Que estàs buscant?
Català/Castellà/Anglès
Català: sessions de Teoria
Anglès: sessions de Laboratori
CE22: Dissenyar i aplicar models dirigits a la resolució de problemes d'organització industrial.
CT1: Que els estudiants coneguin una tercera llengua, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats en cada titulació.
CT2: Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles.
Assignatura emmarcada en la matèria d’investigació operativa. L’assignatura pretén introduir a l’alumne en els conceptes, principis i fonaments bàsics de les tècniques de simulació, la teoria de jocs, i les cadenes de Markov per a l'anàlisi i la presa de decisions en tot tipus de contextos. Finalment, s’introdueixen conceptes relacionats amb aplicacions empresarials en el context de la transformació digital de l’empresa, com ara el big data i el business intelligence.
En acabar l’assignatura l’estudiant o estudianta ha de ser capaç de:
Tots els conceptes teòrics de la matèria s'exposaran en classes de teoria (grups grans) i/o en sessions de laboratori (grups petits). En aquestes classes, i a discreció dels docents impartidors, també es resoldran exercicis i problemes de caire més pràctic. Així mateix i sempre a discreció dels impartidors, es podrà demanar als estudiants que resolguin, de manera individual o en grup, problemes i/o exercicis breus. Aquestes activitats, que per la seva naturalesa d'optativitat i brevetat serviran a l'estudiant com a instrument d'autoavaluació del seu assoliment dels continguts de la matèria i podran ser utilitzades per part del docent per valorar-la.
Els conceptes de caire més pràctic i tot el que en essència es pugui considerar l'aplicació pràctica dels conceptes teòrics seran treballats en grups petits (de laboratori). En les sessions que es programin a aquest efecte es donaran les eines escaients per a resoldre les activitats programades. En ocasions els estudiants les hauran de finalitzar durant el temps d’aprenentatge autònom. Sempre que es consideri escaient es posarà a disposició dels estudiants activitats de caire totalment opcional que l’ajudin a preparar i a preparar-se per a les de caire obligatori.
Títol contingut 1: Anàlisi de decisions |
Dedicació: |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 18 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
Activ1, Activ 3 i Activ 4 |
||
Títol contingut 2: Simulació |
Dedicació: |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 18 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
Activ1, Activ 3 i Activ 4 |
||
Títol contingut 3: Processos markovians de decisió |
Dedicació: |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 18 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
Activ1, Activ 3 i Activ 4 |
||
Títol contingut 4: Teoria de jocs |
Dedicació: |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 18 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
Activ2, Activ 3 i Activ 4 |
||
Títol contingut 5: Big data i Business intelligence |
Dedicació: |
Grup Gran: 8 Grup Petit: 4 Aprenentatge autònom: 18 |
|
Descripció |
|
||
Activitats vinculades |
Activ2, Activ 3 i Activ 4 |
Es posa a disposició dels estudiants tot un seguit d'activitats de caire eminentment pràctic (exercicis curts, problemes...) que són la base de les activitats d'aprenentatge de l'assignatura. Aquestes activitats els estudiants/es les hauran de resoldre, sovint de manera no presencial, seguint les indicacions dels docents i també seran treballades a classe, ja sia com a exemples en les sessions de teoria, ja sia en les sessions de laboratori. Aquestes activitats tindran caràcter obligatori , i seran imprescindibles per assolir els coneixements teorico-pràctics de l'assignatura.
Amb l’objectiu de recollir evidències de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzen les següents activitats de caràcter avaluatiu:
Títol de l’activitat 1: Prova escrita Parcial (Pex1) 35%
|
Dedicació: |
Grup Gran: Grup Petit: Aprenentatge autònom: |
|
Descripció general |
La prova inclourà els continguts associats als resultats d’aprenentatge següents RA2, RA3, RA4 i RA6 |
||
Material de suport |
Es facilitarà a través del ecampus o a classe |
||
Competències |
[Relacionada amb les competències CE22, CB5 i CT1] |
||
Lliurables i vincles amb l’avaluació |
Pes dins de l’avaluació: 35% |
||
Objectius específics |
Avaluar unitats 1, 2 i 3 |
||
Títol de l’activitat 2: Prova escrita Parcial (Pex2) 25% |
Dedicació: |
Grup Gran: Grup Petit: Aprenentatge autònom: |
|
Descripció general |
La prova inclourà els continguts associats als resultats d’aprenentatge següents RA4, RA6 i RA7 |
||
Material de suport |
Es facilitarà a través del ecampus o a classe |
||
Competències |
[Relacionada amb les competències CE22, CB5 i CT1] |
||
Lliurable i vincles amb l’avaluació |
Pes dins de l’avaluació: 25% |
||
Objectius específics |
Avaluar unitats 4 i 5 |
||
Títol de l’activitat 3: Exercicis i Participació (ExiPar) 10% |
Dedicació: |
