Que estàs buscant?
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE1. Interpretar els principis del turisme pel que fa a la seva dimensió espacial, social, cultural, política, laboral i econòmica i identificar les tipologies d'espais i destinacions turístiques i els principals agents turístics que operen en ells, tant públics com privats.
CE2. Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores.
CE17. Reconèixer detalls del funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials a nivell mundial.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
Es tracta d'una introducció al turisme, és un aterratge del alumne al món del turisme , on es tracten qüestions tan diverses com les seves vessants econòmiques, socials, culturals i mediambientals. Quines són les necessitats dels turistes i com s'articula l'oferta i la demanda turística i les polítiques turístiques per aconseguir la satisfacció del turista. i analitzar cap a on va el sector del turisme.
NOTA: Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Sessions teòriques: classes magistrals per part del professor amb la incorporació de vídeos
Aprenentatge dirigit: estudi de casos
Aprenentatge autònom: cerca d'informació i lectura crítica d'articles
1.- Introducció al mercat turístic: Organismes mundials: OMT, OMC, FMI, Banc Mundial. Vacances, viatges i turisme: dades estadístiques bàsiques, frontur, familtur, interpretació de dades. Motivacions dels viatges turístics: oci, negocis, altres motivacions, síndromes relacionats amb el viatge turístic. Necessitat de viatjar: jerarquia de necessitats (Maslow). Evolució del turisme:de la revolució industrial a la societat del lleure, turisme de masses. Recursos turístics.
2,. Estructura del mercat turístic i política turística . Oferta i demanda turística, tendències turístiques i producte turístic així com la política turística al estat espanyol i les CCAA, en especial Catalunya.
3.- Economia del turisme: La OMT les dades turístiques i els seus. Impactes econòmics: compte satèl·lit de turisme, balança de pagaments, efecte multiplicador, PIB, PNB. Impactes socials i culturals: psicologia del turisme, canvis culturals, impactes positius, impactes negatius, postures de la població local, estereotips, prejudicis, característiques de la societat d'acollida.
4.- Serveis turístics : Els principals serveis turístics , allotjaments, serveis de restauració, transports turístics , Agencies de viatges i TTOO.
5.- Geografia del turisme : Principals àrees d´atracció turística mundial, principals nuclis turístics , tipus de turisme i estratègies geogràfiques, altres tipus de turisme i la distribució de la oferta turística.
Sessions teòriques
Treballs en grup
Treballs individuals
Tutories presencials
Participació en les activitats de classe setmanalment debats i discussions .
Treballs grupals: 20% de la nota . No són recuperables
Treballs individuals :20% de la nota . No son recuperables .
Participació a l'aula: 10%. No són recuperables
Prova final: 50% de la nota
Per aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mitja igual o superior a 4. En cas de suspens solament es podrà recuperar la prova final
Per accedir a la recuperació es necessari haver-se presentat a la prova final
Montaner J, (2000) " Estructura del mercado turístico " Ed. Sintesis Madrid.
Valls J F, (2004) "Gestió de destins turístics sostenibles" Ediciones Gestión 2000
Olmos, L, Garcia R, (2016). " Estructura del mercado turístico" Ediciones Paraninfo.
Bigné E, (2000) " Marketing de destinos turísticos " ESIC Madrid
Maimí B, Vergés A, (2010), " Aplicación innovadora de las TICS en el desarrollo de territorios turisticos emergentes " Consell comarcal del Maresme.
Vall J F , (2003) , " Gestión de empresas de turismo y ocio " Ediciones Gestión 2000