Que estàs buscant?
Es podran usar fonts d'informació en català, castellà o anglès.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CE6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Les persones prenem decisions constantment, i encara que no en siguem conscients, o no ho volguem reconèixer, avui dia se sap que la majoria de les nostres decisions no són de tipus racional. Quan les persones actuem com a consumidors, aquesta manca de racionalitat es reflecteix clarament en les nostres decisions de compra.
El Neuromàrqueting, també conegut com a Neurociència del consum, és una ciència multidisciplinar que intenta entendre de manera profunda els motius que hi ha al darrere de les respostes i decisions no racionals dels consumidors, en particular els seus mecanismes neurològics. El Neuromàrqueting es beneficia especialment de les aportacions, fetes durant els darrers 25 anys, en disciplines com la psicologia cognitiva, l'economia conductual (neuroeconomia) i la neurofisiologia.
L'assignatura proposa una introducció clara, senzilla i entenedora a aquesta interessant matèria.
Objectius d’aprenentatge generals de l’assignatura
Aconseguir que l’estudiant comprengui els fonaments de la Neuroeconomia i del Neuromàrqueting
Entendre el caràcter científic de la metodologia de treball del Neuromàrqueting
Arribar a plantejar i portar a terme experiments senzills per avaluar la presa racional / no racional de decisions de consum en diferents àmbits
Entendre els factors externs i interns que influeixen en la presa de decisions, en particular les decisions de compra.
Sessions Teòriques
Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura.
Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials
Aprenentatge dirigit
Classe participativa: Estudi de casos reals.
Debats i fòrums: Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l'assignatura persegueixi. Els debats tenen
una data d'inici i fi i estan dinamitzats pel professor
Aprenentatge autònom
Experimental: Elaboració i experimentació d’hipòtesis d’estudi de decisions simples en consumidors. Treball en equip.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Index resumit dels temes de l'assignatura:
1. El Mètode Científic
2. Antecedents històrics
3. El Cervell
4. Toolbox: sistemes de mesura objectiva
5. Sentits i Percepció
6. Atenció i Consciencia
7. Emocions i Sentiments
8. Aprenentatge i Memòria
9. La Presa de Decisions: desitjar, plaure, decidir
10. Hàbits patològics de consum
11. Neurosegmentació. L’efecte gènere
12. Models de treball experimental
13. Masterclass (Experts convidats)
14. Desenvolupament Model Experimental (per equips)
A part del treball individual d'estudi i recerca d'exemples que cada alumne ha de fer, una part molt important del resultat de l'assignatura es recolzarà en la realització d'un treball d'equip de tipus experimental, que permetrà aplicar i comprovar els conceptes essencials de l'assignatura.
La nota final de l’assignatura es conformarà per la suma de diferents activitats d’avaluació continuada:
a. (SE1 + SE3) Participació activa. Estudi de casos i cerca d’exemples (30%)
b. (SE2) Treball pràctic senzill consistent en el disseny d’un experiment per avaluar la presa de decisions (40%)
c. (SE4) Examen final (30%)
Per aprovar, a més d'una mitjana igual o superior a 5, cal tenir un 5 a l'examen final. Tan sols l'examen final és recuperable.
Ramsøy, Thomas Z. Introduction to Neuromarketing and Consumer Neuroscience. Kindle Edition (Amazon), 2014
Kahneman, Daniel. Pensar rápido, pensar despacio. Debate, 2015 (Thinking fast and slow, Penguin books).
Thaler, Richard H. Misbehaving. Great Britain: Penguin Random House UK, 2015. ISBN 978-1-846133035. (versión en español titulada “Todo lo que he aprendido con la psicología económica”)
Ariely , Dan. Las trampas del deseo.: Cómo controlar los impulsos irracionales que nos llevan al error. Ariel, 2008. ISBN: 978-84-344-5367-8.
Eagleman, David. Incógnito. Las vidas secretas del cerebro. Anagrama, 2011. ISBN: 978-84-339-6351-2
Sigman, Mariano. La vida secreta de la mente. Debate, 2015