del producte.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
V8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
L’assignatura Disseny de Jocs I és la via d’entrada de l’alumne en el rol del dissenyador de jocs. Els continguts estan orientats a ampliar l’horitzó creatiu de l’alumne per a poder començar a documentar correctament i de forma professional les idees que més tard es convertiran en un joc. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb treballs individuals i grupals i un examen escrit.
En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç de:
L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Classe magistral, Estudi de casos, Aprenentatge basat en preguntes i Laboratori en grup reduït
Tema 1. Els gèneres del videojoc
1.1. Els gèneres: conceptes i elements centrals
1.2. Propostes de taxonomies
1.3. Gèneres i tipologies de jugadors
Tema 2. Disseny i documentació de videojocs
2.1. El procés de disseny de videojocs
2.2. El Game Concept i el Game Proposal
2.3. El Game Design Document
2.4. Altres documents de disseny rellevants
Tema 3. Mecàniques de jocs segons gèneres (I): Plataformes
3.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
3.2. Mecàniques centrals del gènere
3.3. Estudi de casos
Tema 4. Mecàniques de jocs segons gèneres (II): Rol
4.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
4.2. Mecàniques centrals del gènere
4.3. Estudi de casos
Tema 5. Mecàniques de jocs segons gèneres (III): Estratègia i Simulació
5.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
5.2. Mecàniques centrals del gènere
5.3. Estudi de casos
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):
A1. Pràctiques de laboratori (I): Game Proposal d'un joc de Plataformes (Evidència del resultat d’aprenentatge E5.1 i E5.2)
Per parelles els alumnes realitzaran diversos documents i presentacions davant dels seus companys i professor en què descriguin un projecte dissenyat entre tots ells seguint el format estàndard de la indústria.
A2. Pràctiques de laboratori (II): Game Proposal d'un joc tipus Rol (Evidència del resultat d’aprenentatge E5.1 i E5.2)
Per parelles els alumnes realitzaran diversos documents i presentacions davant dels seus companys i professor en què descriguin un projecte dissenyat entre tots ells seguint el format estàndard de la indústria.
A3. Treball individual: Realització d'un Game Design Document (Evidència del resultat d’aprenentatge E1.6, E2.1, E3.1 i E5.1)
Els alumnes, de manera individual, han de desenvolupar un Game Design Document a partir d'un dels Game Proposals realitzats en les activitats A1 i A2.
A4. Examen Final: (Evidència de tots els resultats d’aprenentatge)
Criteris generals de les activitats:
La nota de cada alumne es calcularà en base als següents percentatges:
Nota final = A1 0,15 + A2 0,15 + A3 0,4 + A4 0,3
Consideracions:
Recuperació:
Ernest Adams & Joris Dormans (2012), Game Mechanics, Advanced game design.
Berkeley: New Riders Games.
Jesse Schell (2011), The Art of game design: a book of lenses. Amsterdam:
Elsevier/Morgan Kaufmann.
Wesley Addison (2006), Level Design for Games: Creating Compelling
Experience. Berkeley: New Riders Games.
Katie Salen (2005), The Game Design Reader. A Rules of Play Anthology.
Massachuset: The MIT Press.
Katie Salen (2003), Rules of Play: Game Design Fundamentals. Massachuset: The MIT Press.
Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley; 2 edition (April 28, 2014)
Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).
Anna Anthropy & Naome Clark (2014), A Game Design vocabulary. Boston:
Addison-Wesley.
Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)