Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CE4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.
CE10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
CE14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Entendre la startup com un procés sistemàtic d'experimentació on es proven coses que poden funcionar o no, i s'aprèn al llarg de l'activitat en lloc d'intentar que tot surti bé d'una sola vegada. Saber implementar tècniques que ajudin a escalar vendes, millorar els Indicadors Clau de Rendiment (KPIs) del negoci, captar nous clients i fins i tot establir embuts de venda automatitzats.
Al llarg del curs, explorarem els pilars essencials del Growth Hacking, com ara la composició de l'equip de creixement i el nivell de maduresa necessari en el producte per abordar amb èxit aquest procés. Detallarem les característiques de les estratègies de Growth Hacking que són distintives a cada fase de l'embut de producte (o funnel). A més, es presentaran diversos exemples de casos d'èxit per inspirar idees, tot i que s'adverteix que el Growth Hacking és un art en evolució constant, i el que va funcionar bé fa uns anys pot no tenir impacte en l'actualitat.
Tema 1: Introducció al Growth Hacking
1.1 Presentació i Metes
1.2 Concepte de Growth Hacking
1.3 Equips Especialitzats a Growth Hacking
1.4 Procés d'Experimentació a Growth Hacking
1.5 Piràmide del Creixement de Sean Ellis
1.6 Test de Sean Ellis ("Must-Have" Survey)
Tema 2: Disseny de l'Embut o Funnel
2.1 Introducció al Disseny del Funnel
2.2 Embut de Conversió
2.3 Personalització de l'embut
2.4 Trucades a l'Acció (CTA) i Disparadors (Triggers)
2.5 Després de l'Encaix Producte-Mercat
2.6 Prova Mínima Viable (MVT)
Tema 3: Hackejant la Captació i l'Adquisició
3.1 Introducció a la Captació i Adquisició
3.2 Crawling i Scraping: Generació de Leads
3.3 Drivers, Ganxos i Moment "Aha!"
3.4 Efecte "Wow!" i Mètriques Associades
Tema 4: Hackejant l'Activació
4.1 Introducció a l'Activació
4.2 Fluxos de treball i el procés d'Onboarding
4.3 Assegurar l'activació
4.4 Criteris de Pas d'Activació
4.5 Objectius i resultats clau (OKRs)
4.6 Cost d'adquisició de client (CAC o COCA)
4.7 Mètriques de la Vanitat
Tema 5: Hackejant la Retenció
5.1 Introducció a la Retenció
5.2 Fases de la Retenció
5.3 Màquina Viral "Pegajoso"
5.4 La Mètrica del Pol Nord (NSM)
5.5 La Mètrica que Importa (OMTM)
5.6 Anàlisi de Cohorts i Palanques de Retenció
5.7 Indicadors DAU, MAU i WAU
Tema 6: Hackejant la Monetització
6.1 Introducció a la Monetització
6.2 Empènyer perquè Paguin
6.3 Ingrés Mitjà per Usuari (ARPU)
6.4 Valor del Temps de Vida del Client (CLV, LTV o CLTV)
6.5 Màquina de Viralitat: Pagat
6.6 Experimentar per Optimitzar el Preu
Tema 7: Crea la teva Màquina de Referenciació
7.1 Introducció a la Referenciació
7.2 Coeficient de Viralitat o Factor
7.3 Màquina Viral de Referenciació
7.4 Bones Pràctiques de les Growth Machine
7.5 Pros i Contres de la Gamificació
7.6 Efectes de Xarxa
Tema 8: Eines de Growth Hacking
8.1 Introducció a les Eines de Growth Hacking
8.2 Estratègies de Creixement
8.3 Eines de Growth Hacking I
8.4 Equació de Creixement
30% activitats a classe
30% presentació final
40% examen
Ellis. S y Morgan B, (2017). Hacking Growth: The definitive playbook by the pioneers of Growth Hacking. Editado por Virgin Books, grupo Penguin Random House
Eyal, N. (2014). Hooked: How to build habit-forming products. Penguin.
Hart, M. (2022). The Growth Hacking Playbook: Your Ultimate List of Growth Hack Resources. Hubspot [Online] Available: https://blog. hubspot. com/sales/growth-hacking-websites.
Coll, P. (2019). El marketing de contenidos en la estrategia de growth hacking en la nueva economía. Los casos de Wallapop, Westwing y Fotocasa. adComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación, núm. 17, 2019.
Cavallo, A., Cosenz, F., & Noto, G. (2023). Business model scaling and growth hacking in digital entrepreneurship. Journal of Small Business Management, 1-28.