Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Mònica Juliana Oviedo León

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Luz Fernández Del Rey

Idiomes d'impartició


L'assignatura serà impartida en català amb l'ús intensiu de lectures, vídeos, i altres materials en anglès, de forma tal que la proporció d'idiomes quedaria així:

Català 80%

Anglès 20%

Els alumnes podran utilitzar el castellà en les seves exposicions i treballs presentats.

Competències


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.

  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

  • CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

Competències específiques
  • CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats

  • CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.

  • CE13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.

  • CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.

Descripció


El Màrqueting Social i d'Esdeveniments cobra cada vegada més importància en tota estratègia de màrqueting. Les marques s'esforcen, d'una banda, a transmetre missatges de màrqueting més socialment responsables, d'acord amb les tendències del mercat en defensa de la sostenibilitat i els hàbits de consum saludables. D'altra banda, cada vegada més s'utilitzen els esdeveniments com a mitjà d'interactuar directament amb els seus clients, generar un major engagement i fidelització.


Es desplega una metodologia pràctica de com organitzar un esdeveniment, les seves fases, objectius estratègics i operacionals, resultats esperats i les seves formes de mesurament.
També en l'assignatura es buscarà actualitzar als participants en les principals Apps que permeten la difusió i interacció amb els participants en un esdeveniment.



 

Continguts


Tema 1. La marca: Gestionar missatges que creïn valor i preferència

  • Què és una marca?
  • Personalitat de marca i To de comunicació
  • Concepte d'esdeveniment: els esdeveniments com a eina d'interacció/notorietat/ brand awareness.
  • Pla de Comunicació
  • Tendències


Tema 2: Introducció a l'Organització d'esdeveniments

  • Breu història
  • Motivació per fer un esdeveniment i tipologies
  • Radiografia del sector
  • Tendències en esdeveniments.


Tema 3: Abans de l'esdeveniment, creació del briefing

  • Presentació de la marca
  • Públic objectiu
  • Definició d'objectius
  • Descripció del tipus d'esdeveniment
  • Pressuposat i timing.


Tema 4: Creació conceptual de l'esdeveniment mitjançant tècniques de creativitat

  • Contextualització: factors socioeconòmics
  • Públic objectiu: mapa d'empatia
  • Brainstorming: realització d'una sessió de creativitat per la generació d'idees
  • Proposta creativa final: tipus d'esdeveniment
  • Definició operativa: acciones clau Pre-Durant-Post


Tema 5: Avaluació legal i financera per a la viabilitat de l'esdeveniment

  • Requisits legals aplicats als esdeveniments
  • Control financer en la gestió d'esdeveniments
  • Criteris de localització
  • Calendari
  • Pla de Patrocinis
  • Co-Branding


Tema 6: Pla de comunicació de l'esdeveniment

  • Pla de comunicació Transmedia
  • Ambaixadors


Tema 7: Pla d'acció

  • Gestió de Proveïdors
  • Preproducció, timing, formació de treballadors
  • Planning del muntatge i desmuntatge de l'esdeveniment, organització i responsabilitats
  • Resultats, balanç i càlcul de ROI

Sistema d'avaluació


L'assignatura serà eminentment pràctica, per aquest motiu el seu sistema d'avaluació reflecteix aquest propòsit.

Se seguirà el sistema d'avaluació contínua contemplarà les següents accions:

  •  El desenvolupament individual d'un estudi de cas d'un esdeveniment real.
  • El desenvolupament d'un projecte grupal per aplicar la metodologia d'organització d'esdeveniments estudiada a l'aula
  •  Un examen de validació dels contiguts treballats

 

Resumint el pes de cada activitat seria:

SE1. Participació en les activitats plantejades dins de l'aula 10%

SE2. Treball individual i en grup 40%

SE3. Exposicions: 10%

SE4. Examen final 40%

Només es podrà recuperar l'examen final i no les parts de l'avaluació continuada. L'estudiant que no es presenti a l'examen final no podrà realitzar l'examen de recuperació.

 

Bibliografia


Bàsic

Barry, Siskind (2007). Marketing de eventos: Estrategias clave para ferias comerciales, presentaciones, conferencias y otros eventos.Deusto ediciones.

Cabero Soto, Luisa Cristina (2012). Organización de reuniones y eventos. Ediciones Paraninfo.

Cuadrado Esclapez, Carmen y Rodriguez Cuadrado Ruth (2015) El ABC en la organización de eventos . FC editorial

De la Serna Ramos, María y Escudero López-Cepero, Marta (2017). Guía de organización de congresos, eventos feriales y exposiciones (Ceremonial y Protocolo). Ed. Sintesis.

Panizo Alonso, Julio y Jiménez-Morales, Mónica (2017). Eventos y protocolo: la gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. Editorial UOC.

Complementary

Gisbert, Paco (2015). 50 Eventos deportivos.Grijalbo.

Barranco Saiz, Francisco Javier (2005). Marketing social corporativo: La acción social de la empresa. Piramide.