Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Mònica Juliana Oviedo León

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Elisabeth Guillén Amaro

Idiomes d'impartició


  • Català.

Alguns materials poden estar en anglès o castellà.

Competències


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.

Competències específiques
  • CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats

  • CE4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.

  • CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.

  • CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.

  • CE13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.

  • CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.

  • CE7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

Competències transversals
  • CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.

Descripció


El principal objectiu d'aquesta optativa és que els alumnes coneguin les eines de màrqueting professional, així com el seu funcionament a través de l'ús de les eines a l'aula. 

L'optativa està pensada per ser eminentment pràctica, però sempre raonant el per què utilitzem una eina o una altra. 

Gràcies a les eines de Màrqueting podem dissenyar, gestionar i optimitzar l'estratègia de màrqueting d'un negoci. Amb elles podem:

  • Multiplicar la productivitat d'una empresa.
  • Accedir a dades i mètriques crítiques en temps real (la qual cosa no és possible en la publicitat tradicional).
  • Millorar els resultats de l'estratègia digital gràcies a la utilització de les diferents eines de màrqueting digital.

Resultats d'aprenentatge


  • Conèixer com aprofitar les principals eines digitals per al desenvolupament d'una estratègia de màrqueting digital.
  • Saber com funcionen a través de l'aprenentatge pràctic les principals eines de màrqueting digital.

  • Descobrir el poder de les eines digitals en l'estratègia de màrqueting de qualsevol empresa.

  • Saber analitzar i gestionar la informació que ens aporten les eines per prendre les decisions més encertades.

  • Conèixer les diferents eines i saber triar la que millor s'adapti a les necessitats del negoci.

Metodologia de treball


Sessions teòriques

MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura

MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials

MD4. Càpsules de vídeo: Recurs en format vídeo, que inclou continguts o demostracions dels eixos temàtics de les assignatures.

Aprenentatge dirigit

MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau

Aprenentatge autònom

MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Continguts


Tema 1: Eines de Xarxes Socials

Tema 2: Eines d'Analítica Web

Tema 3: Eines de SEO i SEM

Tema 4: Eines d'anàlisis i competència

Tema 5: Eines d'Inboud Màrqueting

Tema 6: Eines de gestió i productivitat.

Activitats d'aprenentatge


AF1. Sessions teòriques

AF2. Seminaris

AF3. Treball en grup

AF5. Estudi personal

Sistema d'avaluació


SE.6 Examen final (teòric-pràctic): 50% 

SE1. Pràctica grupal xarxes socials: 10%

SE2. Pràctica grupal Eines SEO i SEM:  10%

SE3. Pràctica grupal Eines d’Anàlisis i competència:  10%

SE4. Pràctica grupal Inboud Màrqueting:  10%

SE.5 Pràctica grupal Eines de gestió i productivitat:  10%

És necessari que les alumnes realitzin les diferents pràctiques que es demanen a l'assignatura. Cada grup de treball serà responsable de la gestió global de totes les parts de l'assignatura. L'assignatura s'aprova si la mitjana global és igual o superior a 5, independentment que alguna de les parts hagi quedat suspesa. 

Exàmens:

- Els exàmens són presencials

- L'examen de recuperació només recupera la nota de l'examen de primera convocatòria.

- Una alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.

Miscel·lània:

- Qualsevol condició que comporti el suspens de l'assignatura, és de forma directa i sense possibilitat de recuperació. Aquests supòsits estan indicats directament en les matèries relacionades (treball grupal, normes de conducta etc.)