Que estàs buscant?
Algunes de les lectures i visionats que es duran a terme durant el curs són en anglès.
Professor de teoria: Fran Pinel
Professor de pràctiques: Adrià Olea
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E7_Postproduir vídeo utilitzant les eines bàsiques pròpies dels programes d'edició audiovisual (titulació, retoc de color i exposició, velocitats, màscares...) i com insertar-les en el procés de muntatge afegint efectes digitals
L’assignatura se centra en els processos de postproducció de vídeo.
Les classes combinen tres àmbits: explicació teòrica de conceptes relatius a la postproducció, amb una atenció especial a la tecnologia, anàlisis d’obres audiovisuals des del punt de vista de la postproducció, i pràctica aplicada de postproducció.
Es pretén que l’estudiant entengui totes les etapes de postproducció necessàries i els aspectes tècnics més importants relacionats amb cadascuna d’elles. D'altra banda es pretén que l’estudiant conegui i realitzi de forma pràctica tots els processos en cadascuna de les facetes per finalitzar una obra audiovisual amb la màxima qualitat i en qualsevol format.
L'assignatura aborda principalment conceptes de composició digital, relacionats amb la postproducció de continguts de ficció audiovisual. En la seva part teòrica es tracta el recorregut sobre diferents tècniques de composició, com ara el keying, el tracking i la rotoscopia, a més d'una introducció a món dels VFX. En el laboratori el treball se centra en els processos de tractament de color. Els softwares de suport per als continguts del curs són After Effects i DaVinci Resolve.
Mitjançant els diversos coneixements teòrics i pràctics adquirits en l’assignatura, l’estudiant podrà comprendre i utilitzar els elements necessaris dels diferents processos que configuren la postproducció de vídeo.
CONTINGUTS - PART TEÒRICA
TEMA 1. Composició digital i VFX
TEMA 2. Rotoscopia.
TEMA 3. Keying
TEMA 4. Tracking.
TEMA 5. Estabilitzat d'Imatge.
TEMA 6. Efectes Visuals.
CONTINGUTS - PART PRÀCTICA
PRÀCTICA 1. Introducció al etalonatge
PRÀCTICA 2. Eines bàsiques i esencials per etalonar
PRÀCTICA 3. Eines bàsiques i essencials per etalonar II
PRÀCTICA 4. Eines avançades i focalitzacions d’elements
PRÀCTICA 5. Estructures de nodes i LUTs
PRÀCTICA 6. Etalonatge d’una seqüencia cinematogràfica
PRÀCTICA 7. Eines avançades i focalitzacions d’elements II
PRÀCTICA 8. Treballar amb material RAW i logarítmic
PRÀCTICA 9. Eines avançades i focalitzacions d’elements III
L'avaluació de l'assignatura es reparteix entre les activitats d’avaluació de Teoria (55%) i Pràctiques (45%).
En particular:
La part de Pràctiques compta un 45%, repartit de la manera següent:
Activitat 1 (Balancejar plans d’una seqüència cinematogràfica): 10%
Activitat 2 (Correcció de color avançada i focalització de l’espectador en una seqüència cinematogràfica): 10%
Activitat 3 (Recreació de l’estil visual d’una pel·lícula): 15%
Activitat 4 (Examen / pràctiques): 10%
La part de Teoria compta un 55%, repartit de la manera següent:
Activitat 5 (Keying): 10%
Activitat 6 (Integració amb tracking): 10%
Activitat 7 (Composició d'una sequencia): 15%
Activitat 8 (Examen de teoria): 20%
Normes per a l'avaluació:
L'assignatura avalua els coneixements teòrics i pràctics. En aquest sentit, per fer una mitjana es tindrà en compte tant la part teòrica (examen i treball) com la pràctica (examen, i pràctiques).
És necessari obtenir un mínim de 5 en la part teòrica i un mínim de 5 en la part pràctica per poder realitzar la mitjana final. És necessari lliurar totes les activitats pràctiques per poder fer mitjana de la part pràctica.
És necessari assistir a un mínim del 80% de les sessions pràctiques perquè els lliuraments relacionats amb la part pràctica de l'assignatura facin mitjana.
Recuperació:
No hi ha recuperació de les activitats pràctiques i exercisis de l'assignatura, excepte de l'Activitat 5 (Examen de pràctiques), que consistirà en una prova semblant.
Pel que fa a la part teòrica, només es pot recuperar l’Activitat 8 (Examen final de teoria), i la prova de recuperació consistirà, de nou, en un examen sobre tot el contingut teòric de l'assignatura.
Informació relativa al plagi:
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a l’assignatura. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
VAN HURKMAN, Alexis. (2014). Color Correction Handbook: Professional Techniques for Video and Cinema. Peachpit Press Publications.
FREIRE, Alfonso y VIDAL, Montserrat. (2015). Manual de montaje y composición audiovisual: Técnicas, soluciones, efectos y trucos. Altaria.
ARUNDALE, Scott y TRIEU, Tashi. (2015). Modern Post: Workflows and Techniques for Digital Filmmakers. Focal Press.
BOURRIAUD, Nicolas. (2014). Postproducción. Adriana Hidalgo.
HELLER, Eva (2004). Psicología del color. Cómo actuan los colores sobre los sentimientos y la razón. Gustavo Gili.
VV.AA. (2018). Reference Manual DaVinci Resolve.
CARRASCO, Jorge. (2010). Cine y televisión digital: Manual técnico. Ube Comunicación Activa.
PELÁEZ, Antonio. (2015). Montaje y postproducción audiovisual: Curso práctico. Altaria.
DELEUZE, Gilles. (1984) La imagen-movimiento: Estudios sobre cine I. Paidós.
DELEUZE, Gilles. (1987) La imagen-tiempo: Estudios sobre cine II. Paidós.