Que estàs buscant?
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE6. Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seva explotació a través de models de gestió innovadors.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
Introducció a l’espai turístic:taxonomies, models i sistemes de catalogació de recursos territorials
Definició de l’espai turístic estatal
Definició de les principals tipologies turístiques en l’àmbit territorial de les Comunitats Autònomes, així com dels seus principals recursos turístics.
Nota: Esta asignatura dispone de recursos metodológicos y digitales para hacer posible su continuidad en modalidad no presencial en el caso de ser necesario por motivos relacionados con la Covid-19. De esta forma se asegurará el logro de los mismos conocimientos y competencias que se especifican en este plan docente. El TecnoCampus posará al alcance del profesorado y el alumnado las herramientas digitales necesarias para poder llevar a cabo la asignatura, así como guías y recomendaciones que faciliten la adaptación a la modalidad no presencial.
Analitzar el patrimoni cultural i els recursos territorials per desenvolupar productes turístics
MD1 Classe magistral
MD2 Conferencies
MD3 Presentacions
MD6 Debats i fòrums
MD7 Estudi de cas
Tema 1 Introducció a l’espai turístic
1.1 Taxonomies turístiques:
1.1.1 El sistema turístic i factors de localització turística.
1.1.2 Taxonomies. Criteris turístics, fluxos i recursos.
1.2 Tipus d’espais turístics: Destinacions turístiques, marques turístiques, destinació i multi destinació, idea de paisatge i anàlisis dels diferents models de desenvolupament turístics.
1.3 Models de catalogació i reconeixement de recursos turístics: El pla de desenvolupament turístic. Anàlisi, DAFO i posicionaments estratègics.
Tema 2 La península ibèrica com a destinació turística
2.1 Les destinacions peninsulars. Recurs, producte i marca
2.2 Grans recursos turístics peninsulars
AF1. Sessions teòriques
AF2. Seminaris
AF3. Treballs en grup
AF4. Treball individual
AF5.Estudi personal
AF6. Pràctiques externes
SE1 Participació a l’aula
SE2 Treballs individuals i/o en grup
SE3 Exposicions orals
SE4 Exàmen final
Sistema d'avaluació
Activitats, exercicis i anàlisi de cas: 20% de la nota final. No recuperables
Treball assignatura: 20% de la nota final. No recuperable
Prova final: 50% de la nota final
Actitud i participació a l’aula i foros de debat: 10% de la nota final
En el cas de no entregar els treballs en la data límit assenyalada es puntuarà com 0
Per aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mitja igual o superior a 5. En cas de suspens l’estudiant només recuperarà la prova final
Per tenir accés a la recuperació és necessari que l’estudiant s’hagi presentat a la prova final
LATIESA RODRÍGUEZ, M (2009). El turismo en el Mediterráneo. Posibilidades de desarrollo y cohesión. Barcelona. Ramón Areces
LOPEZ, D (ed) (2011). Renovación de destinos turísticos consolidados. Barcelona. Tirant lo Blanch
LÓPEZ OLIVARES,D. (1998) La ordenación y planificación integrada de los recursos territoriales turísticos. Castellón. Publicaciones de la Universidad Jaume I
VERA,J.F. (1997) Análisis territorial del turismo. Barcelona. Ariel Geografía