Que estàs buscant?
En els materials de l'alumne pot haver documentació en anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E9_Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E16_Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L’assignatura de Patologia cardiorespiratòria està ubicada dins la matèria de Fisioteràpia en especialitats clíniques. És una assignatura de formació obligatòria del Grau de Fisioteràpia i del grau doble de Fisioterapa i CAFE.
L’assignatura comprèn l’estudi de diferents patologies cardíaques i respiratòries, així com aquells aspectes clínics, diagnòstics i terapèutics que interessen a fisioterapeutes.
S’expliquen els processos patològics, que han de donar fonament lògic per al desenvolupament de la seva activitat profesional.
L’assignatura requereix que l’alumnat tingui coneixements bàsics de fisiologia i anatomia cardiovascular i respiratòria.
Aquesta asignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en el seu contingut i desenvolupament.
RA23: Identificar les principals patologies respiratories i cardíaques. Aprendre les intervencions mèdico-quirúrgiques, efectes i resultats. Aportació de la fisioteràpia en el tractament i milloria de les intervencions mediques i/o quirúrgiques.
RA24: Interactuar amb els altres professionals de la salut i de l'activitat física per fundamentar un pla d'intervenció basat en els diagnòstics clínics específics de cada una de les professions.
RA27: Interactua amb els professionals mèdics per al guany d'eficàcia terapèutica. Establir objectius conjunts d'intervenció
RA31. Evalua l'estat físic i mental del pacient. Determina el nivell de severitat, disfuncions, minusvalies y limitacions tant a nivell individual com social.
RA52. Interactua amb altres professionals de la salut i de l'activitat física per a fonamentar un plà d'intervenció basat en els diagnòstics clínics específics de cada una de les professions.
Activ. Formatives |
PATO CardioRespi |
AF1. Classes teòriques |
35 |
AF5.Tutories |
10 |
AF3. Classes pràctiques |
_ |
AF6. Estudi i treball en grup |
10 |
AF7. Estudi i treball autònom, individual |
45 |
Total |
100 |
MD1: Mètode expositiu o lliçó magistral: transmetre coneixements i activar els processos cognitius de l'estudiant mitjançant un aprenentatge unidireccional
MD2: Estudi de casos: adquirir aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats.
MD3: Resolució d'exercicis i problemes: exercitar, assajar i posar en pràctica els coneixements previs
MD4: Aprenentatge basat en problemes (ABP): desenvolupar coneixements actius mitjançant la resolució de problemes
MD5: Aprenentatge orientat a projectes: realització d'un projecte per a la resolució d'un problema, aplicant habilitats i coneixements adquirits.
MD6: Aprenentatge cooperatiu: fomentar coneixements actius i significatius de manera cooperativa
L’avaluació de l’assignatura consta d’una part d’avaluació continuada, un examen final i un treball en grup en forma de portafoli electrònic.
SE1: Portafoli electrònic: 20%
SE3: Exàmens parcials i treballs individuals: 40%
SE3: Examen final 40%
“La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.”
Període de recuperació:
Respecte a la recuperació, només serà possible recuperar l'examen final, no la part d'avaluació continuada.
La nota final de l'assignatura continuarà sent una suma de l'avaluació continuada, el treball en grup (60%) i de l'examen final de recuperació.
Els estudiants tindran l’opció de realitzar la recuperació de l’assignatura en cas que s'hagin presentat a l’examen final i hagin suspès.
Farreras Rozman.2016.Tractat de Medicina Interna. Volum I i II. 18º edició. Ed. Elsevier
Harrison. 2016 Principis de Medicina Interna. 19º edició. Ed. MacGraw Hill
Guyton i Hall. 2016. Tractat de Fiologia Mèdica. 13º edició. Ed.Elsevier.
West. Fisiopatología pulmonar. Ed wolters Kluwer. 2017