Que estàs buscant?
Tenir la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica
B10 Desenvolupar aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E1 Realitzar els processos d'ensenyament - aprenentatge relatiu a l'activitat física de l'esport, amb atenció a les caractarístiques individuals, col·lectives i contextuals de les persones
E5 Programar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els seus diferents nivells i entorns de pràctica
E7 Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
E11 Seleccionar el material i equipament esportiu, adequat per a cada tipus d'activitat i població i en condicions de seguretat
G9 Entendre els fonaments del condicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i l'esport
G10 Entendre els fonaments del joc i de l'esport
T5 Desarrollar habilidades de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo
T6 Generar recursos para la adaptación a nuevas situaciones y resolución de problemas, y para el aprendizaje autónomo y la creatividad
T7 Incorporar hábitos de excelencia y calidad para el ejercicio profesional
La finalitat de l'assignatura és conèixer les característiques i les diferents possibilitats que ens ofereix el medi aquàtic, així com les eines per dissenyar i planificar programes aquàtics amb un objectiu educatiu, de salut o recreatiu, englobant qualsevol població.
“Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en els seus continguts".
La metodologia de l’assignatura es durà a terme combinant temps presencials d’aula, amb temps de treball autònom, amb suport de l’entorn virtual d’aprenentatge. El percentatge de temps que l’estudiant dedica es reparteix de la manera següent:
|
Activitats |
ECTS |
Sessions presencials a l’aula (exposició de teoria, seminaris, tutories personalitzades) |
Exposicions teòriques amb suport audiovisual, jocs de rol, treball en grups, aplicació de la pràctica a la teoria, aprenentatge basat en problemes (ABP), presentacions per part dels estudiants |
2.4 |
Treball autònom
|
Estudi personal, solució de problemes, cerques d’informació (bibliografia, webgrafia),treballs guiats (qüestionaris, fòrums..), solució de problemes |
3.6 |
Tant en les sessions presencials com en el treball autònom, l’estudiant treballarà de forma individual i en grups de treball.
Cada ECTS equival a 25 hores de dedicació de l’estudiant, considerant el temps invertit al total de les activitats relacionades amb el temps presencial i el temps de treball autònom, que el professor de l’assignatura guia, així com els temps de lectura, cerca d’informació, connexió a l’Aula Virtual, elaboració de treballs.
1. Característiques del medi aquàtic i de l’equipament.
2. Coneixement dels diferents programes aquàtics
3. Disseny i execució de sessions aquàtiques en diferents grups de població.
Les activitats de l’assignatura segueixen el sistema d’avaluació contínua, és a dir, que al llarg del trimestre el professor/a planteja diverses activitats, que els estudiants han de resoldre i entregar. El treball de cada una de les activitats permet valorar a l’estudiant, el seguiment que fa a l’assignatura i els elements de millora, a partir dels comentaris i notes que el professor/a farà de les activitats.
Les activitats que es plantegen poden ser individuals o en grups de treball. El professor/a dóna les indicacions per tal que els estudiants les puguin elaborar i entregar. Totes les activitats que es plantegen estan pensades perquè els estudiant tinguin una perspectiva pràctica dels temes que es desenvolupen a llarg de les deu setmanes del trimestre.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Tasques individuals |
40%
|
E1, E5, E7, E11, T6, T7. |
Tasques grupals | 20% | |
Examen pràctic: Desenvolupament d’una sessió |
40% |
B3, B5, G9, G10, E1, E5, E7, E11 i T5. |
La participació a les activitats a l’aula i en les discussions, s'avaluaran sempre i quan l'assistència a classe pràctica sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació. La nota de tasques és el promig entre totes les tasques realitzades durant el curs, i s'ha d'aprovar el total amb un 5 (sobre 10). Aquestes tasques no són recuperables. La nota de l'examen pràctic s'ha d’aprovar amb un 5 (sobre 10).
Si se suspèn l'examen pràctic o el total de l'assignatura, existeix la possibilitat de recuperar durant el període de recuperació, realitzant un examen de recuperació.
Nota: Els alumnes repetidors hauran d'assistir al primer dia de classe, per tal de planificar amb les professores les exigències previstes de participació (a l'aula i a la discussió). No es guarda cap nota del curs anterior.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
100% |
B3, B5, G9, G10, E1, E5, E7, E11, T5, T6 i T7 |
L’activitat avaluadora consistirà en un examen teòric amb preguntes a desenvolupar; caldrà aprovar amb un 5 (sobre 10).
“La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.”
Colado Sánchez, J.C. (2004). Acondicionamento Físico en medio acuático. Barcelona: Paidotribo.
Cole, AJ i Becker, B. (2004). Comprehensive Aquatic Therapy. Philadelphia: Butterworth Heinemann.
De Laniza Arús, F i Torres Beltrán, A. (2006). 1060 ejercicios y juegos de natatción (4ª ed.). Barcelona: Paidotribo.
Lloret, M., Conde, C., Fagoaga, J., León, C. i Tricas, C. (2004). Natación Terapéutica (5a ed.). Barcelona: Paidotribo.
Perez Fernandez, Mª. (2005). Principios de Hidroterapia y Balneoterapia. Madrid: McGraw-Hill•Interamericana.
Mur E, Verdú A, Cirera E, Ferrer M, Nadal R. Manual de Fisioterapia acuática [Internet]. Barcelona: Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya; 2012. 61 p. Available from: https://www.fisioterapeutes.cat/fitxers/colegiats/grups-treball/ufae/documents/manual_fisioterapia_aquatica.pdf
MORER C. Talasoterapia. Bol Soc Española Hidrol Medica. 2016;31(2):119–46.
Mur Gimeno E, Campa F, Badicu G, Castizo-Olier J, Palomera-Fanegas E, Sebio-García R. Changes in muscle contractile properties after cold- or warm-water immersion using tensiomyography: a cross-over randomized trial. Sensors. 2020; 20(11). https://doi.org/10.3390/s20113193
Watelain E, Sultana R, Faupin A, Vallier JM, Kemoun G. Actividades acuáticas con fines terapéuticos. EMC - Kinesiterapia - Med Física. 2018 Nov 1;39(4):1–30.
Güeita-Rodríguez J, Hoyas-ávila S, Palacios-Ceña D, Molina-Rueda F. Effects of vertical water immersion on the nervous system: A systematic review. Rev Neurol. 2019 Mar 1;68(5):181–9.
Mur-Gimeno E, Sebio-García R, Solé J, Lleida A, Moras G. Short-term effects of two different recovery strategies on muscle contractile properties in healthy active men: a randomised cross-over study. Journal of Sports Sciences. 2021; 1-9. DOI: 10.1080/02640414.2021.2010978