Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Objectius d’aprenentatge generals de l’assignatura "Fonaments de Màrqueting":
Adquirir uns coneixements bàsics en Polítiques i Estratègies en Marqueting, i de procediments de teoria posada en pràctica a través dels diferents casos pràctics i “Best Practices”.
Conèixer la terminologia habitual en màrqueting.
Aprendre a connectar la funció de Màrqueting en l'empresa i la seva integració com una funció clau dins del sistema organitzatiu de la mateixa, iniciat des del Màrqueting Intern fins al Màrqueting operacional, centrant-se en els Objectius i Estratègies de Màrqueting. Entenent el Màrqueting com a eix sistàmic en l'empresa. Des de la creació de marca fins a la conversa amb els clients.
Fomentar la capacitat creativa i estratègica, secundàriament, les capacitats d'anàlisis i de síntesis, així com l'activació i operativa en Màrqueting.
Mostrar els conceptes i eines de Màrqueting aplicat al negoci
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials
MD4. Càpsules de vídeo: Recurs en format vídeo, que inclou continguts o demostracions dels eixos temàtics de les assignatures.
Aprenentatge dirigit
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau
MD6. Debats i fòrums: Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l'assignatura persegueixi.
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor
MD12. Tutories no presencials: per les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de la ESCSET
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
1. INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING
2. LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA Y EL MÀRQUETING
3. LA INVESTIGACIÓ COMERCIAL
4. EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR
5. INTRODUCCIÓ AL PLA DE MÀRQUETING
6. MÀRQUETING ESTRATÈGIC
7. MÀRQUETING TÀCTIC
8. EL PRODUCTE.
9. EL PREU
10. LA COMUNICACIÓ
11. POLÍTICA DE DISTRIBUCIÓ
12. ESTRATEGIES COMERCIALS
13. INTRODUCCIÓ AL MÀRQUETING INTERNACIONAL
14. EL MÀRQUETING EN L’ERA DIGITAL
AF1. Sessions teòriques
AF2. Seminaris
AF3. Treball en grup
AF4. Treball individual
AF5. Estudi personal
SE1. Participació a les activitats plantejades dins l'aula 15%
SE2. Treball en grup 35%
SE3. Exposicion del treball 10%
SE4. Examen final 40% (Cal aprovar l'exàmen final amb un 5 per fer mitjana amb els altres tres elements d'avaluació. Si no s'obté un 5, l'estudiant podrà presentar-se a l'examen de recuperació si s'ha presentat a l'examen ordinari i a més ha aprovat el conjunt dels tres altres elements d'avaluació)
KOTLER P. y ARMSTRONG, G.: Fundamentos de Marketing, Ed. Pearson Prentice Hall, 12ª Edición, Madrid, 2008.
Dirección de Ventas
Autores: Churchill, Ford, Walker
Editorial: Promociones Jumerca
Dirección de Marketing (8ª edición)
Autor: Philip Kotler
Editorial: Prentice Hall
Marketing fundamental
Eric Vernette
Ed. Gestión 2.000, 1994
Fundamentos de Mercadotecnia
William y Stanton, Charles Futrell
Ed. Mc Graw Hill, 2000
Marketing: Conceptos y Estrategias (4ª edición)
Autor: Miguel Santesmases Mestre
Editorial: Pirámide
Fundamentos de Marketing
Carmelina Vela, Olga Bouges
Ed. ESIC, 1994