Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Esther Mur Gimeno

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Maria Lluïsa Segura Ferrando

Idiomes d'impartició


  • Català
  • Castellano

Competències


Competències bàsiques
  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

     

Competències transversals
  • T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació

     

  • T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar

     

Descripció


Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta última com una disciplina important pel millor desenvolupament de la feina del/la fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats, la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.

Resultats d'aprenentatge


- Aplica, basant-se en el coneixement, els canvis i adaptacions que es produeixen per la variació d'edat, gènere i estres ambiental

- Aplica, basat en el coneixement, els principis conductuals en el context educatiu, recreatiu, de la activitat física i la salut i de l'entrenament esportiu

 

Metodologia de treball


METODOLOGIA HORES
Classe magistral 50
Tutoria grupal 2
Treball individual 8
Treball en grup 15
Estudi personal 75
Total 150

 

 

Continguts


  1. Modalitats d'atenció educativa 
  2. L'educació i la fisioteràpia
  3. La socialització
  4. El procés educatiu
  5. La comunicació
  6. Objectius i avaluació
  7. La sessió dirigida
  8. L'aprenentatge vivenciat
  9. La gamificació
  10. Integració dels continguts treballats

 

Activitats d'aprenentatge


Les activitats de l’assignatura segueixen el sistema d’avaluació contínua, és a dir, que al llarg del trimestre el docent planteja diverses activitats, que els estudiants han de resoldre i entregar. El treball de cada una de les activitats permet valorar a l’estudiant el seguiment que fa a l’assignatura i els elements de millora, a partir dels comentaris i notes que el docent farà de les activitats.

Les activitats que es plantegen poden ser individuals o en grups de treball. El docent dona les indicacions per tal que els estudiants les puguin elaborar i entregar. Totes les activitats que es plantegen estan pensades perquè els estudiant tinguin una perspectiva pràctica dels temes que es desenvolupen a llarg de les deu setmanes del trimestre.

El tipus d'activitats seran:

  • Sessions expositives de classe basades en l'explicació del professor/a
  • Tutories presencials o online en grup o individuals
  • Realització de treballs individuals
  • Presentació per temes per part dels alumnes

 

Sistema d'avaluació


Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:

0 - 4,9: Suspès

5,0 - 6,9: Aprovat

7,0 - 8,9: Notable

9,0 - 10: Excel·lent

Activitat avaluadora

Ponderació

 Treball individual

 30%

 Examen 

 50%

 Participació discussió

 20%

 

 100%

L'assignatura s'avaluarà sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació. La nota de tasques és el promig entre totes les tasques realitzades durant el curs. Per poder fer mitja és requisit indispensable aprovar el treball individual (la mitja entre tots els treballs individuals ha de ser de 5) i l’Examen.

 

Nota: Els alumnes repetidors hauran d'assistir al primer dia de classe, per tal de planificar amb les professores les exigències previstes de participació. No es guarda cap nota del curs anterior.

Període de Recuperació

Els treballs individuals no es podràn recuperar.

En el cas de que l’assignatura estigui suspesa s’haurà de recuperar l’Examen i la discusió.

Per fer mitja  s’haurà d’aprovar amb un 5 (sobre 10) per poder promitjar amb la resta de activitats avaluadores que ja estiguin aprovades .

Bibliografia


Bàsic

Parlebas, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad. Léxico de praxología motriz. Barcelona: INDE.

Chiva, O. i Martí, M. (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.

Blázquez, D. (2013). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de educación física. Barcelona. INDE.

Complementary

Blázquez, D. (coord.). (2016). Métodos de enseñanza en educación física. Enfoques innovadores para la enseñanza de competencias. Barcelona: INDE.

Blázquez, D. (2017). Cómo evaluar bien en educación física. Barcelona. INDE

Prat, M. i Soler, S. (2003). Actitudes, valores y normas en la educación física y e deporte. Barcelona: INDE.