Que estàs buscant?
Anglès: en el cas d'alumnat Erasmus
B2. Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
E7 Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
E8 Avaluar la condició física, prescriure i desenvolupar exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per a aquests practicants
E9 Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
G8 Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
G9 Entendre els fonaments del condicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i l'esport
T4 Aplicar los conocimientos a su trabajo de forma profesional con la elaboración y defensa de argumentos y de resolución de problemas dentro del área de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T5 Desarrollar habilidades de liderazgo, relación interpersonal y trabajo en equipo
T7 Incorporar hábitos de excelencia y calidad para el ejercicio profesional
Com a professional de l’exercici físic, l’alumne del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport és el responsable de la prescripció i elaboració de programes d’exercici físic pels usuaris de les sales de fitness.
L’assignatura d’activitats físiques a les sales de fitness aporta els coneixements per poder dissenyar, planificar i dinamitzar sessions d'activitat física a la sala de fitness, tant activitats dirigides amb i sense suport musical com entrenaments personals per cada persona en funció de l’objectiu i el tipus d’activitat.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua i una avaluació final. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació.
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competencies |
Contínua |
Treballs individuals |
40% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Contínua |
Treballs grupals |
20% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Final |
Examen |
40% |
B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
Criteris per poder fer mitjana entre les qualificacions de les activitats avaluadores:
Avaluació | Activitat avaluadora | Criteri |
Contínua | Treball individual | 5/10 |
Contínua | Treballs en grup | 5/10 |
Final | Examen | 5/10 |
L'examen final comprendrà els continguts teoricopràctics que s'han impartit durant el curs, tant en les classes teòriques com pràctiques i es realitzarà en finalitzar l'assignatura, durant el període avaluador del trimestre en què s'imparteix i / o durant el període de recuperació.
REQUISITS PER A SUPERAR L'AVALUACIÓ CONTÍNUA:
IMPORTANT: Si no se supera l'avaluació continua per incompliment dels requisits necessaris per a això anteriorment descrits, l'alumne suspendrà l'assignatura i haurà de recuperar aquelles parts que no hagi superat els criteris abans indicats.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Recuperació
Dins del mateix curs, existeix la possibilitat de recuperar les competències no aconseguides durant l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'examen. Si la qualificació és de No presentat / a, no es podrà optar a la recuperació. Així doncs, l'examen es recuperarà mitjançant un altre examen en una data concreta indicada pel professor. També es podrà recuperar el treball grupal, mitjançant un altre treball indicat pel professor, segons el format i en la data que aquest indiqui.
Activitat avaluadora en període de recuperació | Ponderació | Competències avaluades |
Treballs grupals (20%) Examen (40%) |
60% | B2,G8,G9,T4,T5,T7,E8,E9,E7 |
American College of Sports Medicine (2009). Position stand: progression models in resistance training for health adults. Medicine and Science in Sports Medicine; DOI: 10.1249/MSS.0b013e3181915670.
Heyward V. (2008). Evaluación de la aptitud física y prescripción del ejercicio. Buenos Aires: Editorial Panamericana.
American College of Sports Medicine (2009). ACSM´s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. Eight Edition. Philadelphia: Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins.
Costa, RM., Pinsach, P., Heredia, JR., Isidro, F. (2007). Manual del entrenador personal. Del fitness al wellness. Barcelona: Paidotribo.
Diéguez Papí, Julio. (2007). Entrenamiento funcional en programas de fitness : Método integrado de entrenamiento para actividades de fitness / salud. Vol.I, Bases teórico-prácticas / Julio Diéguez Papí . 1ª ed. Barcelona : Inde.
Earle, RW., Baechle, TR. (2012). Manual NSCA. Fundamentos del entrenamiento personal. Barcelona: Paidotribo.
Fernández González, Iraima. (2005). Manual de aeróbic y step / autores, Iraima Fernández González, Blanca López 26337 - Nuevas tendencias del fitness y wellness Erquicia, Susana Moral González . 2ª ed. Barcelona : Paidotribo : FEDA.
Ligouri, G. (2014). ACSM. Recursos para el especialista en fitness y salud. Madrid: Lippincott.
Thibadeau, C. (2007). El libro negro de los secretos de entrenamiento. Editorial F.Lepine.
https://www.acefitness.org/default.aspx
http://www.exrx.net/Exercise.html
http://www.acsm.org (American College of Sports Medicine)
http://journals.lww.com/acsm-healthfitness
http://www.exerciseismedicine.org
Delavier, F. (2010). Guía de los movimientos de musculación: descripción anatómica. Barcelona: Paidotribo.
Isidro F., Heredia J. R., Pinsach P. y Ramón M. (2007) Manual del entrenador personal del fitness al wellness. Paidotribo. (Tema 1)
López Miñarro, P.A. (2000). Ejercicios desaconsejados en la actividad física: detección y alternativas. Madrid: Inde.
Thompson, W. R. (2016). WORLDWIDE SURVEY OF FITNESS TRENDS FOR 2017. ACSM’s Health & Fitness Journal, 20(6). Retrieved from http://journals.lww.com/acsm-healthfitness