Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Jesus Ezequiel Martínez Marín

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Jose Miguel Aliaga Hernández

Competències


Competències específiques
  • Mostrar coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte a qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques

  • Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats

  • Seleccionar i utilitzar  instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques

Descripció


Per a la logística internacional i els negocis marítims és bàsic entendre el paper de les empreses als mercats internacionals, el desenvolupament del comerç internacional en diferents estructures de mercats i la interacció dels països i les polítiques comercials a les organitzacions econòmiques intergovernamentals. La globalització creixent dels mercats accentua la necessitat de dedicar atenció a aquesta àrea.

El TecnoCampus posarà a l'abast del professorat i l'alumnat les eines digitals necessàries per poder fer l'assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l'adaptació a la modalitat no presencial.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfobes i discriminatòries, ja sigui a l'alumnat o al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis dels altres.

Resultats d'aprenentatge


Els objectius d'aprenentatge generals de l'assignatura són:

• Preguntar i proporcionar als estudiants els instruments per analitzar les vinculacions i les implicacions existents entre competitivitat empresarial, desenvolupament econòmic, configuració dels diferents blocs econòmics a nivell global, les organitzacions econòmiques intergovernamentals i el comerç internacional.

• Oferir als estudiants una perspectiva teoricopràctica de les transaccions comercials internacionals; de manera que en el futur professional en l'àmbit de la logística i els negocis marítims puguin reconèixer diferents escenaris, analitzar, avaluar i prendre decisions.

• Dotar els estudiants de les capacitats i habilitats per descobrir i entendre les estretes relacions entre comerç internacional, logística internacional i negoci marítim; tant a nivell econòmic, jurídic, documental i operatiu.

Metodologia de treball


A les sessions presencials es combinen exposició teòrica amb exemples pràctics que serviran per il·lustrar els conceptes i fonaments teòrics explicats. Addicionalment, els estudiants hauran de treballar fora de l'aula coneixements teoricopràctics a partir de lectures, material audiovisual, documents en línia, bases de dades i material de les sessions presencials. Els resultats d'aquest treball seran avaluats a partir de qüestionaris mitjançant la plataforma Moodle, el lliurament d'exercicis resolts individualment i amb el lliurament i la presentació de projectes realitzats en equip; segons el tipus d'activitat.

Continguts


0. Introducció al Comerç Internacional

1. Configuració del Comerç Internacional en un Món Globalitzat.

2. Comerç Internacional i Models dIntegració Regionals

3. Frens i Impulsors el Comerç Internacional

4. Comerç Internacional, Organitzacions Intergovernamentals i les polítiques d'Open Data.

5. L'empresa i el comerç internacional.

6. La compravenda internacional

Activitats d'aprenentatge


Les diferents activitats i el seu pes a la nota final es resumeixen a:

Elements d'avaluació Tipus d'activitat pes (%)

Tests moodle de continguts. Conceptual i seguiment de l'assignatura 5%

Resolució i entrega de 5 exercicis a realitzar individualment () aplicació 20%

Realització i presentació d'un treball en grup. Aplicació 20%

Participació. Conceptual i seguiment de l'assignatura 5%

Examen final (cal un mínim de 5 punts per fer mitjana) síntesi 50%

Sistema d'avaluació


Es necessita un mínim de 5 punts a la mitjana de les activitats d'avaluació continuada. La realització de lexamen final és condició necessària per poder obtenir una qualificació quantitativa del curs. En cas de no assistir a l'examen final de l'estudiant rebrà la qualificació de “No presentat”. Els estudiants que no arribin a un 5 a l'examen final o un 5 a la mitjana ponderada dels elements d'avaluació contínua rebran com a qualificació de curs la que correspongui a la nota més baixa. Els elements continuats no són recuperables. En el cas dels estudiants que han obtingut més de 5 punts a l'avaluació continuada, però no han superat l'assignatura, l'avaluació de síntesi és recuperable mitjançant un examen de recuperació a la data que es fixi. En cas de no assistir a lexamen de recuperació de lestudiant mantindrà la mateixa qualificació obtinguda. En cas d'assistir a l'examen de recuperació, l'estudiant obtindrà la nova qualificació d'acord amb el criteri següent: Examen de recuperació: 50% Avaluació continuada: 50% Per als elements d'avaluació continuada es mantindran les qualificacions obtingudes regularment durant el curs.

Bibliografia


Bàsic

SCHMITTHOFF, C. M. (1990): Export Trade. The law and practice of International Trade, 9ª ed., London.