Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en anglès en la seva totalitat. Totes les tasques s'hauran d'entregar en aquesta llengua
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E3_Conèixer i comprendre els mètodes, procediments i actuacions fisioterapèutiques, encaminades tant a la terapèutica pròpiament dita a aplicar en la clínica per a la reeducació o recuperació funcional, com la realització d'activitats dirigides a la promoció i manteniment de la salut
E12_Intervenir en els àmbits de promoció, prevenció, protecció i recuperació de la salut
E17_Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
E19_Saber comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari, així com amb altres professionals
T1_Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
La Confederació Mundial de Fisioteràpia (ER-WCPT) defineix la Fisioteràpia Basada en la Evidencia (FBE) com “un compromís per a utilitzar la major evidencia científica disponible en la toma de decisions clíniques sobre la cura d’un individuo i que integra a al seu torn tant el coneixement adquirit durant la pràctica professional como aquell obtingut a través de la investigació sistemàtica en un determinat camp. Aquest concepte, derivat al seu torn de la Medicina Basada en la Evidencia, te com objectiu integrar dins la pràctica clínica habitual de los fisioterapeutes els coneixements teòrico-pràctics adquirits mitjançant l’experiència professional amb l’evidència científica actual en relació a les tècniques i teràpies utilitzades en fisioteràpia i les preferències i característiques específiques de cada pacient amb l’objectiu final de proporcionar als nostres pacients/subjectes la millor atenció possible.
L’objectiu d’aquesta assignatura és continuar aprofundint en els conceptes apresos a l’assignatura d’Evidence Based Seminar així com ampliar altres conceptes relacionats amb la FBE. La finalitat d’aquest seguiment serà proporcionar a l’estudiant eines de treball que pugui fer servir tant a la seva futura vida professional com a futurs projectes de recerca com pot ser el Treball de Fi de Grau
Tipus d’activitat |
Hores |
AF1. Classes teòriques |
25 |
AF5. Tutories |
1.5 |
AF6. Estudi i treball en grup |
11 |
AF7. Estudi i treball autònom |
37.5 |
Total |
75 |
MD1. Mètode expositiu o lliçó magistral: transmetre coneixements i activar els processos cognitius de l'estudiant mitjançant un aprenentatge unidireccional
MD3. Resolució d'exercicis i problemes: exercitar, assajar i posar en pràctica els coneixements previs
MD4. Aprenentatge basat en problemes (ABP): desenvolupar coneixements actius a través de la resolució de problemes
Aquesta assignatura s’avaluarà de la següent forma:
Activitat d’avaluació |
Ponderació |
Avaluació continuada |
|
SE1. e-Portafolis |
40% |
SE2. Exposició oral |
20% |
SE4. Autoavaluació |
10% |
Avaluació Final |
|
SE3. Examen |
30% |
D'acord a la normativa vigent, només es podran presentar a la convocatòria de recuperació aquells alumnes que hagin obtingut una qualificació de suspens durant el període ordinari. Les activitats que formen part de l'avaluació continuada NO són recuperables. Per aprovar l’assignatura es necessari obtenir una qualificació de 5/10 al global de l'assignatura
Recuperació:
Avaluació en període de recuperació |
|
SE3. Examen | 30% |
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu
Robert Herbert Gro Jamtvedt Judy Mead Kåre Birger Hagen; Practical Evidence-Based Physiotherapy (2ªst edición). Elsevier 2005
Elena D. Kallestinova. How to write your first Scientific Paper. Yale J Biol Med. 2011 Sep; 84(3): 181–190.
Centre for Evidence-Based Medicine. https://www.cebm.net/
Transparent Reporting of Systematic Reviews and Meta-Aanalyses. http://www.prisma-statement.org/
Straus SE., Richardson WS, Glasziou P, Haynes RB. Medicina basada en la evidencia. Como ejercer y enseñar la MBA (3ª edición). Elsevier 2006
Evidence-based Medical Toolbox. https://ebm-tools.knowledgetranslation.net/syllabi/physiotherapy-practice
Students for Best Evidence: https://www.students4bestevidence.net
Transparent Reporting of Trials: http://www.consort-statement.org/consort-2010
Slafer, GA. ¿Cómo escribir un artículo científico? Revista de investigación en educación, ISSN 1697-5200, Vol. 6, Nº. 1, 2009, págs. 124-132