Que estàs buscant?
40_4_RAE13 - Serà capaç d'identificar, seguint els criteris de la pràctica fisioterapèutica, l'estat funcional de l'usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials d'aquest.
40_4_RAE4 - Incorporarà tècniques d'assertivitat i habilitats socials aplicant-les, en l'educació per a la salut en els usuaris al llarg de tota la vida, en la realització dels seminaris pràctics.
40_4_RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
40_4_RAE8 - Serà capaç d'explicar la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg dels processos, els tractaments mèdic-quirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics.
40_4_RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
40_4_RAE2 - Explicarà els principis de la biomecànica i l'electrofisiologia, aplicant les seves principals indicacions en l'àmbit de la fisioteràpia.
40_4_RAE6 - Analitzarà les estructures anatòmiques i els canvis fisiològics que succeeixen en les persones a conseqüència de les intervencions del professional en fisioteràpia, en la seva aplicació en les assignatures específiques.
L'assignatura ANATOMIA HUMANA III es basa i amplia les assignatures previes ANATOMIA HUMANA I i ANATOMIA HUMANA II amb els següents continguts: l'ensenyament del sistema músculesquelètic de crani, coll, musculatura de la masticació, columna vertebral, tòrax i abdomen. I de la morfologia i funcionament dels sistemes neural digestiu i renal. L'estudi detallat del SISTEMA NERVIÓS es imprescindible per a la pràctica clínica de la fisioteràpia, no únicament en l’especialitat de neurofisioteràpia sino també en un abordatge múscul-esquelètic. Cal tenir present que existeix una influencia recíproca entre els sistemes múscul-esquelètic, nerviós i visceral. L’estudi dels sistemes DIGESTIU i RENAL és necessari per abordar el pacient de forma holística, dons l'incorrecte funcionament dels diferents sistemes pot influenciar i/o relacionar-se amb desordres múscul-esquelètics.
Aquesta assignatura considera la perspectiva de génere.
Tema 0. PRESENTACIÓ DE L’ASSIGNATURA.
Tema 1: SISTEMA MUSCULOESQUELÈTIC
Tema 2: SISTEMA NERVIÓS.
Tema 3: SISTEMA DIGESTIU
Tema 4: SISTEMA RENAL
Pràctica: Palpació: Palpació anatòmica d'estructures relacionades amb el temari del trimestre. Amb una càrrega lectiva de 8h 45min. Seminari: Activitats grupals per aprofundir en els coneixements anatòmics del temari del trimestre. Amb una càrrega lectiva de 8h 45min.
Sistema d'Avaluació |
Sistema d'avaluación |
Ponderació mínima |
Ponderació máxima |
SE1. Portafoli electrònic |
10% |
40% |
|
SE2. Exposició oral |
20% |
50% |
|
SE3. Exàmen |
30% |
60% |
|
SE4. Autoevaluació |
5% |
30% |
|
SE5. Evaluació entre iguals (2P2) o coavaluació |
5% |
30% |
- Sistema de qualificació (Real decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i vàlides en tot el territori estatal):
Criteris per fer mitja entre les activitats avaluadores: ÉS NECESSARI APROVAR l'EXAMEN FINAL amb UN 5 o SUPERIOR per PROMEDIAR LA NOTA amb les altres AVALUACIONS.
- Sistema de qualificació quantitativa:
- La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
- L'assistència a pràctiques és obligatoria. Es permet una falta d'assistencia justificada del 20%. Si l'alumne no cumpleix els requisits d'assistència no podrà presentar-se al exàmen final.
- En el Pla d'Aprenentatge s'hi detalla informació més específica sobre el sistema d'avaluació de l'assignatura.
Purves D, Augustine G, Fitzpatrick D. Neuroscience. 5a edición. Madrid: Panamericana; 2016 p. 209-226.
Schünke, M., Schulte, E., & Schumacher, U. (2021). PROMETHEUS:Texto y Atlas de Anatomía.5Ed.3T (Spanish Edition) (5th ed.). Editorial Médica Panamericana S.A.
Hall, J. E., Hall, M. E., & Guyton, A. C. (2021). Guyton and Hall textbook of Medical Physiology
Jänig, W. (2008). Integrative Action of the Autonomic Nervous System: Neurobiology of Homeostasis (1st ed.). Cambridge University Press.
Haines, D. E. (2021). Neuroanatomy An Atlas of Structures, Sections, and Systems 6th Edition (Sixth Edition). Lippincott Williams & Wilkins.
Mai, J. K., & Paxinos, G. (2011). The Human Nervous System (3rd ed.). Academic Press.
Thompson JC (2010). Netter's Concise Orthopaedic Anatomy (2nd ed). Philadelphia, PA: Saunders Elsevier