Grup Gran: Grup Petit: Aprenentatge autònom: |
|
Descripció general |
Els estudiants i/o grups que participin en la resolució de problemes, inclourà els continguts associats a tots els resultats d’aprenentatge |
||
Material de suport |
Es facilitarà a classe i/o a través del ecampus |
||
Competències |
[Relacionada amb totes les competències] |
||
Lliurable i vincles amb l’avaluació |
Pes dins de l’avaluació: 10% |
||
Objectius específics |
Posar en pràctica resolució de problemes |
||
Títol de l’activitat 4: Pràctiques (Lab) 30% |
Dedicació: |
Grup Gran: Grup Petit: Aprenentatge autònom: |
|
Descripció general |
Pràctiques Laboratori [Relacionada amb totes les competències] |
||
Material de suport |
Es facilitarà a classe i/o a través del ecampus |
||
Competències |
[Relacionada amb totes les competències] |
||
Lliurable i vincles amb l’avaluació |
Pes dins de l’avaluació: 30% |
||
Objectius específics |
Les pràctiques permetran a l’estudiant comprendre una problemàtica que impliqui la seva resolució fent us de solucions informàtiques |
ACTIVITATS |
PES |
EXÀMENS |
60% (Pex1 35% + Pex2 25%) |
EXERCICIS |
10% |
PRÀCTIQUES |
30% |
La qualificació final és la suma ponderada de les qualificacions de les activitats d’aprenentatge:
Q = 0.35 Pex1 + 0.25 Pex2 + 0.10 ExiPar + 0.30 Lab
Important: totes les activitats són obligatòries. Per aprovar el curs l'estudiant s'ha de presentar (o lliurar) a totes les activitats!
Observacions relatives a la Recuperació
La part de teoria de l’assignatura (Pex1 i Pex2) sí que és recuperable. La resta de parts no son recuperables. Per als estudiants que assisteixin a l’examen de recuperació la seva qualificació (Pex1 i Pex2) serà la obtinguda en aquesta prova i la seva qualificació final (Q) es calcularà amb les fórmules anteriorment detallades i en cap cas no serà superior a 7.
Normes de realització de les activitats
Observacions:
Per superar les activitats avaluatives, els estudiants hauran de demostrar el Nivell MECES - 2:
• (punt c) tenir la capacitat de recopilar i interpretar dades i informacions sobre les que fonamentar les seves conclusions incloent-hi, quan calgui i sigui pertinent, la reflexió sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del seu camp d'estudi
• (punt e) saber comunicar a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa, coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions en l'àmbit del seu camp d'estudi;
• (punt f) ser capaços d'identificar les seves pròpies necessitats formatives en el seu camp d'estudi i entorn laboral o professional i d'organitzar el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tot tipus de contextos
Per a cada activitat, els docents n'informaran de les normes i condicions particulars que les regeixin
Les activitats unipersonals pressuposen el compromís de l'estudiant de realitzar-les de manera individual i sense cap mena de col·laboració amb d’altres persones. Es consideraran suspeses (qualificació 0) totes aquelles activitats en què l'estudiant no s'ajusti a aquest compromís d’individualitat, independentment del seu paper (emissor o receptor) i sense que això exclogui la possible aplicació d’altres sancions d’acord amb el Règim Disciplinari vigent.
Igualment, les activitats que s'hagin de realitzar en grup pressuposen el compromís per part dels estudiants que l'integren de realitzar-les en el si del grup i sense cap mena de col·laboració amb d’altres grups o persones que en siguin alienes (individualitat grupal). Es consideraran suspeses (qualificació 0) totes aquelles activitats en què el grup no hagi respectat aquest compromís amb independència del seu paper (emissor o receptor) i sense que això exclogui la possible aplicació d’altres sancions d’acord amb el Règim Disciplinari vigent.
En el cas d’activitats que puguin fer-se en grup, quan en alguna d’elles no es respecti el compromís d’individualitat grupal i/o s’utilitzin mitjans fraudulents en la seva realització, la qualificació de l’activitat serà, per a tots els membres del grup, de 0 punts (Nota Activitat=0) i sense que això exclogui la possible aplicació d’altres sancions d’acord amb el Règim Disciplinari vigent.
Qualsevol activitat no lliurada es considerarà assignatura suspesa
És potestatiu dels docents acceptar o no lliuraments fora dels terminis que s'indiquin. En el cas que aquests lliuraments fora de termini s'acceptin, és potestatiu del docent decidir si aplica alguna penalització i la quantia d'aquesta
Hillier, Frederick S.; Lieberman, Gerald J. (2010). Introducción a la Investigación de Operaciones. McGraw-Hill
Jared Dean (2014). Big Data, Data Mining, and Machine Learning: Value Creation for Business Leaders and Practitioners. Wiley, ISBN 978-1-118-92069-5.
Probability, Markov Chains, Queues, and Simulation: The Mathematical Basis of Performance Modeling by William J. Stewart; Princeton University Press (July 26, 2009)
Game Theory: An Introduction by Steven Tadelis Princeton University Press; 1st Edition edition January 6, 2013